I helgen så gjorde jag ett impulsköp och köpte mig en liten 125:a av ren nostalgi, i hopp om att renovera den och ha som helgnöje.
Började med att byta ut det stendöda batteriet som batteriladdaren inte ens ville försöka ladda. Fick igång den också på 4:e kicken i en liten stund.
Steg 1 blir att få igång elsystemet, då blinkers, tuta, indikatorlampor och ypvs är helt döda. Det enda som funkar är lyset (när cykeln är igång).
Problemet är att cykelns till synes enda säkring (10Amp) vid batteriet verkade vara hel, men elsystemet är fortfarande dött. Har tänkt att gå igenom o smörja upp alla kontakter i hela hojen, men innan man ger sig på det så tänkte jag fråga - finns det nån där ute som vet i vilken ände det är rimligt att börja, eller om det finns nånting specifikt man borde kolla?
Cykeln är en DT 125 (LC, inte R) årsmodell 85
Började med att byta ut det stendöda batteriet som batteriladdaren inte ens ville försöka ladda. Fick igång den också på 4:e kicken i en liten stund.
Steg 1 blir att få igång elsystemet, då blinkers, tuta, indikatorlampor och ypvs är helt döda. Det enda som funkar är lyset (när cykeln är igång).
Problemet är att cykelns till synes enda säkring (10Amp) vid batteriet verkade vara hel, men elsystemet är fortfarande dött. Har tänkt att gå igenom o smörja upp alla kontakter i hela hojen, men innan man ger sig på det så tänkte jag fråga - finns det nån där ute som vet i vilken ände det är rimligt att börja, eller om det finns nånting specifikt man borde kolla?

Cykeln är en DT 125 (LC, inte R) årsmodell 85