Cagiva Mito-tråden

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Vadå, du är väl klar med din hoj? :va

Hojjen ja.. men vill ha ställ, hjälm för min moppe hjälme inte så bra;), dojjor och körkort:_D

:spammer :FU

BTW, är det nån av er Mito-ägare som har ett framdrev att sälja? Gärna 15 kugg och uppåt, men 13 och neråt går också bra ;)

Noop sorry. men finns det inte nån annan modell med likadant framdrev???
 
Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2889654 Hmm, låter lite skumt.. låter som att det kan vara en blåsning på gång :gnissla
Eller hur. :gnissla Men har fått ett nummer så jag ska ringa idag. :)

2889709 hur långt e det ifrån han då??
50 mil, för långt. :gnissla

2890067 Har väl tänkt att köra mest med crosskydd, men även skaffa mig ett ställ. så jag kan börja köra lite bana. siktat på en XL tröja.

ah med hojen går det väl framåt iaf. Den är helt klar. väntar bara på CDI boxen, kommer på fredag:yoparty så förhoppningsvis så ska det inte bli mer bekymmer. Fan vad många som är intresserade av hojen då. typ 5 pers som addat mig bara för jag skrev att jag funderade på att sälja den i ett inlägg:tungan

psykist duger det väll, känns som man tagit ett steg vidare. man måste ju lära sig, det är något som man får lära sig leva med. Det händer alla.
Hoppas den håller sen då. ;) Jadu, inte så jävla konstigt, jag har själv flängt land och rike runt efter en KTM motard. :)

Det är ju bra att det blir bättre iaf. :)
 
Last edited:

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Nopp, tyvärr. Blir väl ett nytt litet samtal till Biscaya. Själv känner jag mig som stammis där. :hihi


jag har bara hantlat av dom en gång... men då var det en riktigt goo och krånglig beställning för dom och deras snabbaste varutransport från italien till dom... dom hade aldrig fått grejerna så snabbt som vi fick det sa dom.:)
fick t.o.m lite rabatt;)
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2891962 jag har bara hantlat av dom en gång... men då var det en riktigt goo och krånglig beställning för dom och deras snabbaste varutransport från italien till dom... dom hade aldrig fått grejerna så snabbt som vi fick det sa dom.:)
fick t.o.m lite rabatt;)
Fyfan. :4skrika Snabb leverans och rabatt. :4skrika

2892004 aa, kanske får bli det :)
Behöver du nytt, eller är det bara för skojs skull? :hihi
 
Last edited:

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
en fråga :D vibrerar era backspeglar som fan så man typ inte ser så bra i högre hastigheter eller vet ni hur man kan fixa det..,. man ser typ inget alls bara en suddig massa:D
 

ZonoX

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Vårgårda
Hoj
Cagiva Mito 125cc
Är det någon utav alla er som har lite koll på hur varm miton ska vara? När jag har kört i ca 10-15min så är den uppe i ca 65-75 grader, och sedan ligger den där och pendlar, kan dock överstiga 80 ibland vid upprepade gaspådrag. Skulle vilja ha lite svar tack :).
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
en fråga :D vibrerar era backspeglar som fan så man typ inte ser så bra i högre hastigheter eller vet ni hur man kan fixa det..,. man ser typ inget alls bara en suddig massa:D

Japp, det gör dom, Du måste nog fixa balansaxeln om det ska fixa sig lite, eftersom stagen som dom sitter på är ju i direkt kontakt med ramen.

nej det e en dröm från moppetiden;) när man körde trimmat så letade man alltid efter den dära sista växeln och nu finns den där;)

Håller med till fullo ;)

Är det någon utav alla er som har lite koll på hur varm miton ska vara? När jag har kört i ca 10-15min så är den uppe i ca 65-75 grader, och sedan ligger den där och pendlar, kan dock överstiga 80 ibland vid upprepade gaspådrag. Skulle vilja ha lite svar tack :).

Det där är perfekt temperatur. Du har ingenting att oroa dig för :tummenupp
 
Last edited:

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Tjörn
Hoj
Cagiva Mito 125
en fråga :D vibrerar era backspeglar som fan så man typ inte ser så bra i högre hastigheter eller vet ni hur man kan fixa det..,. man ser typ inget alls bara en suddig massa:D

Jag bytte min balans axel i vintras.. Den vibrerade som fan innan:rolleyes: .
 

ZonoX

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Vårgårda
Hoj
Cagiva Mito 125cc
Det där är perfekt temperatur. Du har ingenting att oroa dig för :tummenupp[/QUOTE]

Tackar Tackar =). Var lite orolig ett tag, efter som jag precis har fått tillbaka den ifrån lagning, hela motorn byttes :p haha.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top