Yamaha Bolt xv950 - tråden

MrSkaeggas

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2017
Hoj
2017, Yamaha XV950r
Orginal så är det ju 51.36hk så det får jag till mer än 4 extra :)
Hursomhelst... nu har jag kört så pass mycket så jag nästan glömt hur det var innan, men jag är nöjd och det är det viktigaste.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Såg bara på yamahas hemsida, tog för givet att det var årets modell :/ Men procentuellt för din del är det mycket då:)

Vad fick du ge för kalaset?

Tompal

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2015
Hoj
2015 Yamaha xv950R Bolt
Såg bara på yamahas hemsida, tog för givet att det var årets modell :/ Men procentuellt för din del är det mycket då:)

Vad fick du ge för kalaset?
Twin slash, pc5, vo2+skullcap, montering, mappning. 16700kr.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Hallerheim

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2017
Hoj
Yamaha XV950R Bolt 2016
Tjena!
Ny i forumet här, hoppas det finns någon som kan svara på mina frågor. :)
Jag är en stolt ägare av en Yamaha XV950R Bolt -16, har precis fått dit mina V&H TSS helsystem, och imorgon åker ett VO2 naked luftfilter dit också med en Cobra FI2000 under sadeln. Ska bli intressant och se hur pass stor skillnad jag märker.
Men nu till mina frågor, förutom ovan jobb, så vill jag även ordna dit en sissybar, sidoväskor och även flytta fram fotpeggarna en bit, men jag har svårt att hitta bra alternativ till Yamahas originaltillbehör, de tar ju så hutlöst höga priser för delarna. T.ex. så tar dem 4700 spänn för en framflyttningssats till fotpeggarna, och då får man bara fram dem strax över 6 cm.. är det någon här som har lite tips på alternativa lösningar?
Tack på förhand!

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Hoj
yamaha mt-07 -17
jaha då va det redan dags för mig att lämna tråden. köpte min xv950 racer jäkligt rätt hos yamaha center så fick typ tillbaka pengarna i inbyte på en ny mt-07. xvn är en jäkligt cool hoj men alldeles för slö för mig

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha XS400 -82, Yamaha T7 -2022
Hur kan jag ha missat denna hoj!!?!?
Satan vad läcker den här hojen är. Kanske dags att bli tvåhojsägare?

Ett enda minus och det är att det sitter mids på den, varför inte forward controls? Någon som flyttat fram som är lång?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Bolt, CBR1000RR, ZX7R, Virago 535
Någon som vet var i hetaste man kan få tag i framflyttade fotpinnar/reglage till de här hojarna, utan att behöva pantsätta huset?

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Någon som vet var i hetaste man kan få tag i framflyttade fotpinnar/reglage till de här hojarna, utan att behöva pantsätta huset?
Bolten är väl ingen storsäljare kanske så då kan det bli knepigt för småserier är inte lönsamt att tillverka

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Bolt, CBR1000RR, ZX7R, Virago 535
Igår fixade jag till luftintaget till Bolten en smula.
Det tar ju - i original - luften mellan två stekheta cylindrar OCH från varma vevhusventilationen. Sämsta möjliga syremängd.

Så...jag tog ut hål framtill på den befintliga originalburken, och skyddade inflödet från skräp med ett metallnät bakom. Den luften tas in utanför själva filtret, så det blir inte sämre filtrering av det.

På nedre bilden strax under luftboxen, syns den nu flyttade vevhusventilationsslangen kika fram med sitt filterskydd.

airbox cut.jpg

airbox screen.jpg

Nyheter
Bike grusbusar i Sörmländska skogarna!

De sex vassaste grusbusarna...

Bildkavalkad Norrtälje

Foto: Manfred Holz Nu ha...

Finbesök från Tyskland x 2!

Jörg Lohse och tiotusenmila...

Dags för World Adventure Week

WORLD ADVENTURE WEEK inleds...

ExploreBike: Track Days med Yamaha R7