Försäkring Honda cbr 1000rr -2004-2006

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Går inte att svara på vad den skulle kosta för dig. "Låna" ett regnummer och gå in på några bolags hemsidor och räkna.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
För min CBR1000RR-06 ger jag 7 222 SEK/år hos Länsförsäkringar.
Fullvuxen, full bonus, låst garage, boende i stad med ~70 000 inv. i sydöstra Sverige.

Svedea är annars störst på MC-försäkringar, så jag ska se vad jag får ge där sen.
 

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Triumph Daytona 650, Aprilia RS 125
IF och Länsförsäkringar är de bolag som inte hatar mina hojar.
Om du kan värpa fram ett regnummer, ger de svar direkt.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har TryggHansa på GSX1300R 2008 enbart Trafik.
För Helförsäkring är slöseri med pengar på en så gammal hoj. Tycker jag.
Fick två erbjudanden när jag ville försäkra den i Augusti 2023 (efter ställt av den hösten 2022)
Ca 350 kr / månad året runt, eller avställbart 438 kr/månad. Valde avställbart.
Detta var en halvering jämfört när jag nån gång ca 2016 kollade med TryggHansa då var det ca 650kr/månad året runt. Tog då året runt. Kan det vara åldern eller skadefrekvensen som sänkt premien till ca 350kr/månad året runt ?
 
Last edited:

Nils P

Nils
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Flemingsberg
Hoj
CBR900
Fått fram regnr och kollat lite. Får fram lite siffror på ettav bolage jag kollat. Så en halvförsäkring året runt ca 827 kr. På och avställning ca 1100 kr. Priser pr månad. Hur funkar på och avställning, är det begränsat med hur många ggr man får ställa av och på? om jag kör 3 dagar på en månad (30 dgr) är det 1100/30 dagar = 36,6 kr x 3 ? Är det så det räknas?
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Fått fram regnr och kollat lite. Får fram lite siffror på ettav bolage jag kollat. Så en halvförsäkring året runt ca 827 kr. På och avställning ca 1100 kr. Priser pr månad. Hur funkar på och avställning, är det begränsat med hur många ggr man får ställa av och på? om jag kör 3 dagar på en månad (30 dgr) är det 1100/30 dagar = 36,6 kr x 3 ? Är det så det räknas?
Det varierar mellan bolag. TH är tydliga med att om du "missbrukar" systemet så har de rätt att göra om det till en året runt-försäkring. På frågan om vad "missbrukar" betyder är svaret att det är en individuell bedömning som de inte delger externt.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Fått fram regnr och kollat lite. Får fram lite siffror på ettav bolage jag kollat. Så en halvförsäkring året runt ca 827 kr. På och avställning ca 1100 kr. Priser pr månad. Hur funkar på och avställning, är det begränsat med hur många ggr man får ställa av och på? om jag kör 3 dagar på en månad (30 dgr) är det 1100/30 dagar = 36,6 kr x 3 ? Är det så det räknas?
Då jag frågade för många år sen så sa dom att jag betalade per 7dagar så ställde jag på kunde jag åka 7dagar och sen gick nästa 7dagar igång som sen summerades i slutet av månaden.
 
Nyheter
Stenegärd på Gränsö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Customiserade CL:s-modeller på Wheels and Waves

Honda presenterar 16 custom...

KTM fyller på med Enea Bastianini och Maverick Viñales

KTM har presenterat en helt...

Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Top