Wheelie med XR600

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Kan man göra det? :hihi

Skämt åsido. Jag har läst någonstans att toppen skär om man wheelar en bit då smörjningen upphör. Hur stämmer det?
 
Last edited:
CayLe skrev:
Kan man göra det? :hihi

Skämt åsido. Jag har läst någonstans att toppen skär om man wheelar en bit då smörjningen upphör. Hur stämmer det?


Det ska nog gå bra.
Min gamla lärare hade en sån, han körde upp till trean på bakan. :Bugar
Det har aldrig hänt nått med den enligt honom så länge han har haft den.
 
PLM skadade sin XR vid långa bakhjulskörningar...

Men jag hade inga problem med min xr600:a
 
CayLe skrev:
Ungefär hur lång är en "lång wheelie"?

1-20m = :4skrika
20-500m = Powerwheelie :lol
1 Km = Kort wheelie :tummenupp
1 Mil = Lång wheelie :yoparty
2 Mil = J-vligt lång :va
5 Mil = En bra bit o gå
 
ja det sämmer att man inte bör åka förlångt på bakslangen med dom,jag slet ner vipporna ett antal ggr och fick byta kam en gång på min XR!

och långt är inte speciellt långt på en xr!
 
PD skrev:
ja det sämmer att man inte bör åka förlångt på bakslangen med dom,jag slet ner vipporna ett antal ggr och fick byta kam en gång på min XR!

och långt är inte speciellt långt på en xr!

Och hur långt/kort är det? 10, 20m?
 
vet en 'snubbe' som körde iaf 3-4 km med sin XR utan att det rasade.
 
Monobike skrev:
Väntar med spänning på filmen "20Km wheelie on a Hyosung" :rofl


:yoparty :yoparty :yoparty

:hjälm

Hade jag haft videokamera monterad så hade du kunnat få se "2 tjejer hoppar ut i vägen....Rammstein väjer och fladdrar nedför en BRANT slänt del1"

Givetvis på Hyo`n :crash
 
Jag känner en som har rasat motorn med XR600. Han slangade mycket. Jag vet dock inte exakt vad som rasade.
 
hmmmmm

är det skillnad på lång wheelie på en xr600 och x650r ?.. lika dåligt för motorn alltså? :va
 
DwD skrev:
hmmmmm

är det skillnad på lång wheelie på en xr600 och x650r ?.. lika dåligt för motorn alltså? :va

Jag brukade sätta ner framhjulet efter ca: 15-20 sekunder när jag hjulade med min XR 650. Just för att jag inte ville att smörjningen skulle lida av hojens vinkel. Nu säger alla att det inte ska vara någon fara med 650´n men jag tyckte att det fick räcka. I 110 km/h är 20 sekunder ca 600 meter men jag körde betydligt längre än det ett antal gånger utan ras.
Jag hade min i två år den uppvisade inga tecken på att ta skada av mina bakhjulsåkningar.
Den nya ägaren finns här på forumet och han verkar inte köra mindre på bakhjulet än vad jag gjorde. Har sett ett antal bilder på hur han far fram.

Kör med förstånd och sköt servicen så ska det vara lugnt.
 
hade en XR600 1991 som jag köpte ny åkte en hel sommar..kanske 6-700mil, och mest bara på bakhjulet.......
Och fixar man att slanga 2km fixar man 2mil......det är ju det enda man kan göra med en sådan hoj..... :yoparty
Hade bestämt att jag skulle åka 5mil en gång med den men jag orkade inte, jobbigt att klämma med benen o hänga i styret... :död
Hade mkt kul på 1hjul med den....och aldrig några problem
 
TLS skrev:
Koppling in, ryck med foten, koppling ut :tummenupp
men int en chans att man hinner göra det. :gnissla . växlar ni på "uppåt" vägen eller på balanspunkten?.

balansen har jag hittat så det är ingen fara :fyllisar
 
DwD skrev:
men int en chans att man hinner göra det. :gnissla . växlar ni på "uppåt" vägen eller på balanspunkten?.

balansen har jag hittat så det är ingen fara :fyllisar

Både på vägen upp och vid balanspunkten och jag använder inte kopplingen men jag slangar på låga varv, då blir det knappt några ryck i drivlinan...
 
Back
Top