Det ska bli nästan kromblankt när du tar upp det ur zinkbadet om du gjort rätt.
Du skulle ju kunna prova att lösa upp zink i saltsyra så mycket det går så du får en lösning med zinkklorid. Och och sedan använda det istället för saltvatten. Jag tror att det är viktigt att vätskan är mättat på zinkklorid för att få ett bra resultat. Jag skulle tro att anoden är mest till för att återföra zink till vätskan och inte gå raka vägen från anod till katod, alltså att det är primärt zinkkloriden i vätskan som plätterar katoden.
Vätskan man köper innehåller bl.a. borsyra och zinkklorid. Och håller ett Ph mellan 4,8-5,5 som kan justeras med saltsyra eller hydroxid.
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Prövotid på AM-körkortet införs
En ändring i körkortslagen ... |
|
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna
Husqvarna Motorcycles har p... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!
Carlbarks motor arrangerar ... |
|
”Vårservice”!
Ibland hinner man inte rikt... |
|
KTM 990 RC R på väg
KTM har presenterat prototy... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |