Sporthoj Kalix

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Självklart dyker då jag upp... Ska försöka slita med mig nå vänner....

9:15 låter fint!

9:15 är bra ifall man skall hinna tanka innan i Luleå... men vi kan lika gärna hinna om vi åker 9:30 9:45

Förslag?

Edit: Ryktet gör gällande att GW gänget skall åka 10 från kyrkan... då blir det tajt med att hinna tanka i Luleå innan ifall vi skall samåka med dom.
 
Last edited:

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Självklart dyker då jag upp... Ska försöka slita med mig nå vänner....

9:15 låter fint!

Kalas! :)

9:15 eller 9:30 blir bra tycker jag, senast 9:45. Kan ju vara skönt att vara på plats i Luleå innan det blir kaos i hamnen. sen tycker inte jag att det gör nått om man har lite tid på sig att knalla runt där och kolla lite hojar innan det är dax att åka vidare till Boden. :tummenupp
 
Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Kalas! :)

9:15 eller 9:30 blir bra tycker jag, senast 9:45. Kan ju vara skönt att vara på plats i Luleå innan det blir kaos i hamnen. sen tycker inte jag att det gör nått om man har lite tid på sig att knalla runt där och kolla lite hojar innan det är dax att åka vidare till Boden. :tummenupp

Då bestämmer vi 9:30!
 

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
"Söndagssvängen" Premiär 3/5 17:00 Hemköpsparkeringen!

:tummenupp

Vilket väder vi fick till 1:a Maj-rundan!
Måste varit runt 30 hojar som startade från Kalix!?
Hörde att vi var totalt ca 1150 hojar som deltog = Nytt rekord.

:)

På tal om deltagar-rekord... Det var länge sedan det var deltagar-rekord på våra "Söndagssvängar"!

Vi var ett gäng på 6 st som körde Kalix-Luleå-Boden-Kalix via ett depåstopp på Blå Ängeln i Boden, där vi över en bit mat kom fram till att vi måste ta tag i "Söndagssvängarna" igen.

Vi kom överens om ta premiären nu på Söndag (3/5), med start från parkeringen utanför Hemköp kl 17:00 till att börja med, Sedan får vi diskutera vidare om tid och så för säsongens körningar, så att det passar alla bra.
Om inte annat tänkte vi ta körningarna lite tidigare under dagen framåt sensommaren/hösten pga kallare kvällar och tidigare skymmning.

Anledningen att vi kom fram till 17:00 som en lämplig tid att starta, var att det ofta är Moto GP Race på Söndagar runt 14:00 (som nu i helgen), och därför tyckte det var lämpligt att köra lite senare på eftermiddagen så att man även hinner med att se på detta då många av oss är intresserade av att följa MotoGP.
En annan sak var att det inte var lämplig heller att köra från förmiddagen då det händer att man tagit en öl eller två under Löragskvällen.

Kom gärna med era förslag på tid/dag.




EDIT: Kom att tänka på en sak: Kan Lördagar vara ett alternativ?

Då kan man köra en sväng från morgonen/förmiddagen (exempelvis start runt 10:00), köra en sväng med stopp för en lunch någonstanns på vägen och vara hemma i skaplig tid (runt 13:00-14:00). Sen kan man käka middag samt ta nån öl på kvällen och sedan ha hela Söndagen till att klippa gräs, måla staket, tvätta hoj, lufta crossen, kolla MotoGP, WSBK och Motocross VM osv samt varva ner på kvällen inför nästkommande veckas arbete...
 
Last edited:

Jaakoobssoon

Member!
Gick med
27 Mar 2008
Ort
.
Hoj
.
:tummenupp

Vilket väder vi fick till 1:a Maj-rundan!
Måste varit runt 30 hojar som startade från Kalix!?
Hörde att vi var totalt ca 1150 hojar som deltog = Nytt rekord.

:)

Vi var ett gäng på 6 st som körde Kalix-Luleå-Boden-Kalix via ett depåstopp på Blå Ängeln i Boden, där vi över en bit mat kom fram till att vi måste ta tag i "Söndagssvängarna" igen.

Vi kom överens om ta premiären nu på Söndag (3/5), med start från parkeringen utanför Hemköp kl 17:00 till att börja med, Sedan får vi diskutera vidare om tid och så för säsongens körningar, så att det passar alla bra.
Om inte annat tänkte vi ta körningarna lite tidigare under dagen framåt sensommaren/hösten pga kalla kvällar och tidig skymmning.

Anledningen att vi kom fram till 17:00 som en lämplig tid att starta, var att det ofta är Moto GP Race på Söndagar runt 14:00, och därför tyckte det var lämpligt att köra lite senare på eftermiddagen så att man även hinner med att se på detta då många av oss är intresserade av att följa MotoGP.
En annan sak var att det inte var lämplig heller att köra från förmiddagen då det händer att man tagit en öl eller två under Löragskvällen.

Kom gärna med era förslag på tid/dag.




EDIT: Kom att tänka på en sak: Kan Lördagar vara ett alternativ?

Då kan man köra en sväng från morgonen/förmiddagen (exempelvis start runt 10:00), köra en sväng med stopp för en lunch någonstanns på vägen och vara hemma i skaplig tid (runt 13:00-14:00). Sen kan man käka middag samt ta nån öl på kvällen och sedan ha hela Söndagen till att klippa gräs, måla staket, tvätta hoj, lufta crossen, kolla MotoGP, WSBK och Motocross VM osv samt varva ner på kvällen inför nästkommande veckas arbete...

Jo, riktigt härlig sväng var det idag... Kul kul! :tummenupp
Problemet med lördagar vid 10:00 skulle väl vara ifall man hamnar i flaskan fredag kväll, men det är ju för och nackdelar med allt... Hur som helst, kaaaaanon var det idag :)
 

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Jo, riktigt härlig sväng var det idag... Kul kul! :tummenupp
Problemet med lördagar vid 10:00 skulle väl vara ifall man hamnar i flaskan fredag kväll, men det är ju för och nackdelar med allt... Hur som helst, kaaaaanon var det idag :)

Jepp! Riktigt kul! :)

Jo, sant ang Lördag fm. Lördag em kanske kan vara ett lämpligare alternativ...
Men som sagt, bara en fundering. Vi får komma fram till nått vettigt tillsammans.
 

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Hemköpsparkeringen 17:00 idag Söndag 3/5! Kanonväder!! :)

Vilka häger på?
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Hemköpsparkeringen 17:00 idag Söndag 3/5! Kanonväder!! :)

Vilka häger på?

Måste meka... ny olja skall i och styvare kopplingsfjädrar. Så skall vi se ifall det hinner bänkas i veckan.
Och så måste sommarhjulen på Saabapparaten... och nya bromsar på Caravellen.:huvet
 

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Måste meka... ny olja skall i och styvare kopplingsfjädrar. Så skall vi se ifall det hinner bänkas i veckan.
Och så måste sommarhjulen på Saabapparaten... och nya bromsar på Caravellen.:huvet

Najs! Då är den "fit for fight" nästa Söndag, inkörd och allt! :tummenupp
Sen måste du lämna rapport när du bänkat!

EDIT: Idag blev det ÖKX tur o retur med ett depåstopp i Bränna. KUL! :)
Och fint väder fick vi som på beställning! :tummenupp
 
Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Jo inkört är det... var ute och luftade idag. Orange z750 åkare vinkade lite... hejs hejs...:krama

Den går rätt bra nu. :D :rock
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Haha, jag har lagt på nytt däck så var oxå på inkörnings sväng!

Köra in däck???:va

Bromsar är väl okej att köra in.. men däck? Vinterdäck till bilen ja men inga sommarsulor vare sig till bil eller hoj. Man får vara lite försiktig i första kurvorna med hojen bara... men efter 5 90 gradaerskrokar är det bara att ge järner. Och det gjorde du f_n i mig inte på raka fina E4:an:hihi
 

Jaakoobssoon

Member!
Gick med
27 Mar 2008
Ort
.
Hoj
.
Köra in däck???:va

Bromsar är väl okej att köra in.. men däck? Vinterdäck till bilen ja men inga sommarsulor vare sig till bil eller hoj. Man får vara lite försiktig i första kurvorna med hojen bara... men efter 5 90 gradaerskrokar är det bara att ge järner. Och det gjorde du f_n i mig inte på raka fina E4:an:hihi


:rofl
 

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Jo inkört är det... var ute och luftade idag. Orange z750 åkare vinkade lite... hejs hejs...:krama

Den går rätt bra nu. :D :rock

Såg dig med din GSX 1550 och Jimmy med sin Z3 Coupe idag. Vi låg alla tre på rad ut ur rondellen och förbi Strömbergs. Såg att du rättade till backspegeln din för att spana in mitt åk! Den är ju rätt najs min Clio -94...

På tal om att köra in däck... [YOUTUBE-ID]FxbHyEIkgdU[/YOUTUBE-ID] :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
 
Last edited:
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top