Cagiva raptor
Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Italianstyle har du gjort några ändringar på din planet efter att ha strypt av den?
jag tänkte på större munstycken osv =)
jag tänkte på större munstycken osv =)
nej min är bara ostrypt inte lagt ner tid eller pengar för att köpa nya sådan delar tycker den går bra så det räcker för mig inte bekvämt att åka snabbare än vad den går i
vet någon hur man ändrar huvud rubriken på tråden ? lite pinsamt att det står pilot
Grabbar, det finns en anledning till att man byter munstycken. Dels kommer ni att få mer effekt med ett större huvudmunstycke, men viktigast av allt är att motorn inte kommer att skära/nypa. Kör man så mycket för snålt så är man ute på tunn is.
Ujja.
Typiskt moppe-misstag, något man ska ha lärt sig innan man hoppar upp till mc
Är en del skit att gräva bort för att komma åt förgasarn, men är väl bara att görat =)
Det är bara det att man är lite för lat av sig haha
Jag har pillat på min förgasare många gånger, och då lovar jag att det är mer skit i vägen på min hoj
haha ja det tvivlar jag inte på att det är =)
Jo det är också ett alternativ jag har tänkt på faktiskt
Är inte speciellt duktig vill jag påstå, men om jag ger mig fan på det och får tänka lite först så brukar det oftast lösa sig
Kan dock var kul ibland om man lär sig något nytt när man håller på och pillar.
Att själv avstrypa och fippla med förgasarn när det är säsong och man är som kåtast att köra, med nyblivet körkort och allt känns inte så lockande haha
Så lutar mot att lämna in den
haha ja det tvivlar jag inte på att det är =)
Jo det är också ett alternativ jag har tänkt på faktiskt
Är inte speciellt duktig vill jag påstå, men om jag ger mig fan på det och får tänka lite först så brukar det oftast lösa sig
Kan dock var kul ibland om man lär sig något nytt när man håller på och pillar.
Att själv avstrypa och fippla med förgasarn när det är säsong och man är som kåtast att köra, med nyblivet körkort och allt känns inte så lockande haha
Så lutar mot att lämna in den
Nu får du väl endån ge dig! (Skämtåsido)
du kopplar loss bensinslangen från tanken, tar bort sittdynan och lägger en filt där och vinklar upp tanken rakt upp i luften, sen kopplar du bort dom 2 slangklämmor och drar ur luftburken om det behövs (det går att fiddla lite med den på men rekomenderar att ta ur den, sen lägger du lite papper och tömmer förgasaren sen e de bara att byta och koppla in allt igen!
Edit:
Det blir bättre gjort än en mekaniker med lortiga tassar, sen kan du passa på att rengöra allting pedantiskt, och få den gå perfekt
plus det går garanterat fortare än verkstad
Haha får ta och fixa det senare.
Är nu nästa gråtfärdig.
Har snart bara 1 vecka kvar till min uppkörning och vad händer nu när man ska ut och övningsköra i det fina vädret?
Jo skiten tänder inte, den får en knappt en synbar gnista.
Inget glappt eller liknande vid tändhatten så vad tror ni kan vara felet är det kondensatorn eller liknande?
Lite meck är jag kapabel till att utföra men fan inte el grejer där är jag rätt körd
Är en del skit att gräva bort för att komma åt förgasarn, men är väl bara att görat =)
Det är bara det att man är lite för lat av sig haha
Hej alla!
har nu haft körkortet i 1 vecka och jag har kört dryga 50 mil nu.
Blivit lite trött på den nuvarande effekten speciellt i motvind...
behöver inte ha så mycket större topfart så är mest accelerationen jag är ute efter.
Men varjefall har jag snackat med mitomondo och på raptorn så sitter "FP snorklarna" redan på och den enda strypningen som kvarstår är då alltså pluggen/brickan i avgasmyningen.
Vet inte om den måste slipas bort eller bara att ta dén.
Mondo menade att jag endast efter avstrypningen behövde byta huvudmunstycket i förgasarn till storlek 120.
Så undrar vad har nu på era FP cagivor?
Jag har en dellorto 28 mm förgasare så man behöver väl inte beställa ett munstycke ända från italien?
jag menar det e ju dellorto borde väl finnas på närmsa mc handel eller?
Jag har munstycken till min 28mm dellorto liggandes hemma, då min aprilia skrotades har jag ingen användning av dem.
Intresserad?
Åfan underbart!
Dom köper jag så gärna av dig
vilka storlekar har du och vad ska du ha för dom?
Men vad tror folket om storlek 120 i en ostrypt cykel?
120 är vad som rekommenderas. Jag körde med det innan men det kändes som att den gick aningen för snålt, stiftet var mer vitt än brunt. Slängde i 125 och nu är det brunt. Man kanske får 1 hk mer med 120 men jag tycker att det är bättre att ta det säkra före det osäkra
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |