Vibrationer, Gixxer 750 -96!

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Mina händer och fötter domnar efter nån timme med inspirerad körning, är detta normalt eller är det fel på hojen?
Vet att detta varit på tapeten en del, men det är väl kanska hojspecifikt, där för frågar jag igen..
Så vad säger ni gixxerfolk?

Dom domnar inte på en gsxr -99 iaf. Sätt du gummi på fotpinnarna som på touringhojarna så har du löst de! :)

HanneZ skrev:
Dom domnar inte på en gsxr -99 iaf. Sätt du gummi på fotpinnarna som på touringhojarna så har du löst de! :)
Nja, det är väl inte så chic!
Men jag bara funderade på vad det skulle kunna vara eller om det var normalt..

DisqoBizkit skrev:
Mina händer och fötter domnar efter nån timme med inspirerad körning, är detta normalt eller är det fel på hojen?
Vet att detta varit på tapeten en del, men det är väl kanska hojspecifikt, där för frågar jag igen..

Tror det är på grund av att du spänner och håller i dig för hårt du känner av vibrationerna.

Lam-Kaka skrev:
Tror det är på grund av att du spänner och håller i dig för hårt du känner av vibrationerna.

Skojjar du med mig eller?
Tror du jag har ap-tår med, som klamrar sig fast runt fotpinnarna..

Darrar

Nämen ser man på... finns det 2 guldiga i stan.
Har oxo en guldig 96:a
Besväras inte av någon bortdomning... (mer än på någon annan modell dvs)
PM:a mig om du vill jämföra darr eller så!
Ciao

Richo skrev:
Nämen ser man på... finns det 2 guldiga i stan.
Har oxo en guldig 96:a
Besväras inte av någon bortdomning... (mer än på någon annan modell dvs)
PM:a mig om du vill jämföra darr eller så!
Ciao
Coolt!! :-)
Ja fan, kan vi gör a det nån dag?
Det hade vart kalas!

Kolla din kopplingskorg,känn på motorfästen osv
Min Gsxr 750 -00 hade en sprucken kopplingskorg och den vibrerade massor! Samt att motorfästesbultarna skakade loss ett antal gånger.

Måste lägga till favoriten i repris. Synkning hur står det till med den? Länge sedan? Min hoj uppvisar kraftiga vibbar om den är osynkad. Jämförelsevis kan den kännas silkeslen efter en synkning. Drivpaketsskick kan påverka, dåliga däck resp balansering kan också påverka.

Samma bekymmer på en -97:a. Snart dags för service så om det är synkningen så lär det snart vara avklarat.
Om du, DisqoBizkit, kommer fram till nått genialt efter din ev provrunda med Richos hoj så säg till...

min hoj (ja du vet ju precis vilken det är) är de inte heller nåra probs med.

jag blev däremot trött (fick ltie värk oxå) i högernäven men de var bara i början och när jag åkte jäääättemkt på en dag. Kanske inte var ditt problem riktigt... men men.

De flesta radfyror dras med ett högfrekvent vibrerande, R1an vibrererar tex en del i styret runt 4-6 tusen varv ungefär.
Det är nog inget att bry sig i om man inet är väldigt känslig, kan säga att xr600an vibrerar betydligt mer fast inte så högfrekvent vilket kanske kan vara mer irriterande?

DisqoBizkit skrev:

Jag fick domningar i ena handen, men lät den hänga ut med sidan ett tag, sen fortsatte jag i 15 mil till, tror det är mycket ovana. Samt att :arsele domnar mellan varven, men det verkar den göra på alla mer eller mindre oavsett hojmärke och modell...

Händer och fötter som domnar... Jag har problem med att andra saker domnar efter en stunds körning.... Kan bli riktigt pinsamt om man skall på tjejkalas :tungan

Men ärligt talat, rå gång om den är osynkad och går hårdare på en cyl kan ge jobbiga vibrationer. Jag tycker även man märker rätt tydlig skillnad om man kör med osmörjd kedja.

Anders R skrev:
Måste lägga till favoriten i repris. Synkning hur står det till med den? Länge sedan? Min hoj uppvisar kraftiga vibbar om den är osynkad. Jämförelsevis kan den kännas silkeslen efter en synkning. Drivpaketsskick kan påverka, dåliga däck resp balansering kan också påverka.
Vad kan detta kosta att lämna in?

Samma bekymmer på en -97:a. Snart dags för service så om det är synkningen så lär det snart vara avklarat.
Om du, DisqoBizkit, kommer fram till nått genialt efter din ev provrunda med Richos hoj så säg till...

Japp det skall jag göra!
Jag postar det i denna tråd!

Back