Köp av klocka/armbandsur

Dark_Messenger

Guest
Jag kanske är onödigt konservativ men om jag såg en vuxen person med sådan runt handleden skulle jag tro att han var lite efterbliven och hade fått klockan på tivolit av sin personlige assistent.

Bwahaha! :rofl

EDIT: Muahahaha! Så härligt ärligt. :D
 
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Riktiga kvinnor ska ha riktiga kvinnosaker och inte riktiga manssaker. :fakta

Vem har sagt att blackbirden är endast för män? :confused: :)
Men oki, om vi ska snacka ärligt så tycker jag inte män ska ha en söt liten gyllene brudkrona som avatar, lite girly.. :näsblod :D

Jag kan tänka mej en fet jäkla "rock" på fingret med, men det känns så himla krånglit allt det där..
En klocka däremot har man lite mer användninga av.
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag kanske är onödigt konservativ men om jag såg en vuxen person med sådan runt handleden skulle jag tro att han var lite efterbliven och hade fått klockan på tivolit av sin personlige assistent.

Haha, härlig beskrivning :D

onödigt konservativ är du inte iallafall, inte för att ha en så mild åsikt om en så extrem klocka. konservativ däremot :tungan ;)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag själv suktar efter en denna modell, breitling blackbird.. :rolleyes:
Men Breitling? Är de egentligen så häftiga?

Är det det du tror att det är? I den här tråden? Så gulligt. :)
Tja, en ganska liten öppen krona skulle mycket väl kunna vara en brudkrona. Fast pärlorna skulle kunna tyda på att det är någonslags sydeuropeisk greve- eller hertigkrona.
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
Men Breitling? Är de egentligen så häftiga?

Breitling säljer visst hyffsat bra i Sverige, för en som är fylld med fördomar så verkar det vara högvilt hos bankrånare, dörrvakter/kroppsbyggare, västkillar med mc-intresse, hantverkare samt diverse finansfolk på väg upp...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Breitling säljer visst hyffsat bra i Sverige, för en som är fylld med fördomar så verkar det vara högvilt hos bankrånare, dörrvakter/kroppsbyggare, västkillar med mc-intresse, hantverkare samt diverse finansfolk på väg upp...

Jag delar din fördom, å andra sidan är en av de tätaste jag känner ägare till en gräsligt ful sådan där. Vet inte om han är regeln eller undantaget.
Egentligen skulle det kunna vara tvärtom, visst - kreti & pleti vill ha de där. Men de som är täta brukar inte bry sig så mycket om hur pretto de verkar. Så de mest pretto skulle kunna vara de som letar något obskyrt och dyrt märke och sedan slår till för att bli extra viktiga då de egentligen inte har pengar. De andra jag känner med väldigt stora tillgångar har Omega respektive IWC, galleriamärken alla tre med obegränsat antal åf.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Själv gick jag mot strömmen och köpte Rado... dock inte den platta keramiska utan ursprungsmodellen med chronograph.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Hjälp Sponsorn köp Tissot

Några bilder på Tissot Moto GP serie!
 

Bifogat

  • IMG_4653 sh.jpg
    IMG_4653 sh.jpg
    119.6 KB · Visningar: 192

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Har börjat att flukta efter ytterligare en tickare. Dels för att kunna variera mig och dels för att inte tröttna på den jag har (se tidigare i tråden).

Så, tänkte mig väl i samma prisklass som tidigare, max 5kkr, med schysst utseende och inga krav på superduperfunktioner.

Ge mig mer inspiration!


Edit: Den här var rätt ok, fast, känns inte länken lite väl disko iom att den är såpass "rund"?

seiko-sportua-SNA451P1_MED.jpg


Edit2: Eller denna?

1(25).jpg
 
Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Okej brudar jag behöver er hjälp...

Så lägligt att den här tråden dök upp nu. Funderar på att köpa en ny klocka alternativt önska mig en av :tomtennu när min gamla Tissot är till åren (se inlägg 20). Har inte alls följt med i klockmodet och vad som finns ute nu (förutom Tomas Sabo:s klockor som jag dock inte har sett irl i butik än). Några förslag :) Får ej vara för bred då den inte passar :tuttar handleder och samtidigt inte för "tjejig".

Riktiga kvinnor skall ha ordentliga klockor och inget fjolligt armsmycke.....

Du sammanfattade det ganska bra.
 
Last edited:

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Riktigt fin! Hur gick affären med den butiken? Websidan såg lite beige ut.

Det gamla vanliga med tull+moms?


Edit: Har nästintill bestämt mig för denna. Någon som handlat via "Klockimport.com"?

Allt funkade utmärkt. Betalade via paypal. Skickades från japan den 17:e (torsdag) och jag hämtade den på posten den 21:a . Betalade tull och moms när jag hämtade ut den på posten.
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval

Bifogat

  • oris-motor-sport-635_7595_4164_RS_LRG.jpg
    oris-motor-sport-635_7595_4164_RS_LRG.jpg
    77.6 KB · Visningar: 73
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top