TL-tråden - v2 !

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Har mailat ang. prisuppgift hos dom också.. Hoppas på svar på måndag.

Jag betalar 10400 Halv/helår (avställningsbar) nu, är 24år och bor i centrala Sundsvall.. Är det någon som vet om det är ett "bra" pris eller om man skulle kunna hitta nåt billigare?

När jag ringde Bilsport & MC så ville dom inte försäkra min TLs. För stor risk. Antar att det har att göra med effekt/pris.

Kolla med Suzukiförsäkring. Jag betalar 250:-/Månad helår helförsäkring. Billigare än bilen :)
 

Sonny

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
TL-1000S
När jag ringde Bilsport & MC så ville dom inte försäkra min TLs. För stor risk. Antar att det har att göra med effekt/pris.

Kolla med Suzukiförsäkring. Jag betalar 250:-/Månad helår helförsäkring. Billigare än bilen :)


Låter ju riktigt bra!!:banana Hoppas man får nått liknande pris! Lär höra från dem på måndag! :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Kohai, du är en gammal, sliten, over the hill familjefar som återfallsknuttar på en 125hk hoj från 98. Hur fan kan du tro att något försäkringsbolag ser dig som en risk? Den enda gången frugan släpper ut dig på hojen är väl för att åka på ica o köpa välling. O då har frugan fått dig att lova att inte köra över 75km/h. Så arr din premie är låg är jag inte förvånad över...

Jag tror jag betalade 350spänn i månaden halv helår för min S, östersund 25 när jag tecknade den kanske.

Ring runt Sonny o kolla, folksam har alltid varit billigast för mig.
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Kohai, du är en gammal, sliten, over the hill familjefar som återfallsknuttar på en 125hk hoj från 98. Hur fan kan du tro att något försäkringsbolag ser dig som en risk? Den enda gången frugan släpper ut dig på hojen är väl för att åka på ica o köpa välling. O då har frugan fått dig att lova att inte köra över 75km/h. Så arr din premie är låg är jag inte förvånad över...

Jag tror jag betalade 350spänn i månaden halv helår för min S, östersund 25 när jag tecknade den kanske.

Ring runt Sonny o kolla, folksam har alltid varit billigast för mig.

Förvisso har du rätt på flera punkter. Bortsett från:
*Jag har sprungit backen många gånger men aldrig tagit mig upp till toppen av den.
*Jag återfallsknuttade innan jag blev familjefar.
*Min son har aldrig ätit välling, han är en grötman.
*Det är bostadsområde hela vägen till Ica och 50 väg. Så inte 75 km/h utan 50 km/h.
*Ja jag börjar vara gammal men inte sliten, faktiskt i bättre form än på länge.

Sen så var det fakta att när jag ringde bilsport och mc så vägrade dom försäkra TL1000s. Deras resonemang var att hojen är billig att köpa och du får rätt mycket effekt/vrid för stålarna.

Annars var trygghansa billigast innan Suzuki drog igång sin märkesförsäkring...

Ricken vad kostar rc8an att försäkra? Jag lurar på en superDuKe :p
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag lägger 900 i månade nu ungefär halv helår.
 

Sonny

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
TL-1000S
Förvisso har du rätt på flera punkter. Bortsett från:
*Jag har sprungit backen många gånger men aldrig tagit mig upp till toppen av den.
*Jag återfallsknuttade innan jag blev familjefar.
*Min son har aldrig ätit välling, han är en grötman.
*Det är bostadsområde hela vägen till Ica och 50 väg. Så inte 75 km/h utan 50 km/h.
*Ja jag börjar vara gammal men inte sliten, faktiskt i bättre form än på länge.

Sen så var det fakta att när jag ringde bilsport och mc så vägrade dom försäkra TL1000s. Deras resonemang var att hojen är billig att köpa och du får rätt mycket effekt/vrid för stålarna.

Annars var trygghansa billigast innan Suzuki drog igång sin märkesförsäkring...

Ricken vad kostar rc8an att försäkra? Jag lurar på en superDuKe :p



Fick en offert från suzuki nu som var riktigt bra, 2500kr billigare än min nuvarande försäkring.

Men då är min nuvarande försäkring avställningsbar, är suzukis förs. det? :confused:
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
är det normalt med 255kr i frakt från s-racing för en hugger? tycker det låter jävligt mycket?


Finns det någon svensk bra sida där det står hur man ställer in en dämpare. behöver nu till min bitubo bakdämpare.
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
är det normalt med 255kr i frakt från s-racing för en hugger? tycker det låter jävligt mycket?


Finns det någon svensk bra sida där det står hur man ställer in en dämpare. behöver nu till min bitubo bakdämpare.
Det finns en film, eller 2, suspension for mortals.

Det finns osm ingen magisk inställning som fungerar på en gång. Du behöver justera allteftersom du kör o känner vart det är fel. Se filmen o börja fundera på hur hojen beter sig.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
är det normalt med 255kr i frakt från s-racing för en hugger? tycker det låter jävligt mycket?


Finns det någon svensk bra sida där det står hur man ställer in en dämpare. behöver nu till min bitubo bakdämpare.
255 spänn... Lite i överkant tycker jag. Kolla in postens hemsida för vad du tror att paketet skulle se ut som.

Kan vara skrymmande. Det är inte postförskott också?

Kolla den här sidan. Verkar innehålla det grundläggande för att kunna justera in sin dämpning.
http://www.mcnytt.se/content/index.php?id=935
 
Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Nu jävlar blommar asfalten...

Jag blir inte klok på elfelet. Har öppnat varenda jävla kabelhärva och alla kablar ser nya ut. Inga skav ingenting. Fattar inte vart fan jordfelet kan vara.

När jag svängt fullt styrutslag åt vänster så har huvudsäkringen flygit. Har nu öppnat upp alla kabelstammar och hittar inget som indikerar på kortis nånstans.

Är det någon annan som har haft något liknande problem?!?:va
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag blir inte klok på elfelet. Har öppnat varenda jävla kabelhärva och alla kablar ser nya ut. Inga skav ingenting. Fattar inte vart fan jordfelet kan vara.

När jag svängt fullt styrutslag åt vänster så har huvudsäkringen flygit. Har nu öppnat upp alla kabelstammar och hittar inget som indikerar på kortis nånstans.

Är det någon annan som har haft något liknande problem?!?:va
Jag hade, men ramen sprack så jag skrotade den innan jag felsökte. :D
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Jag blir inte klok på elfelet. Har öppnat varenda jävla kabelhärva och alla kablar ser nya ut. Inga skav ingenting. Fattar inte vart fan jordfelet kan vara.

När jag svängt fullt styrutslag åt vänster så har huvudsäkringen flygit. Har nu öppnat upp alla kabelstammar och hittar inget som indikerar på kortis nånstans.

Är det någon annan som har haft något liknande problem?!?:va
Har inte haft samma fel, men du har en ledtråd :)hihi) iom att huvudsäkringen ryker. Då innebär det att felet är nånstans FÖRE undersäkringarna. Det bör begränsa antalet kablar att felsöka...

Ringde Zuki förs. Över 8000:-/år för helförs. Nu har jag under 5000:-/år med Trygg Hansa. Zuki har dessutom årsförsäkring, vilket de idioterna motiverar med att man "slipper trasslet med av- och påställning". Inte ett ord om att det blir typ dubbelt så dyrt. :fatta!
 
Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Jag hade, men ramen sprack så jag skrotade den innan jag felsökte. :D

Jag skruvar ihop den och byter in den...

Har inte haft samma fel, men du har en ledtråd :)hihi) iom att huvudsäkringen ryker. Då innebär det att felet är nånstans FÖRE undersäkringarna. Det bör begränsa antalet kablar att felsöka...

Ringde Zuki förs. Över 8000:-/år för helförs. Nu har jag under 5000:-/år med Trygg Hansa. Zuki har dessutom årsförsäkring, vilket de idioterna motiverar med att man "slipper trasslet med av- och påställning". Inte ett ord om att det blir typ dubbelt så dyrt. :fatta!

Märkligt, är inte du nästan lika ung som jag är. Jag betalar per månad och betalar då 250:- är ingen idé att ställa av den då jue...

Undersäkringarna är dom som sitter bakom lyskåpan va? Kul kille...
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Märkligt, är inte du nästan lika ung som jag är. Jag betalar per månad och betalar då 250:- är ingen idé att ställa av den då jue...

Undersäkringarna är dom som sitter bakom lyskåpan va? Kul kille...

Yepp.
De sitter på staget för framlyset.

Tror att skillnaden är att du bor i lapphelvetet å jag bor alldeles för nära fjollträsk. :huvet
 

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Fick en offert från suzuki nu som var riktigt bra, 2500kr billigare än min nuvarande försäkring.

Men då är min nuvarande försäkring avställningsbar, är suzukis förs. det? :confused:

Jag betalar 2698kr helåret/helförs på märkesförsäkringen, då inte avställningsbar.
Tycker personligen att det är ett helt ok pris, men då bor ju jag under en rot, å är gammal som gatan :D
 

Ryzzen

Newbee
Gick med
28 Apr 2010
Ort
Skokloster
Hoj
Suzuki TL1000R -00
Antal kugg

Kan någon konfirmera om detta är rätt, Antal kuggar på dreven (orginal) Fram:17 Bak:39 samt kedja: 108 ?? på en TL1000R-00

P.S. Hej förresten alla TL frälsta, ny snubbe här, undrade först vad det märkvärdiga va
gällandes TL maskinerna:confused:.............................köpte själv en:D...................................
...........nu fattar jag!!!:Bugar
 
Last edited:

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Kan någon konfirmera om detta är rätt, Antal kuggar på dreven (orginal) Fram:17 Bak:39 samt kedja: 108 ?? på en TL1000R-00

P.S. Hej förresten alla TL frälsta, ny snubbe här, undrade först vad det märkvärdiga va
gällandes TL maskinerna:confused:.............................köpte själv en:D...................................
...........nu fattar jag!!!:Bugar

17/39 är Orginal men vad du menar med 108 vet jag inte.

Välkommen :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top