Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tja, kollar man upp personer som levde i Sverige under andra världskriget så var förmodligen de flesta nazister.

Rasbiologi var en modern vetenskap, Tyskland var ett föredömme genom sin snabba uppbygnad efter första världskriget och hade ändå lite "underdogsympatier" efter uppenbart orättvisa krav efter kriget.

Alternativet var att vara kommunistsympatisör i ett land med flera generationer rysskräck bakom sig, gränsande till ett land (som tidigare varit en del av Sverige) som stod under attack från ryssarna.

Man skall även betänka att koncentrationsläger och utrotningen av oönskade personer var okänd till krigsslutet.

Nja, inte dom flesta, men tillräckligt många för att det inte skulle vara konstigt IAF

Det är nog rätt många här som inte vet vad deras gamla släktingar hade för inställning på den tiden.
 

Kita

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2011
Ort
Garaget / Landskrona
Hoj
Stor blågrön sak
Att bilen gick igenom besiktningen men blankt papper, samt fick beröm för att den var i så sjukt fint skick med tanke på årsmodell och miltal :D
Sen att jag nu mera har ett lagom rum och en stor fet säng :banana
(saknar dock hojjen) och att jag kanske (om jag har jäävla tur) landar en projekt/visstidsanställning bara för att jag inte har något emot att sitta vid en data en hel dag :yoparty
Att denna dag som började så kasst verkar sluta ganska bra! :)
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Att bilen gick igenom besiktningen men blankt papper, samt fick beröm för att den var i så sjukt fint skick med tanke på årsmodell och miltal :D
Sen att jag nu mera har ett lagom rum och en stor fet säng :banana
(saknar dock hojjen) och att jag kanske (om jag har jäävla tur) landar en projekt/visstidsanställning bara för att jag inte har något emot att sitta vid en data en hel dag :yoparty
Att denna dag som började så kasst verkar sluta ganska bra! :)

Ibland svänger det fort. Grattis! :tummenupp
 

sportbike

Guest
Nån vred ur en hoj på gatan utanför så ett billarm gick igång.
Underbart :banana
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Komptestet på bilen som visade 4-5-0-0 :)
Skönt att det inte var 9-9-0-9 för då hade det blivit ett motorbyte medan jag nu bara behöver byta topplockspackning förhoppningsvis :banana
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Komptestet på bilen som visade 4-5-0-0 :)
Skönt att det inte var 9-9-0-9 för då hade det blivit ett motorbyte medan jag nu bara behöver byta topplockspackning förhoppningsvis :banana

Hehe, lika posetiv som jag.

Eftersom det är så billigt att renovera toppen på en Lada, så behagade sig växellådan att dö med.
Totalt 2800 kr i delar :D
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Att bilen gick igenom besiktningen men blankt papper, samt fick beröm för att den var i så sjukt fint skick med tanke på årsmodell och miltal :D
Sen att jag nu mera har ett lagom rum och en stor fet säng :banana
(saknar dock hojjen) och att jag kanske (om jag har jäävla tur) landar en projekt/visstidsanställning bara för att jag inte har något emot att sitta vid en data en hel dag :yoparty
Att denna dag som började så kasst verkar sluta ganska bra! :)

Men vad skoj att höra!!!
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top