Zx6r dör efter strypning

Swanemar

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2012
Hoj
Kawasaki ZX-6R 2007
Hade min Kawasaki ZX-6R 2007 inne på verkstad för att sätta i en strypning.(25kw)
Jag har inte kört den hem själv utan det har min bror gjort men han säger att den dog 2-3 gånger vid 2 rondeller och när han skulle köra in den i garaget.

Har ingen aning om vad denna typ av strypning heter men det går inte att vrida på gasen fullt utan den är begränsad till ett visst läge ~30-40%.

Vad har de gjort med min hoj egentligen? Gick som klocka innan. Aldrig vart problem med att den dör och den startar alltid direkt. Någon som känner igen problemet?:(

Tack på förhand:)

Lyfter tråd. Får den för lite bensin? Har de pillat på insprutningen eller vad är de för fel?:( man måste hålla upp varvet lite för att den inte ska dö vid 1:an...

Last edited:
Tanken slog dig inte att fråga verkstaden om vad de gjort med motorcykeln?

Nu är vi ju i teknikforumet så gissningar är ju inte riktigt ok. Men om den gick som den skulle innan, och strypningen enbart är på handtaget, så skulle jag reklamerat jobbet helt enkelt.

Inga inställningar skall ju påverkas av det enskilda tilltaget sas.

Verkstaden bör ju ha en idé om vad de utfört så man slipper gissa sig fram. (om de inte helt enkelt bara glömt ställa tomgången).

Nu är vi ju i teknikforumet så gissningar är ju inte riktigt ok. Men om den gick som den skulle innan, och strypningen enbart är på handtaget, så skulle jag reklamerat jobbet helt enkelt.

Inga inställningar skall ju påverkas av det enskilda tilltaget sas.

Verkstaden bör ju ha en idé om vad de utfört så man slipper gissa sig fram. (om de inte helt enkelt bara glömt ställa tomgången).

Verkstadsmannen verkade inte vara där men ska försöka jaga honom. Tack iaf!:)

Enligt mig låter det ju helt sjukt att hojen skulle dö pga den sortens strypning. Ingen form av inställning borde behövas när man bara stryper gashandtaget.

Enligt mig låter det ju helt sjukt att hojen skulle dö pga den sortens strypning. Ingen form av inställning borde behövas när man bara stryper gashandtaget.

Den uppfattningen har jag med fått men är novis på detta. Men de kanske är tomgången som inte är inställd rätt som föregående sa. Däremot känns de knepigt att de ska behövt pilla med den med...:s

Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort