jontemyra1
Ny medlem
I höstas när jag var ute och körde (ca 1 timmes tur) så började hojjen bli slö (precis som när bensinen börjar ta slut), jag vred över till reserven men det hjälpte inte så jag stannade vid vägkanten och motorn dog, jag chokade och startade och den gick igång igen, men såfort jag kom upp i ca 3000rpm så dog den igen, (det fanns bensin kvar i tanken), jag provade några gången till och den gick till slut endast på tomgång (den stannade om man rörde gasen).
Till saken hör att den hade stått ute i ösregn dagen innan så jag misstänkte att det kanske hade kommit vatten i tanken eller liknande, så jag fyllde upp med ny bensin.
Men nu startar den inte längre.
Jag fick tips här på forumet att det kunde vara skit i förgasarna.
Idag så kollade jag så att rinner bensin genom bensinkranen, bränslepumpen verkar fungera som den ska, jag har plockat bort stiften och dom verkar torra (för att utesluta tändningsproblem), sen plockade jag bort förgasarna och det rann ut bensin ur flottörhusen, jag skruvade bort ett flottörhuslock och den skvätt bensin som fanns kvar däri verkade vara blandad med vatten (Det var en vattendroppe som flöt omkring).
Jag skulle behöva lite tips på vad ni tror felet kan vara, om det skulle vara skit i något munstycke så borde väl hojjen möjligen gå dåligt men inte vara tvärdöd?
Ge mig lite råd nu, börjar bli sugen på att åka nu.
Till saken hör att den hade stått ute i ösregn dagen innan så jag misstänkte att det kanske hade kommit vatten i tanken eller liknande, så jag fyllde upp med ny bensin.
Men nu startar den inte längre.
Jag fick tips här på forumet att det kunde vara skit i förgasarna.
Idag så kollade jag så att rinner bensin genom bensinkranen, bränslepumpen verkar fungera som den ska, jag har plockat bort stiften och dom verkar torra (för att utesluta tändningsproblem), sen plockade jag bort förgasarna och det rann ut bensin ur flottörhusen, jag skruvade bort ett flottörhuslock och den skvätt bensin som fanns kvar däri verkade vara blandad med vatten (Det var en vattendroppe som flöt omkring).
Jag skulle behöva lite tips på vad ni tror felet kan vara, om det skulle vara skit i något munstycke så borde väl hojjen möjligen gå dåligt men inte vara tvärdöd?
Ge mig lite råd nu, börjar bli sugen på att åka nu.