ZX10R-tråden

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
har ett racefit på min zx10.. grymt nice :)

Jag har redan ett rätt snyggt slipon på min cykel så ska jag byta så är det för ljudet. Hur tycker du att cykeln låter med ditt racefit slipon?
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
det är sådär i låga farter.. men när du vrider på rullen och det börjar skrika ur maskineriet då är det hårresande :) kan se om jag kan ta mig ut på hojen i morgon och försöka spela in något åt dig.

men då blir det mobil kamera, men du får iaf en liten hint.


på tal om mitt slipon.. hojen ska vara mappad med det på, men jag fårt fortfarande avgasknallar ? har dom gjort fel eller vad beror det på ?
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Hallå :)
Mitt första inlägg här. Har köpt mig en zx10r -08 banhoj som är USA-importerad. Tänkte byta ut tändningen mot en vanlig brytare för att starta. Ställer elektroniken till med något om man vill göra detta?

//Peter
 

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Sverige
Hoj
Cykel
det är sådär i låga farter.. men när du vrider på rullen och det börjar skrika ur maskineriet då är det hårresande :) kan se om jag kan ta mig ut på hojen i morgon och försöka spela in något åt dig.

men då blir det mobil kamera, men du får iaf en liten hint.


på tal om mitt slipon.. hojen ska vara mappad med det på, men jag fårt fortfarande avgasknallar ? har dom gjort fel eller vad beror det på ?

Helt normalt med avgasknallar! KLEEN air systemet som gör det,skaffa block off plates om du vill bli av med knallarna!
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
tycker utseendemässigt blir det jävligt snyggt med racefit, liten slipon som ger stora ljud.
Tycker cykeln ser klumpig ut med större system..

25182d1249531054-racefit-growler-titanium-09-zx6r-pict3340.jpg
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Säljer en orginal nummerplåtshållare med blinkers

har sålt zx10an nu och fick en orginalbakdel med integrerade blinkers över till en 04-05 zx10r. Nån som letar efter en sån?
 

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Tjena alla monsterdiggare ;)
På min 04:a har jag ett akkrapåpåvich hex slipon.
När man tar ur dB-killern så låter den jättetufft, men tappar mellanregister så det heter duga.
Vad är bot på detta?, PC o mappning?, och isåfall, hur mycket gör det? Signifikant skillnad eller marginellt?

Visst, åka runt o låta tufft kan ju vara roligt, men det är inte min pryl, det får gärna röra på sig också.

En sak till, det där avgasspjället som har servot under sadeln, är det en bra pryl eller ska det moddas bort med diverse kablage o grejor som man kan med fördel kan handla på E-bukten?, vad är dess funktion?

Hörru jonholmb9, jag skall eventuellt avyttra till fördel för banhoj, min är åt helvete för fin för att åka bana med...
Dra ett PM.

Mvh
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
någon här som har växel indikator på sin 10a ? isf hur har ni dragit det ?

är senil som fan, så glömmer vilken växel jag är på, så måste nog inskaffa en sån.
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Framskärm

Har en framskärm till en -08 ZX10R liggande. Den har en liten spricka efter att någon har försökt rulla den med skivbromslåset men den ser helt OK ut. Bild kan fixas vid intresse. Den finns i Västerås och du får den gärna för en hundring!
 

yusse

hej på alla
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
S1000RR BMW 2011
Fråga till dom kunniga

Jag har en zx10r 08 o det sitter en leovince slipon. Jag märkte att katten sitter på två klämmor vad händer om man spec bygger ett rak rör till grenrören. Blir det som en hel system ?
 

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hypermotard 1100S
Fråga till dom kunniga

Jag har en zx10r 08 o det sitter en leovince slipon. Jag märkte att katten sitter på två klämmor vad händer om man spec bygger ett rak rör till grenrören. Blir det som en hel system ?

Om du menar den stora boxen sidan om motorn innan ljudämparen, så är det inte katten utan en sk boom box
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top