zxr 750?

Toby

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
sverige
Hoj
en jappe
Hur är en kawa zxr 750 att köra på bana om man jämför med t:ex R1 och gixxer 750 och 1000, jag har hört allt från seg och trögstyrd till snabb och stabil,
Hur hävdar dom sig i rookie 1000?
Är det ett vettigt val att köpa en sån om man funderar på rookie 1000?
 
Får du tag på en välpreparerad och påkostad hoj KANSKE du kan vara med och fajtas i den övre halvan av gänget. Den har dock inte så mycket att säga till om jämfört med motor- och chassie-egenskaperna hos t.e.x en Retta eller någon annan modernare hoj. Jag kasar själv runt med en ZXR 750 -91 (hobby-racing) och den är rätt så sävlig att kuska runt med om man inte justerar gaffelbenshöjder med mera.
 
Med tanke på hur hårt det är nuförtiden i R1000 så tvivlar jag på att man ens lyckas kvala in med en gammal ZXR750 i standardversion.
Men är du en jävel på att köra så kan det säkert gå ändå.
 
SpeedAbuser skrev:
Med tanke på hur hårt det är nuförtiden i R1000 så tvivlar jag på att man ens lyckas kvala in med en gammal ZXR750 i standardversion.
Men är du en jävel på att köra så kan det säkert gå ändå.
Sant och ska man bygga om den som min Missil med Öhlins, WP, NSB trimmad motor, kolfiber, Mavrick fälgar och annat lull lull så är du snart uppe i mera pengar än du vill veta.

Missilen har gått stadiga 45:0r på Falken (dock inte med mig som pilot). :rodnar
 

Bifogat

  • 2003_0504_145045aa.jpg
    2003_0504_145045aa.jpg
    101.7 KB · Visningar: 271
I Nordic Superbike kör ju Greven med en ZX-7R och tillhör toppskicket. Den är väl i och för sig lite småkittad. :rolleyes:
 
McB skrev:
I Nordic Superbike kör ju Greven med en ZX-7R och tillhör toppskicket. Den är väl i och för sig lite småkittad. :rolleyes:
<lite lull lull har Greven på sin moppe :rolleyes:
 
McB skrev:
I Nordic Superbike kör ju Greven med en ZX-7R och tillhör toppskicket. Den är väl i och för sig lite småkittad. :rolleyes:

Så här ser den ut.
 

Bifogat

  • grevens zx7r liten.jpg
    grevens zx7r liten.jpg
    89 KB · Visningar: 230
ZXRen aer bra tung och lite sloe orginal, sa att kopa en orginal och bygga om till rejshoj vore ett stort stolleprov, men i faerdigkittat utfoerande har dom visat sig vara duktigt snabba. Hittar du en till raett pris sa...
 
SpeedAbuser skrev:
Med tanke på hur hårt det är nuförtiden i R1000 så tvivlar jag på att man ens lyckas kvala in med en gammal ZXR750 i standardversion. ...

SÅ illa är det inte. Kanske inte vinnarhoj men kvala in klarar man allt...
 
Chrille skrev:
SÅ illa är det inte. Kanske inte vinnarhoj men kvala in klarar man allt...
Det lär va svårt att kvala in med en 750 Gixxer har jag hört, men det är nog bara elaka rykten som sagt...
 
Har sett en zxr 750 på mobile.de för ett tag sedan. 143hp på bakhjulet!! Tilläggas bör ju att denna modell sopade rent i superbike i början på 90-talet!! En duktig förare på en prappad zxr spöar många av dagens 1000cc förare!!

Leta i tyskland :tummenupp
 
Ett fel med äldre cyklar är materielutmattning, en cykel som är tio år gammal kommer ha ett block som kanske inte är världens bästa, eller ha en vev som kanske inte har så många mil kvar till renovering osv. Racingsatsningen är dyr, men reparationer är dyra, hårt trimmade fyrtaktare kräver omsorg och mycket underhåll. Var inte dumsnåla när ni köper racehoj, man har kul på mycket gamla saker och man lär sig köra på gamla saker, om man får köra vill säga. Nu säger jag inte att allt gammalt är kass, men att risken är större. Dessutom har kvaliteten på hojarna blivit bättre med åren, men skulle jag köpa en 600-1000cc hoj idag, skulle jag inte satsa på något äldre än 98, som man ändå kan komma över till rätt bra priser.
 
Chrille skrev:
Det är bara skit bakom styret....
Same here, jag fick loss min ex NSB hoj till ett bra pris, motorn hade bara gått 2 timmar sedan renoveringen, att bygga en sådan hoj idag vore madness, men det går som sagt att få ta på billiga äldre rejshojar till vettiga priser, vill man som jag köra bara på skoj och ändå ha massor av pulver (145 RWHP) så kan en gammal ex NSB hoj vara kul, räkna dock med att motorn ev kan rasa när som helst pga den är extremt hårt trimmad, satsa på en orginalmotor istället, håller längre och har tillräckligt med pulver för dom flesta svenska banor.

p.s tvitakt :rock
 
oFFkeFF skrev:
Ett fel med äldre cyklar är materielutmattning, en cykel som är tio år gammal kommer ha ett block som kanske inte är världens bästa, eller ha en vev som kanske inte har så många mil kvar till renovering osv. Racingsatsningen är dyr, men reparationer är dyra, hårt trimmade fyrtaktare kräver omsorg och mycket underhåll. Var inte dumsnåla när ni köper racehoj, man har kul på mycket gamla saker och man lär sig köra på gamla saker, om man får köra vill säga. Nu säger jag inte att allt gammalt är kass, men att risken är större. Dessutom har kvaliteten på hojarna blivit bättre med åren, men skulle jag köpa en 600-1000cc hoj idag, skulle jag inte satsa på något äldre än 98, som man ändå kan komma över till rätt bra priser.


Av någon anledning så håller jag med till fullo.... :rolleyes:
 
Tackar för dom goda råden, jag undrade eftersom att jag hade hittat en billig sådan,
Men det är väll bara till att leta vidare efter nått annat,
 
Det är ju klart roligare att komma med en zxr750 och tävla i R1000 än en Retta eller liknande.....

Fast, man borde vara duktig med blyklumpen :tummenupp

750RR
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top