Honda SP1-tråden

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Jag är en då¨lig kalenderbitare men jag vet att den vunnit minst 1gång före 04 har för mig att det är 2ggr ,, men om Aprilia har något att lära så är det Hondas tillgång till respons av generalagent och att snabbt skicka dom delar man eventuellt kan behöva ,, och att anpassa sina priser till övriga italienska bröder ,, ett bromshandtag på en prilla kostar 50% mer på en prilla än till en ducce fast det är precis samma saker ,, pinsamt ,, prissättarna måste tro att vi är dumma i huvudet vi konsumenter.:tummenupp

Ja iallafall den från -04 o framåt, men hur var det 00-01då??
Spettan e ju inte direkt ny så det är väl de årsmodellerna man får jämföra med??:confused:
 

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Varberg
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6
ett bromshandtag på en prilla kostar 50% mer på en prilla än till en ducce fast det är precis samma saker ,, pinsamt ,, prissättarna måste tro att vi är dumma i huvudet vi konsumenter.:tummenupp

Kan dom lura folk att köpa en Aprilia, så kan dom lika gärna lura folk att köpa dyra reservdelar...:rolleyes:
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Ok, tackar.
Men vad är det för skillnad på VTR och RVT då? är inte det heller någon skillnad?

Usa-modellen hette RVT, och i Europa VTR. Samma hoj med andra ord.
Men på projektstadium och i racesammanhang fick den heta RC-51..
Ungefär som de andra modellerna hette VFR här, och RVF over there.
Eller RC-45, RC-30 osv..

Eller nåt sånt..
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Usa-modellen hette RVT, och i Europa VTR. Samma hoj med andra ord.
Men på projektstadium och i racesammanhang fick den heta RC-51..
Ungefär som de andra modellerna hette VFR här, och RVF over there.
Eller RC-45, RC-30 osv..

Eller nåt sånt..

Okej, tack så mycket , jag har undrat länge över det där.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Ingen som kan det här med att mappa?! Hittar ingen mapp till min hoj.... Och sen skulle det vara hur kul som helst o lära sig... Om nån hittar en mapp till en SP1 -00 med micron burkar, kn filter och flapper modden så säg till....

tack!
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Lurade !! ha ha ha det är ju inte vi Apriliaåkare som är lurade ,, det är ju alla ni andra :pannkyss. jag gillar sp1 o sp2 åxå men föredrar Aprilian ,, jag gillar till o mer vtr:en bara den inte hade ett så fruktansvärt dåligt chassie,, rena skämtet.

föresten så är väl inte Hondas delar så mycket billigare än Aprilias,, tycker det känns som om vi hojåkare blir lurade hur vi än beter oss. :huvet

Kan dom lura folk att köpa en Aprilia, så kan dom lika gärna lura folk att köpa prilias ,, dyra reservdelar...:rolleyes:
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
,, men om Aprilia har något att lära så är det Hondas tillgång till respons av generalagent och att snabbt skicka dom delar man eventuellt kan behöva ,,

Vart ju tvungen o köpa en massa konstiga delar till min Falco efter en krasch förut, tom dom på AVA MC va skeptiska o trodde på inom ett halvår kanske..
Döm om min förvåning när de ringde "redan" efter 3 veckor o sa att alla delar hade kommit!!
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
jo jag känner till det .. det e ju därför dom flesta köper från GB eller USA o Tyskland ,, för danskarna e så kass som generalagenter.

Vart ju tvungen o köpa en massa konstiga delar till min Falco efter en krasch förut, tom dom på AVA MC va skeptiska o trodde på inom ett halvår kanske..
Döm om min förvåning när de ringde "redan" efter 3 veckor o sa att alla delar hade kommit!!
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Nan som kan slunga pa lite fakta och jamforelser pa SP1an, jamfor garna mot rad4a. Samt hur manga HK's dom levererar, vikt och lite allmant som hur den ar att kora!
Ska kopa ny hoj till nasta sommar och funderar starkt pa att terra twin.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
SP1 väger ca 210 kg har ca 135hk orginal, Många säger att körställningen inte är bekväm samt att den är trögstyrd, kort hjulbas gör den väldigt lätt att åka på bakhjulet med.... Drar skönt från botten lite tunt mellan register men skön på högre varv... Ska montera PC3 för att kunna göra en jämnare effektkurva med mer drag i mellanregistret. Bromsarna har fått kritik så stålomspunnet skullei inte vara fel.
Jag älskar den! Tycker den är lagon trögstyrd, körställningen kan i och för sig vara bättre men den är ok. Motorn och växellådan är som dom flesta honda, helt suveräna!
Ska du skjutsa mycket så finns det bättre hojjar...

Men den är ju världens snyggaste hoj...!!!
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
jag gillar till o mer vtr:en bara den inte hade ett så fruktansvärt dåligt chassie,, rena skämtet.

Hur menar du nu??:va
Har väl mest fått kritik för o va stadigt, för stadigt..
Men med lite laborerande med fram o bakfjädring så blir det bättre!:tummenupp
Somliga tycker den är trögstyrd, vilket jag anser beror på fel körteknik. Refererar till mitt inlägg, nummer 475 på sidan 24 i den här tråden..
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Ha ha ja där ser man vad man vet ,, det hade jag noll koll på ,,
och innan någon annan skriver det ,, det är 2-takt som aprilia regerar i *gråter*

Mig veterligt vann Honda -00 & -02. Med Sp1 respektive Sp2.

är det sant ?? menar vi verkligen sa,,a hoj ? inte sp1 eller 2 utan lillsyrran o föregångaren vtr ? ja dom jag har provat har då inte varit några under av stabilitet i ,, härlig motor men chassie ,,, uj uj uj uj
fast det kan ju vara som du skriver att fjädringen kan ha varit bortskruvad ,, :tuttar

Hur menar du nu??:va
Har väl mest fått kritik för o va stadigt, för stadigt..
Men med lite laborerande med fram o bakfjädring så blir det bättre!:tummenupp
Somliga tycker den är trögstyrd, vilket jag anser beror på fel körteknik. Refererar till mitt inlägg, nummer 475 på sidan 24 i den här tråden..
 
Last edited:
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top