Bilder på våra 125or!

Captain Aweesome

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2010
Ort
Bälinge
Hoj
Busqvarna sm 125 02
Min Busqvarna :tummenupp

Ser så sjukt hög fram på nått sätt :va

Säg gärna vad som kan göra pån :)

28tgw2d.jpg


2j1pusz.jpg


2ak9zmd.jpg


2rndmw8.jpg
 

Captain Aweesome

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2010
Ort
Bälinge
Hoj
Busqvarna sm 125 02
Riktigt frän!!:tummenupp
ajfan vad har du för problem då?
Ser fram emot när du har kortet så vi kan puttra tillsammans:)

Vetefan vad det kan vara. Kan inte varva fullt på 5an och 6an. Den liksom går ner i varv. Vet inte hur jag ska förklara :p

Byte till 14 drev fram (var 13 innan) toppar fortförande bara 120 som det var med det andra drevet. Har för mig den ska toppa 130-140 som dom andra husqvarnorna gör.

Det kan inte vara så att det finns nån strypning t.ex i förgasaren?
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Vetefan vad det kan vara. Kan inte varva fullt på 5an och 6an. Den liksom går ner i varv. Vet inte hur jag ska förklara :p

Byte till 14 drev fram (var 13 innan) toppar fortförande bara 120 som det var med det andra drevet. Har för mig den ska toppa 130-140 som dom andra husqvarnorna gör.

Det kan inte vara så att det finns nån strypning t.ex i förgasaren?

No no, skulle inte tro att du kan nå 140 med den där. Är det stor skillnad på 5:an och 6:an? Om inte, så är 120-130 en alldeles lagom toppfart (min originaldrevad toppar nämnligen det)

Är du absolut säker på att den inte varvar fullt? Låter helskumt, med sådan drevning ska du väll ändå kunna varva ut 5:an. Jag kan nå varvstoppet på 6:an med min, och det är ju med en snarlik drevning.
Det tog ett tag för mig att 'lära känna' 5:an och 6:an, trodde först att de inte gick att lägga i! Tyckte att de betedde sig konstigt och inte alls funkade som jag tyckte de skulle göra. Testa att ge full gas från 3:an och varva ut växleln, hoppa vidare till nästa och varva ut den. Om du då inte når toppen på 5:an så är det något skumt ja :gnissla

Ett litet tips för att få den till att se mindre hög ut i fören kan du montera polisport-lampan längre ner, så att den snuddar stänkskärmen. Om jag inte tänker fel så är den väll monterad med gummistroppar, och då kan du dra ner den.

Tror inte att det gör så mycket om hastighetsmätaren tittar fram ovanför, men i värsta fall kan du ju bara dra upp lampan igen :tummenupp
 

Captain Aweesome

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2010
Ort
Bälinge
Hoj
Busqvarna sm 125 02
No no, skulle inte tro att du kan nå 140 med den där. Är det stor skillnad på 5:an och 6:an? Om inte, så är 120-130 en alldeles lagom toppfart (min originaldrevad toppar nämnligen det)

Är du absolut säker på att den inte varvar fullt? Låter helskumt, med sådan drevning ska du väll ändå kunna varva ut 5:an. Jag kan nå varvstoppet på 6:an med min, och det är ju med en snarlik drevning.
Det tog ett tag för mig att 'lära känna' 5:an och 6:an, trodde först att de inte gick att lägga i! Tyckte att de betedde sig konstigt och inte alls funkade som jag tyckte de skulle göra. Testa att ge full gas från 3:an och varva ut växleln, hoppa vidare till nästa och varva ut den. Om du då inte når toppen på 5:an så är det något skumt ja :gnissla

Ett litet tips för att få den till att se mindre hög ut i fören kan du montera polisport-lampan längre ner, så att den snuddar stänkskärmen. Om jag inte tänker fel så är den väll monterad med gummistroppar, och då kan du dra ner den.

Tror inte att det gör så mycket om hastighetsmätaren tittar fram ovanför, men i värsta fall kan du ju bara dra upp lampan igen :tummenupp

Tycker att det är en märkbar skillnad på 5an o 6an.
Ska testa att varva ur på 3 o vidare som du sa.
Smart där med lampan! Var så ivrig att få på den så jag bara satte dit den hahaha :banana

Men vet du om man kan montera dit en 36 eller 38 förgasare + större insug? Är lite effekt kåt:D
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top