Vett och etikett

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Kära Bullen...

Behöver lite input om vad fan man ska göra/inte göra? Min granne plockade ut sin R6 ur förådet förra veckan och visst är det trevligt. Problemet är bara att han står och varvar som ett moppefucko i tre-fyra minuter varje gång innan han åker iväg, antagligen för att få lite uppmärksamhet. Jag funderade på att gå ut och peaka honom och fråga om han har något fel på förgasaren :rolleyes:.

Nä seriöst, jag som ändå gillar hojar har börjat tröttna på det pubertala beteendet.:huvet

[YOUTUBE-ID]KPqE5eoQuvA[/YOUTUBE-ID]

tryck ner en banan i hans "tail pipe" när han inte ser dig:D

Last edited:
Påminner om min granne som kör HD... Han brukar öppna garageporten när det är mycket ungar ute på gården, starta mutterspridaren och stå och varva i ungefär 10 minuter. Ibland tar han tillochmed en tur bort till apoteket och tillbaka (300 meter) :tummenupp

Testa att bo intill Nynäsvägen mellan Globen och Skogskyrkogården onsdagkvällar på sommarhalvåret. Det passerar en smattrande japsglidare var 20 sekund hela kvällen..AARRRGGHH

Påminner om min granne som kör HD... Han brukar öppna garageporten när det är mycket ungar ute på gården, starta mutterspridaren och stå och varva i ungefär 10 minuter. Ibland tar han tillochmed en tur bort till apoteket och tillbaka (300 meter) :tummenupp
Han behöver väl huvudvärkstabletter efter den dosen buller och avgaser :D

Äsch, lite mc-ljud innebär att det är sommar snart.:banana Själv vaknade jag inatt kl 03 av lekande raggarbilar i Huskvarnarondellen. Ett och annat däck avverkades nog och däckförsäljarna blir nog glada. :)
Glad påsk!

Testa att bo intill Nynäsvägen mellan Globen och Skogskyrkogården onsdagkvällar på sommarhalvåret. Det passerar en smattrande japsglidare var 20 sekund hela kvällen..AARRRGGHH

Hehe jag lider med dig, jag hör dom dock bara på avstånd från E4:an när det ekar över mälardalen.

Bjud in honom på en bira o visa youtubeklippet. Säg att du tycker att han är lika cool som grabbarna i klippet. Fattar han inte så verkar det som att du har ett mission impossible.

• Gilla
Reaktioner: ft
Lite väl onödigt att stå och varva i 3-4 minuter inför avfärd. Jag skulle prata med grannen vid ett lämpligt tillfälle när han inte precis startat motorcykeln.

Förklara att det räcker att starta motorcykeln och köra iväg efter ca 1 minut utan hårdare belastning. Motorn kommer snabbare upp i temperatur med mindre slitage som följd. En win-win situation både för gransämjan, motorcykeln och honom själv.

Finns det något bättre än ett "weeeiiiiiiiii-ap-ap-ap-ap..öööhhheeeweeeiiiiiiiii-ap-ap-ap-ap..öööhhheeeweeeiiiiiiiii-ap-ap-ap-ap..öööhhh" mitt i natten?

Jag tycker att du ska försöka hitta något positivt med situationen.

Tex jag har en hund o min granne har också hund. Hennes hund är alltid lös o ska alltid försöka klättra upp på mina ben. Det kan vara lite jobbigt ibland om man inte har lust att umgås med hennes hund utan bara vill gå ut o rasta sin egen hund. Men hon är väldigt trevlig o hellre en trevlig granne än en jävla bitterfitta som klagar på allt.

Jag menar inte att du är en bitterfitta men kanske din granne med R6:an kan bli det om det skär sig mellan er.

Jag kör ju BMW så han tycker väl att jag är en gubbjävel redan :D:D:D

Jag tycker att du ska försöka hitta något positivt med situationen.

Tex jag har en hund o min granne har också hund. Hennes hund är alltid lös o ska alltid försöka klättra upp på mina ben. Det kan vara lite jobbigt ibland om man inte har lust att umgås med hennes hund utan bara vill gå ut o rasta sin egen hund. Men hon är väldigt trevlig o hellre en trevlig granne än en jävla bitterfitta som klagar på allt.

Jag menar inte att du är en bitterfitta men kanske din granne med R6:an kan bli det om det skär sig mellan er.

Be honom läsa instruktionsboken....

I min står att man inte ska varmköra stillastånde utan rulla iväg så smått. Är maskinen god för 250-300 km/h så tar man ju bara ut 5% av motoreffekten om man glider iväg i 50 km/h och det sliter ju inte alls....tvärs om det sliter mindre och är bättre än tomköra.....

Men, men, men, din granne far kanske iväg som ett skollat ollon med 19000 rpm efter varmkörningen :rolleyes:

Last edited:
Jag kör ju BMW så han tycker väl att jag är en gubbjävel redan :D:D:D

Smek lätt med handen över hans precious plast nästa gång, titta honom sedan liderligt i ögonen och säg att du blir så sjukt sugen varje gång han står och torrvarvar sådär... att det är knappt att du kan motstå det inre trycket... och att det blir värre för varje gång.
Nu har du blivit BMW-lädergubben, det är bra.

Last edited:
Tack Jörgen, jag ska testa detta. Det är nästan så jag blev lite rädd själv. :)

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back