Transport av MC

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Apropå pickup. Var det inte du som bokade en tesla cybertruck? Nu har det väll börjat leveras ut till kunder i USA?
Då är det nog bäst man har med sig ett reservfordon om man ska tro "internetet".
Stulet från Ulvhamne - Tråden för stötande skämt - med tanke på alla som imponeras av att man i USA får dra ungefär vadsomhelst efter vadsomhelst:lol
View attachment 498579
Går ju inte reglera bort dumhet.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Apropå pickup. Var det inte du som bokade en tesla cybertruck? Nu har det väll börjat leveras ut till kunder i USA?

Stämmer, men tror jag avbeställer den. Man ser de nästan dagligen här nu och även om jag kunde levt med hur den ser ut, så blir den minskade räckvidden ett problem.

Ursprungligen var räckvidd i förhållande till pris ganska imponerande, men nu gick priset upp och räckvidden ner i samband med att de började levereras.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Stämmer, men tror jag avbeställer den. Man ser de nästan dagligen här nu och även om jag kunde levt med hur den ser ut, så blir den minskade räckvidden ett problem.

Ursprungligen var räckvidd i förhållande till pris ganska imponerande, men nu gick priset upp och räckvidden ner i samband med att de började levereras.

Vad kostar den färdig för att ta i trafik i delstaten där du bor?
Skiljer det mycket mellan olika delstater i USA? Tänker även på vanliga bilar/mc
Vad kostar en ny 1000cc sporthoj gämfört med här hemma i Sverige?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Vad kostar den färdig för att ta i trafik i delstaten där du bor?
Skiljer det mycket mellan olika delstater i USA? Tänker även på vanliga bilar/mc
Vad kostar en ny 1000cc sporthoj gämfört med här hemma i Sverige?

Momsen och bilskatten varierar beroende på stat - kan slå upp till 10% av bilens värde. Jag bor i en stat utan moms, men med högre fordonsskatt, så skulle tippa på att priset blir ungefär som angivet på hemsidan +3-5%.

Vet inte vad en ny literklubba kostar idag, men minns att jag betalade $10k totalt för en sprillans zx10r våren 2005… då stod dollarn in 7kr.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top