Vem sa att man inte kunde uiila med en traktor?

en sån där modell större kör jag till vardags, kan säga att man håller på skita ner sig när den går på två hjul av misstag :S

Föraren av denna var grymt duktig, eller så har han bara dödslängtan :D

sånt där sker dagligen när man lastar med antingen l120:n eller l150:n gå på 2hjul är av ren vana nu när man lastar 2-3ton varje skopa med högtipp 4,5m upp i luften

en sån där modell större kör jag till vardags, kan säga att man håller på skita ner sig när den går på två hjul av misstag :S

Föraren av denna var grymt duktig, eller så har han bara dödslängtan :D

Gjorde en snäv sväng i ganska hög fart då marken valde att sjunka lite på ett ställe...resultat blev att jag endast åkte på de högra däcken ett tag! I en splitterny IT28...blev brunt i byxan då kan jag säga :rolleyes:

Har även fått upp volvo 5400 i 60 knyck...nervöst är det enda som passar som beskrivning!

Last edited:
Jag uiilade med farsans gamla Fordtraktor med selectospeedlåda och så har Jag film nånstans på polaren som uiilar en Volvo bm med kran. Farsan uiiilade även en gång med Forden av misstag. Då blev han rädd sen arg.

Forden var bra, den hade 16 växlar och gick man från 2:an till 12-15 så sa det bapp-bapp-bapp sen gick den upp på bakbananerna och hade man skopan på eller gödselgrepen så var man safe bakåt.

Har även fått upp volvo 5400 i 60 knyck...nervöst är det enda som passar som beskrivning!

Haha måste varit ballt när "wobblet" i hjulen kom i takt, hur mår njurarna? Jevvla räsers de där.

Last edited:
För ett par år sedan var det med en gammal grålle på Motorns dag i Målilla, den gick upp på bakhjulen så fort föraren nuddade gasen. Kan förvisso haft något att göra med att det satt en nitrometandrickande Rover V8 istället för orginalspisen...

Gjorde en snäv sväng i ganska hög fart då marken valde att sjunka lite på ett ställe...resultat blev att jag endast åkte på de högra däcken ett tag! I en splitterny IT28...blev brunt i byxan då kan jag säga :rolleyes:

haha ja, de e ingen höjdare, jag har lyckats några ofriviliga wheelisar när man kommer i fart och inser, shit de där 6 meter långa godset kommer ta i stolpen där borta om jag uinte hissar det över, uppp me gafflarna i skyn i 30-40km/h med alltför tungt gods. blev en lång wheelie och brak ner i marken och bruna kallingar :D . detta var dock med en L70 .
caten jag kör är en IT62, stor och tung och oduglig till det mesta.

Svincoolt!

Spana in den här snubben då ;)

[YOUTUBE-ID]ca5H2wtTSsU&feature=related[/YOUTUBE-ID]

mer

[YOUTUBE-ID]nDgq312OA6s&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]p5bqLRdnxyM&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]nDgq312OA6s&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]PetcJWrmncM&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Vaffan :dummer
[YOUTUBE-ID]woZCHkNeizc&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
[YOUTUBE-ID]PetcJWrmncM&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Det där kan jag också, skitkul och inte särskilt svårt faktiskt. Bobbarna är ju helhydrostatiska så ändringen mellan fram och back går hur fort som helst. Bara dra i spakarna.

Last edited:
Har lagt upp den här filmen förut, men den tål ju att ses igen. Så skön snubbe. En vanlig dag på jobbet liksom. Kul att höra de förvånade rösterna från spontanpubliken :D

[YOUTUBE-ID]zUvcrL9ojjo[/YOUTUBE-ID]

Fortfarande inget svar på topic!

Vem var det som sa att man inte kunde uiila med en traktor?

Vem vare säg vem det fucking var! :mad:

Last edited:
Back