Malmö samåkning

M.

Medlem
Gick med
5 Nov 2010
Ort
Lund
Hoj
BNW S1000XR
Jag kan tyvärr inte idag men det ska bli bra väder hela veckan om man får tro spågubbarna på SMHI, så en tur någon kväll i veckan hade suttit fint.
 

leifdaman

leifdaman
Gick med
29 Oct 2010
Ort
ystad
Hoj
NY 2009 kawasaki z1000 ABS vit/silver
jag vill med köra men hinner inte köra i "malmö". har min dotter och hon ska på kalas 12.30-14.45 men är ni närmare ystad vid den tiden så säg till. 0735151501/ leif
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Någon rutinerad som vill ta tag i detta? :)

Ungefär: "14.00 statiol i Staffanstorp. Jag har en mysig rutt och köra"

haha
 

DHof

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2010
Ort
Malmö
Hoj
-02, 600 Hornet
Ok ska vi göra ett nytt försök kl. 13.30 imorgon?
Samma plats St1 macken vid ICA Maxi, Ystadvägen.
Någon som är intresserad att ta täten?
Dvs någon som är inläst på alla regler för gruppkörning (jag kan inte läsa)?:fakta

Vi kan alltid köra på förslaget från igår!
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
efter att ha varit med om en trafiksituation som jag uppfattade som farlig idag, så måste jag uppmana alla att skaffa sig lite större marginaler, genom att utöva försiktighet. Jag glömde ge handsignal idag, och personen bakom mig fick möte med en bil, samtidigt som han körde om en cyklist, allt detta på en 70-väg som inte var indelad i två körbanor. Man kan inte förlita sig på alla andra, inte ens vid organiserad gruppkörning. Det gäller att titta själv, och har man inte fri sikt, så ska man vänta.

önskar er en olycksfri säsong
/J
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
efter att ha varit med om en trafiksituation som jag uppfattade som farlig idag, så måste jag uppmana alla att skaffa sig lite större marginaler, genom att utöva försiktighet. Jag glömde ge handsignal idag, och personen bakom mig fick möte med en bil, samtidigt som han körde om en cyklist, allt detta på en 70-väg som inte var indelad i två körbanor. Man kan inte förlita sig på alla andra, inte ens vid organiserad gruppkörning. Det gäller att titta själv, och har man inte fri sikt, så ska man vänta.

önskar er en olycksfri säsong
/J

:va Ja passa er nu när ni är ute ffs, lite tidigt att inleda säsongen med gipsvagga.. :näsblod
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Ska ju bli gött gazza väder hela veckan:yoparty

Och det var ett tag sen man körde Eslövsrundan så om gr0dan eller någon annan som känner till den rutten så hojta till.
 
Last edited:

gr0dan

Radical Riders
Gick med
28 Jun 2010
Ort
Lund
Hoj
Ktm sxf 250 2011
Ska vi säga 17.30 Statoil Eslöv? Jag kör som en kratta så sparsamt tempo för min del ialf.

Om nån annan ska ut tidigare så e jag med på det också bara vi hinner vara i Eslöv till 17.30
 
Last edited:

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Låter kanon om inget annat, låter bra med tempot då man själv inte tillhör den snabba kategorin direkt:) Samt att jag kör utan ställ inte frivilligt dock alla andra skydd finnes så klart.
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Ska vi säga 17.30 Statoil Eslöv? Jag kör som en kratta så sparsamt tempo för min del ialf.

Om nån annan ska ut tidigare så e jag med på det också bara vi hinner vara i Eslöv till 17.30

Fick mail om 17.30 i från min privata turbokare ;) Så det funkar för mig ifall ni är sugna :yoparty

Körning, måndag 17.30 Statoil Eslöv

1. Abelseth
2. gr0dan
3. Fii
4. Ric?

:hojcbr
 
Last edited:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top