GSXR1127 Turbo-byggtråd

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Har varit borta i garaget tills nu..
Kapade av ca 10mm på kompressorhusets utlopp för att få mer plats upp emot IC:n, blev ca 10mm kvar för slangklämman att dra på.
Även Intercoolern fick sig en omgång med tigersågen...:rolleyes: De gamla anslutningarna hamnar i skrothinken, skall bara snygga till gavlarna och få mina rör sedan ska "någon" hjälpa mig att TIG:a ihop elendet.

Snyggt :tummenupp 10 mm räcker gott, det har funkat i 2 år på min hoj iallafall! Tigersåg is da shit :tummenupp
Denna "någon" har jag pratat med och det är iiiiiiiiiinga problem. När det går under 0,5 mm i gods så börjar han darra lite på läppen, men det funkar det också. Så dina rörbitar är nemas problemas. Helgen var lite körig, men måndag eller tisdag går bra. Det är upp till dig, vilken dag väljer du?



Och sen måste jag fixa någon form av långsving/wheeliebar så att man kan rejsa med brinken o grabbarna...:tummenupp
Långsving går att fixa :tummenupp Bara säg till och fixa ritning så vet jag en som bygger :)
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Update!

Fick lite lådor idag (dock inte alla)...

Beställt dumplock som efter lite filande och polering blev riktigt bra.

Downpipe-flänsen passade inte alls....AARGGGGGHHH:mad: , beställde till 7:ans avgashus med det finns tydligen flera olika.. samt att jag beställde 8mm och fick 10...
Fan, jag som tänkte TIG:a ihop mitt rostfria fina avgassystem imorrnkväll, det sket sig.

CoolIT-Coatingen kom iaf från bikeline och är pålagd, satan va törstig lindan var innan den blev helt svart, f.ö blev det skitsnyggt.

Ska till helgen fixa en ny WG-arm då jag tänker sköta ladd-styrningen från högersidan, ett litet plattjärn lika långt som orginalarmen och en M6-kulled a´la anderssonturbo från classeolson.:tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00084.JPG
    DSC00084.JPG
    83.6 KB · Visningar: 99
  • DSC00087.JPG
    DSC00087.JPG
    41.9 KB · Visningar: 89
  • DSC00085.JPG
    DSC00085.JPG
    81.3 KB · Visningar: 96
  • DSC00086.JPG
    DSC00086.JPG
    104.2 KB · Visningar: 105
  • DSC00088.JPG
    DSC00088.JPG
    75.8 KB · Visningar: 240

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
nu ser grenrören mycket bättre och rejsigare ut:yoparty
ser fram emot slutresultatet!!!
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
nu ser grenrören mycket bättre och rejsigare ut:yoparty

Javisst gör dom! Dom ser kanon ut IRL. :tummenupp

Downpipe-flänsen passade inte alls....AARGGGGGHHH:mad: , beställde till 7:ans avgashus med det finns tydligen flera olika

Har undersökt lite under kvällen och det verkar som om 7:ans viknlade har en annan fläns än 7:ans raka, den raka verkar ha 6:ans DP-fläns...:va
Det är den här jag ska ha! http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=292
 
Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Ett tips,starta upp henne utomhus första ggn,för när all färg ska "bakas" kommer det ryka som faen.:tummenupp
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jaha, när kommer bilderna då? :va Du hade ju närmare hem än vad jag hade! :D
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Jaha, när kommer bilderna då? :va Du hade ju närmare hem än vad jag hade! :D

Måste ju svara på alla PM från brudarna först vettu...:)
Tack för mekhjälp och sälskap Lahi!

UPDATE! FREDAGSMECK!

Grenröret blir grymt bra nu när det har torkat, är mycket nöjd med både coatingen och resultatet, nu lär inte lindan bli "sunkig" i första taget + att det ser riktigt racigt ut :tummenupp

Dumplocket monterat.

Kommer pga utrymmesskäl att sköta laddtrycksstyrningen från högersidan, vilket medförde att jag blev tvungen att tillverka en ny arm till wastegaten, sagt och gjort och för att slippa orginalets primitiva "pinne i hålet och saxsprint" som om den inte ligger exakt i linje lätt kärvar så inhandlades en vinkel-kulled för 30:- hos classeolson, den kan ta upp rörelser åt alla håll.

2st hål borrades i ett litet plattjärn som loppades dit å saken är biff!

Kommer att få en helt rak och väldigt kort WG-stång från klockan istället för att göra någon halvblessyr med en 20cm krokig skapelse som jag hade varit tvungen till om jag skulle skött det från vänstersidan.

Notera den klockrena dragningnen av oljeslangen till turbon, det tycker jag till och med själv att jag fick till grymt bra! :yoparty
 

Bifogat

  • DSC00093.JPG
    DSC00093.JPG
    96 KB · Visningar: 149
  • DSC00094.JPG
    DSC00094.JPG
    88.1 KB · Visningar: 128
  • DSC00090.JPG
    DSC00090.JPG
    94.4 KB · Visningar: 106
  • DSC00096.JPG
    DSC00096.JPG
    70.8 KB · Visningar: 145
  • DSC00095.JPG
    DSC00095.JPG
    99.6 KB · Visningar: 156
  • DSC00091.JPG
    DSC00091.JPG
    90.9 KB · Visningar: 141

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Måste ju svara på alla PM från brudarna först vettu...:)
Tack för mekhjälp och sälskap Lahi!

Hehe, gillar dom det? :D Jag hjälper gärna till, har inte så mycket annat för mig och jag orkar ju inte plugga...


...istället för att göra någon halvblessyr med en 20cm krokig skapelse som jag hade varit tvungen till om jag skulle skött det från vänstersidan.

Fin beskrivning av min wg-stång :D
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Update!

Har hämtat en låda från alutech idag... :)

50mm:s aluböjarna passar perfekt mot mina IC gavlar, iofs skall dom kapas och ändras vinklar på men det ser ut att kunna bli kanon.

Det kostar att ha turbon högt (ovanför oljenivån) nu blir det riktigt trångt att få till röret/slangen som skall gå från turbo till IC och det kommer påverka styrutslaget negativt... Allting blir en kompromiss med ett sådant här bygge.
Men om jag kapar röret i en snäv vinkel och klämmer slangen precis innan böjen kommer det få plats, precis...:tungan

Anslutningen bakåt till tryckröret hamnar perfekt om jag bara vinklar upp det lite grann innan det svetas på plats.

Givetvis skall alut poleras vis ett senare tillfälle.
 

Bifogat

  • DSC00097.JPG
    DSC00097.JPG
    77.6 KB · Visningar: 83
  • DSC00098.JPG
    DSC00098.JPG
    98.8 KB · Visningar: 91
  • DSC00099.JPG
    DSC00099.JPG
    100.6 KB · Visningar: 78
  • DSC00100.JPG
    DSC00100.JPG
    99.8 KB · Visningar: 75
  • DSC00101.JPG
    DSC00101.JPG
    95.6 KB · Visningar: 69
  • DSC00102.JPG
    DSC00102.JPG
    106.1 KB · Visningar: 78

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Ser proffsigt ut det där...inte billiga de där semcoböjarna,det borde ju börja bli lite konkurens på sånt ,finns många dealers,faan starkt jobbat&pumpa in snygga byggbilder keep up the good work. hörde förresten att vms västerås hade backat ur från bikeweekend,skulle i stället bli nån klubb i sätrabrunn som skulle se till att det blir av../wachen:tummenupp
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Ser proffsigt ut det där...inte billiga de där semcoböjarna,det borde ju börja bli lite konkurens på sånt ,finns många dealers,

Tackartackar!
Nej dom kostar en slant slangarna, men de andra fabrikaten Revotec m.fl tycker jag inte alls håller samma finish som Samco :tummenupp

Blir tok bra det där!! Snyggt och cleant..keep it up!

Tack för den feedbacken!!
Det är sånt som gör det lönt att lägga upp en massa bilder och lägga ner energi i denna tråden...:tummenupp
 
Last edited:

Miniwipp

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2006
Ort
Olofström
Hoj
Fd GSXR 750Turbo
Tjenare Silverryggen !!
kan bara hålla med de andra och stämma in i kören,,,
Fan vad det ser bra ut :yoparty :yoparty

Hoppas att jag själv snart ska få fart på mitt bygge, har legat lite lågt nu, mycket jobb och en envis förkylning :mad:

Fortsätt med ditt otroligt cleana bygge och ge oss mera bilder att
frossa i :tummenupp

BTW, vet inte om någon nämt det innan,, starta den utomhus första gången annars kan du söka jobb som doftreklampelare för rökt ål :D Det lär ryka rejält när färgen på bandaget härdar :tummenupp Men det kanske brudarna gillar:D
Mvh Magnus
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har sutti o smygläst hela tiden, kommer nog fortsätta med det.. ser grymt bra ut :tummenupp
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Fortsätt med ditt otroligt cleana bygge och ge oss mera bilder att frossa i

Det kan ni fethaja, det kommer bli MÅNGA bilder till innan bygget är klart...:tummenupp

starta den utomhus första gången annars kan du söka jobb som doftreklampelare för rökt ål :D Det lär ryka rejält när färgen på bandaget härdar :tummenupp Men det kanske brudarna gillar:D
Mvh Magnus

Men jag är ju rökdykare så det skall inte vara några problem, får väl åka ner och låna en AGA 324 innan hon skall startas...:D
DET gillar brudarna...

/ Silverryggen - Mekfri dag, precis hemkommen från 10km löpning (HUGA)
 
Last edited:

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Ser förbannat bra ut. kommer att bli en killer....När ska man få komma och se den???

Tackar! Du får komma å flukta när du vill min vän, kommer vara i garaget ganska mycket nästa vecka, slå en pingla innan bara :tummenupp
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top