Moderater: Kontrakt med Invandrare

Status
Ej öppen för fler svar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Senaste inlägget var direkt nästan kopiering av ert eget i en annan tråd. Samt att jag lyfte fram ert väsentliga i ert bidrag till tråden. Så du känner du dig provocerad, intressant ang. varför.:)

Jag skrev följande: "Snälla, kan du inte försöka att skriva lite mer lättläst och vuxet och mindre i talspråk?" Om du anser att det var oartigt så får du gärna förklara hur. Att dessutom kalla det för "direkt nästan kopiering" av vad du skrev är ju bara löjligt.

Och det skrev jag till en person som inte lägger ner den minsta kraft på att försöka skriva som man bör om man ska yttra åsikter på ett forum för vuxna. Talspråk hela tiden, dåligt med punkter, dåligt med stora bokstäver mm. Det blir faktiskt otroligt jobbigt att läsa. Tänk dig om alla skulle skriva så.

Eftersom jag inte skriver så, faller din kritik på en gång. Dessutom är det helt oväsentligt vad jag har skrivit till någon annan i en annan tråd. Vad bryr du dig för? Otroligt barnsligt att dra upp det i den här tråden.

Jag skrev ett svar till Korvgubbe som på intet sätt drar förhastade slutsatser. Läs igenom igen om du inte har fattat det. Korvgubbe har enligt min mening helt skeva åsikter men jag måste tyvärr tillstå att han trots allt verkar ha en del bakom pannbenet. Det är det som gör det extra intressant att diskutera med honom, för jag förstår inte hur nån med ens en tillstymmelse till hjärna kan ha så, om du frågar mig, extrema vänsteråsikter. Och att ifrågasätta någons yttranden är inte att provocera. Det är däremot det som du håller på med.

Det är inget personangrepp på Korvis när jag ifrågasätter hans inlägg utan det är helt enkelt snarare vad forum är till för. Att diskutera med folk som har andra åsikter än en själv. Du verkar inte riktigt vara vuxen nog att förstå det.

Jag tror inte Korvgubbe behöver nån som försvarar honom, han har en rätt vass penna själv.

Du har inget att komma med, inte ens när du får sitta och klura bakom din datorskärm. Det hade varit otroligt roligt att tillintetgöra dig verbalt. Eller du kanske föredrar lite käftsmällar på riktigt. Vill du kan du få min adress.:D Sharmouta!:arsele
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Korven, du måste inse att det inte är synd om precis alla utom dom rika.

Idag får jag nöja mig med att vara lite kortfattad:

Syftet med länken skall snarast ses som en replik till bl.a. swedie som så envist hävdat att det gödslas med bidrag över invandrare. Han exemplifierade med något rykte han hört om att alla invandrare har 23000 efter skatt varje månad i rena bidrag...

Själv tror jag nog denna artikel är närmare sanningen. Jag tror det är ungefär det ser ut för de som enbart har bidrag att leva på. Man lever inget gott liv enbart på bidrag när man inte längre får A-kassa och andra mer frikostiga men tillfälliga bidragsformer.

Däremot säger jag knappast att det inte finns bidragsfuskare och svartjobbare. Så länge det går att fuska till sig pengar oavsett var i samhället så kommer folk att fuska till sig pengar oavsett om det gäller bidrag eller att utnyttja någon paragraf i något obskyrt skattesystem eller varför inte i något bonussystem i näringslivet.....
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Du har inget att komma med, inte ens när du får sitta och klura bakom din datorskärm. Det hade varit otroligt roligt att tillintetgöra dig verbalt. Eller du kanske föredrar lite käftsmällar på riktigt. Vill du kan du få min adress.:D Sharmouta!:arsele

Från diskussion till käftsmällar.
Jahopp, ännu en förtappad själ:(

Idag får jag nöja mig med att vara lite kortfattad:

Syftet med länken skall snarast ses som en replik till bl.a. swedie som så envist hävdat att det gödslas med bidrag över invandrare. Han exemplifierade med något rykte han hört om att alla invandrare har 23000 efter skatt varje månad i rena bidrag...

Själv tror jag nog denna artikel är närmare sanningen. Jag tror det är ungefär det ser ut för de som enbart har bidrag att leva på. Man lever inget gott liv enbart på bidrag när man inte längre får A-kassa och andra mer frikostiga men tillfälliga bidragsformer.

Däremot säger jag knappast att det inte finns bidragsfuskare och svartjobbare. Så länge det går att fuska till sig pengar oavsett var i samhället så kommer folk att fuska till sig pengar oavsett om det gäller bidrag eller att utnyttja någon paragraf i något obskyrt skattesystem eller varför inte i något bonussystem i näringslivet.....

Har samma inställning, därav skapas irritation på mindre begåvade (SD)-individer som konskekvent vägrar att inse sveriges samhällsproblem inte går att lösa med hjälp av "ut med packet", "inga bidrag till ickesvenskar" och allt vad det heter.
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Idag får jag nöja mig med att vara lite kortfattad:

Syftet med länken skall snarast ses som en replik till bl.a. swedie som så envist hävdat att det gödslas med bidrag över invandrare. Han exemplifierade med något rykte han hört om att alla invandrare har 23000 efter skatt varje månad i rena bidrag...

Själv tror jag nog denna artikel är närmare sanningen. Jag tror det är ungefär det ser ut för de som enbart har bidrag att leva på. Man lever inget gott liv enbart på bidrag när man inte längre får A-kassa och andra mer frikostiga men tillfälliga bidragsformer.

Däremot säger jag knappast att det inte finns bidragsfuskare och svartjobbare. Så länge det går att fuska till sig pengar oavsett var i samhället så kommer folk att fuska till sig pengar oavsett om det gäller bidrag eller att utnyttja någon paragraf i något obskyrt skattesystem eller varför inte i något bonussystem i näringslivet.....

Först och främst: Tack för ett riktigt inlägg från en vuxen människa.

Jag förstår att du kanske tycker att Swedies inlägg framstår som generaliserande men dina inlägg framstår också så. Fast åt andra hållet då. Skulle tro att även mina inlägg kan uppfattas på det sättet.

Mina kusiners farsa jobbar som polis i Sthlm, med uppgiften att hitta olagliga immigranter. Dom skulle skicka hem en somalisk hucklekärring med 5 ungar. Hon lyfte 46000kr i bidrag netto i månaden! Tror fan att inte hon ville åka hem. Jag ser ingen anledning att tro att deras farsa skulle ljuga för mig och därför uppfattar jag det påståendet som sant.

Nu är det ju säkert inte så att alla får så mycket pengar men samtidigt kommer ju inte alla skräckexempel fram till svenska folket heller. Och då ger ju såna här exempel kalla kårar. Inte ens du kan väl hitta på anledningar till varför en frisk människa skulle behöva 46000kr för att fostra 5 ungar. Du måste ju förstå att liknande exempel sticker i ögonen på folk som jobbar och sliter för att överleva?

Som sagt, allt är inte svart eller vitt, men jag anser inte att såna här exempel borde få finnas. Även om dom är ett fåtal(vilket jag dessvärre inte tror).

Har samma inställning

Skriv det istället då. Har du ingen egen förmåga att formulera dina åsikter? Det är såna som du som behöver ledare för att låta sig ledas som i nån jävla fårskock. Patetiskt! :arsele
 
Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Skriv det istället då. Har du ingen egen förmåga att formulera dina åsikter? Det är såna som du som behöver ledare för att låta sig ledas som i nån jävla fårskock. Patetiskt! :arsele

Min bäste herre.

Du har väl, ska vi säga, övertagit Herr.Dreggels roll. God argumentation har förts i många trådar tidigare, men dock ej från SD anhängare, vilket enbart formulerar sitt eget tyckande på "vad jag tror, har hört, vad kompisar har sagt..."

Dvs, ingen fakta utan enbart hörsägen. Du tillhör denna skara av människor. Ifall (om) du kommer att ta upp vetenskaplig fakta över att du har rätt i dina åsikter. Först då kommer du bli intressant debattör. Men olyckligtvis tillsvidare patetisk som vill dela ut käftsmällar likt Herr. Dreggels försvar med att dela ut knogbaugetter.
 
Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Det är det som gör det extra intressant att diskutera med honom, för jag förstår inte hur nån med ens en tillstymmelse till hjärna kan ha så, om du frågar mig, extrema vänsteråsikter.

Extrema enligt vilka referenser då? För att få lite perspektiv tycker jag att du ska ta dig till majorna nästa gång R:arna har möte, där jävlar ska du få se på extrema vänsteråsikter...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Hon lyfte 46000kr i bidrag netto i månaden!


Nu kommer en sådan där häpnadsväckande siffra igen som jag inte tror är möjlig om man inte bidragsfuskar.

Eftersom detta återigen är något du fått "återberättat från en säker källa" så förväntar jag mig heller inte att du kan redogöra för av vilka delar dessa 46.000 netto skulle bestå....

(OM någon hävdar att en bidragstagare kan få ut över 45000 per månad, UTAN FUSK, om än med fem barn så vill jag gärna se en sådan uträkning.)


Det jag vänder mig mot är just alla dessa "återberättade" summor som nämns när det gäller invandrare eftersom dessa oftast är summan av ett ganska gediget bidragsfuskande...

Är det ok att en invandrare får runt 8000kr/mån
- Ja, om det är den nivå soc-bidrag ligger på.

Är det Ok att någon bidragsfuskar sig till 46.000 netto per månad?
- Självklart inte, därav ordet fusk som del av begreppet "bidragsfusk".


Fusk skall alltid bekämpas. Inget konstigt med det.

Det tråkiga är just när man gång på gång på gång på gång hela tiden måste bemöta "debattörer" som aldrig kan hålla isär de två sakerna.

ANTINGEN diskuterar vid bidragsnivåer till invandrare / socialfall och begränsar oss till att nämna nivåerna på de bidrag som folk faktiskt har rätt till...
.... ELLER så diskuterar vi fenomenet bidragsfusk och hur vi ska bemöta detta och då är nivåerna egentligen ganska oväsentliga...
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Min bäste herre.

Du har väl, ska vi säga, övertagit Herr.Dreggels roll. God argumentation har förts i många trådar tidigare, men dock ej från SD anhängare, vilket enbart formulerar sitt eget tyckande på "vad jag tror, har hör, vad kompisar har sagt..."

Dvs, ingen fakta utan enbart hörsägen. Du tillhör denna skara av människor och när du tar upp vetenskaplig fakta över att du har rätt i dina åsikter. Först då kommer du bli intressant debattör. Men olyckligtvis tillsvidare patetisk som vill dela ut käftsmällar likt Herr. Dreggels försvar med att dela ut knogbaugetter.

SD-anhängare? Har du vetenskapliga bevis för det?:hihi Snacka om att kasta sten i glashus.

Angående knogmackor var detta en logisk fråga till dig pga ditt infantila sätt att debattera. Det brukar då vara nästa steg i sandlådeargumentationen. Jag bara nämner det eftersom det borde vara ditt nästa steg eftersom du är tillintetgjord skriftligt och därför är jag villig att ge dig en chans att hävda dig med nävarna. :arsele

Extrema enligt vilka referenser då?

Ja, om du läser i texten så står det " ..om du frågar mig, extrema ..." , så det känns som en något ogenomtänkt fråga.

Jag har själv bott 5 år i Majorna, Gråberget, och hängt riktigt mycket både på Götas och Red Lion. Jo jag vet att det finns riktigt mycket packvänster, Gaisare och annat löst pack där. Usch. Och som vanligt är dom tuffa i flock.
 
Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
SD-anhängare? Har du vetenskapliga bevis för det?:hihi Snacka om att kasta sten i glashus.

Angående knogmackor var detta en logisk fråga till dig pga ditt infantila sätt att debattera. Det brukar då vara nästa steg i sandlådeargumentationen. Jag bara nämner det eftersom det borde vara ditt nästa steg eftersom du är tillintetgjord skriftligt och därför är jag villig att ge dig en chans att hävda dig med nävarna. :arsele

Ditt syfte är oklart i dina inlägg, gäller även din önskan att fysiskt avgöra debatt.
Så när kommer fakta istället för hörsägen o annat trams?
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Ja, om du läser i texten så står det " ..om du frågar mig, extrema ..." , så det känns som en något ogenomtänkt fråga.

Jag har själv bott 5 år i Majorna, Gråberget, och hängt riktigt mycket både på Götas och Red Lion. Jo jag vet att det finns riktigt mycket packvänster, Gaisare och annat löst pack där. Usch. Och som vanligt är dom tuffa i flock.

Fast nu undrade jag ju inte vem som påstod att korvis var extremvänster utan vad du, som står för påståendet, jämför med när du gör ett sånt uttalande.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Nu kommer en sådan där häpnadsväckande siffra igen som jag inte tror är möjlig om man inte bidragsfuskar.

Eftersom detta återigen är något du fått "återberättat från en säker källa" så förväntar jag mig heller inte att du kan redogöra för av vilka delar dessa 46.000 netto skulle bestå....

(OM någon hävdar att en bidragstagare kan få ut över 45000 per månad, UTAN FUSK, om än med fem barn så vill jag gärna se en sådan uträkning.)


Det jag vänder mig mot är just alla dessa "återberättade" summor som nämns när det gäller invandrare eftersom dessa oftast är summan av ett ganska gediget bidragsfuskande...

Är det ok att en invandrare får runt 8000kr/mån
- Ja, om det är den nivå soc-bidrag ligger på.

Är det Ok att någon bidragsfuskar sig till 46.000 netto per månad?
- Självklart inte, därav ordet fusk som del av begreppet "bidragsfusk".


Fusk skall alltid bekämpas. Inget konstigt med det.

Det tråkiga är just när man gång på gång på gång på gång hela tiden måste bemöta "debattörer" som aldrig kan hålla isär de två sakerna.

ANTINGEN diskuterar vid bidragsnivåer till invandrare / socialfall och begränsar oss till att nämna nivåerna på de bidrag som folk faktiskt har rätt till...
.... ELLER så diskuterar vi fenomenet bidragsfusk och hur vi ska bemöta detta och då är nivåerna egentligen ganska oväsentliga...

Korvis, alla soc-tanter är inte hårda. Ok? Det är inte alla som behöver fuska för att få ut bra med stålar. Det räcker att ha rådjursögon.

Som jag också beskriver i texten så har inte jag någon anledning att betvivla dom uppgifterna jag har fått. Däremot förstår jag att du har det. Men såna här historier kommer fram till folk, från personer dom litar på och har insyn, och då spelar det liksom ingen roll att det hyschas i media och bara är synd om alla bidragstagare. I såna fall behövs ingen vetenskaplig källdeklaration(Som din länk till sanningsenliga AB:D )

Och missnöjet växer...
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Det hade varit otroligt roligt att tillintetgöra dig verbalt.
Jag måste erkänna att det hade varit rätt kul att se dig "tillintetgöra någon verbalt"! Du vet när du kommer beväpnad både med dina invandrarvänner och kompisar som känner en kusin som har sett en polis som har hört både det ena och det andra ryktet. På toppen kastar vi sedan in lite hederligt förlöjligande av de som inte tycker som dig.

Kom bara ihåg att detta är krig!:kulspruta

Fast än så länge tror jag på Badger! Vilket iofs direkt gör mig mindre vetande, men åtminstone är jag i så fall i gott sällskap.

P.S Har du förresten funderat över om det lite bittra bemötandet som du ofta får kan ha NÅGOT att göra med ditt sätt?
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag måste erkänna att det hade varit rätt kul att se dig "tillintetgöra någon verbalt"! Du vet när du kommer beväpnad både med dina invandrarvänner och kompisar som känner en kusin som har sett en polis som har hört både det ena och det andra ryktet. På toppen kastar vi sedan in lite hederligt förlöjligande av de som inte tycker som dig.

Kom bara ihåg att detta är krig!:kulspruta

Fast än så länge tror jag på Badger! Vilket iofs direkt gör mig mindre vetande, men åtminstone är jag i så fall i gott sällskap.

P.S Har du förresten funderat över om det lite bittra bemötandet som du ofta får kan ha NÅGOT att göra med ditt sätt?

Jag har faktiskt inte tid mer att sitta här och knappa mer nu. Precis när du börjar blanda dig in i leken.:pannkyss

Jag bryr mig inte hur många som håller på och käftar emot mig. Vänsteranhängare fungerar så, det är inget nytt. Jag står för vad jag tycker och jag vet att jag har en skarp tunga och vass penna. Det brukar provocera vänsterfolk men IRL är det faktiskt bara vänstertjejer som tar debatten. Undrar vad det beror på :rolleyes: Kan det vara så att folk blir lite modigare bakom skärmen?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Korvis, alla soc-tanter är inte hårda. Ok? Det är inte alla som behöver fuska för att få ut bra med stålar. Det räcker att ha rådjursögon.

Som jag också beskriver i texten så har inte jag någon anledning att betvivla dom uppgifterna jag har fått. Däremot förstår jag att du har det. Men såna här historier kommer fram till folk, från personer dom litar på och har insyn, och då spelar det liksom ingen roll att det hyschas i media och bara är synd om alla bidragstagare. I såna fall behövs ingen vetenskaplig källdeklaration(Som din länk till sanningsenliga AB:D )

Och missnöjet växer...

Oj, det var mycket gissande, antagande, spekulerande i det inlägget.

Det skulle KUNNA finnas NÅGON som skulle kunna skaffa sig en okänd massa pengar från en odefinierad men blödig socialtant och detta skulle kunna komma ut till någon som man litar på, som för detta rykte vidare till några andra som skulle kunna bli missnöjda över detta "faktum" och som någon annan skulle kunna tro på trots att PK-konspirationen sätter munkavle på hela denna "oomtvistliga sanning"....



Eftersom jag ska hem till förorten och hämta barn på dagis antar jag att vi får nöja oss med att vara överens om att vi inte är överens så får vi fortsätta senare...
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag har faktiskt inte tid mer att sitta här och knappa mer nu. Precis när du börjar blanda dig in i leken.:pannkyss

Jag bryr mig inte hur många som håller på och käftar emot mig. Vänsteranhängare fungerar så, det är inget nytt. Jag står för vad jag tycker och jag vet att jag har en skarp tunga och vass penna. Det brukar provocera vänsterfolk men IRL är det faktiskt bara vänstertjejer som tar debatten. Undrar vad det beror på :rolleyes: Kan det vara så att folk blir lite modigare bakom skärmen?

Alla som diskuterar med dig är vänsteranhängare? Kanske skulle backa med attityden litegranna där. SH är till största delen höger, även denna delen av forumet.

Dessutom: Detta är en diskussion. Ok? Du och jag mfl utbyter argument och åsikter över internet. Varför skulle mod ha något med detta att göra? Allt snack om att vara "modigare bakom skärmen" är bara ren jävla lågstadieretorik, du insinuerar att det i slutändan kan bli ett slagsmål av detta, det fattar du va? Sluta med det är du snäll.
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Det skulle KUNNA finnas NÅGON som skulle kunna skaffa sig en okänd massa pengar från en odefinierad men blödig socialtant och detta skulle kunna komma ut till någon som man litar på, som för detta rykte vidare till några andra som skulle kunna bli missnöjda över detta "faktum" och som någon annan skulle kunna tro på trots att PK-konspirationen sätter munkavle på hela denna "oomtvistliga sanning"....

Verkar osannolikt då det även kräver att den "snälla soc tanten" har en snäll soc-chef som i sin tur har en snäll osv....

Tror nog att någon höjer på ögonbrynen om siffrorna plötsligen går i taket...
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Vad gäller mod vet jag inte hur det är med det, men sitter man inte framför skärmen?

Där måste jag tyvärr ge dig rätt. Eller det kanske är en definitionsfråga. :va

Verkar osannolikt då det även kräver att den "snälla soc tanten" har en snäll soc-chef som i sin tur har en snäll osv....

Tror nog att någon höjer på ögonbrynen om siffrorna plötsligen går i taket...


Förnekelse hjälper inte att lösa problem.

Alla som diskuterar med dig är vänsteranhängare? Kanske skulle backa med attityden litegranna där. SH är till största delen höger, även denna delen av forumet.

I denna tråden är många vänster ja. Attityd? Jag bemöter folk som jag blir bemött. Har jag gjort dig nåt eller? Nä just det, var väl det jag trodde. Du kanske skulle börja med din egen attityd då. :näsblod

Varför skulle mod ha något med detta att göra?

Nej det är väl snarare bristen på kewk IRL det gäller. Känns lite ovanligt att alla helt plötsligt säger vad dom tycker, fast helst ska Korvgubbe eller Bonny ha skrivit nåt först. Det känns tryggare.

Oj, det var mycket gissande, antagande, spekulerande i det inlägget.

Ja du tycker det, jag har förstått det nu. Samtidigt måste du förstå att ha Aftonbladet som källa inte direkt inger förtroende heller.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top