Vart är alla?

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Hejhej.
Jag har precis kommit hem från motardträning på Borås MK. Kanske inte världens bästa motardbana då det är en rallycrossbana från början, men det är trots allt den enda banan i mitt närområde.
Det konstiga var att jag var helt själv om att köra idag. :confused:
Vart var alla andra? Det kan ju omöjligtvis vara så att jag är ensam motardist i Borås och Göteborg med omnejd. Visst är det väl så att det finns en hel del som inte vill köra bana, men det kan ju som sagt inte vara så att jag är ensam om att gilla bankörning. Eller?
Kom igen nu alla där ute, ta er till Borås nästa onsdag vid 17-tiden och kör! Det är ju hur kul som helst! :banana Även om man är nybörjare som jag så har man kul. Och om det finns någon som inte vågar komma pga att ni tror att ni skulle köra sämst av alla så kan jag bara meddela att det skulle ni inte alls göra! Inte så länge som jag är där och harvar iaf... :3freak
Och om någon inte vill ta risken att vurpa med sin nya fina hoj så säger jag bara följande: en supermotard är inget att posa med! Alla brudar tror bara man kör moped ändå! En motard gör det dessutom inget om man har sönder lite plast på, det är snorbilligt att köpa ny.

Se så, kom och kör nu på onsdag! :tummenupp

Ha det
/Henrik

Vi är ju i Uråsa och kör vettu! :)

Fixa träning på helgen så kommer jag. Morsan bor ju där så man är ju ändå i krokarna emellan åt! :tummenupp

Hur ligger det till med licenser och sånt för träning där?
Pris?
Kan tyvärr inte komma på onsdag, men kör mer än gärna nästa gång efter det!

Ha de gôtt!

Nästa onsdag är vi där. Jag har väl inga motardsulor på, om jag inte åker kan jag ju alltid titta. Däremot är polarn laddad. Så visst kan de bli lite folk :) De är alltså okej att åka nu igen? De var ju någon som förbjöd banan för någon månad sen pga av att någon domare tyckte en kurva var farlig?

/C

Försökte kolla lite igår om hur det är med körning på helgen men fick bara ett nej som svar...
Licens behövs inte, det är bara att ta med sig sin hoj och åka dit, betala 100 kronor (medlem 50 kr) och köra så mycket man vill.
De har inga krav vad gäller uppsamlingskärl, crash-puckar, ljudnivå, najning av bultar mm på träning, enbart vid tävling.
Avstängd bana pga farlig kurva vet jag inget om...

Ha det
/Henrik

henrikkrueger skrev:
Försökte kolla lite igår om hur det är med körning på helgen men fick bara ett nej som svar...
Licens behövs inte, det är bara att ta med sig sin hoj och åka dit, betala 100 kronor (medlem 50 kr) och köra så mycket man vill.
De har inga krav vad gäller uppsamlingskärl, crash-puckar, ljudnivå, najning av bultar mm på träning, enbart vid tävling.
Avstängd bana pga farlig kurva vet jag inget om...

Ha det
/Henrik
inget uppsamlings kärl??? Det bör man ju ha tycker jag. Är det inte mycket grus typ 70% eller har jag fel?

liljekvist skrev:
inget uppsamlings kärl??? Det bör man ju ha tycker jag. Är det inte mycket grus typ 70% eller har jag fel?

Nope, uppsamlingskärl har de inget krav på... Fråga mig inte varför.
Vet inte procentfördelningen mellan grus och asfalt men det är minst 50% grus. Så alla som har kört cross lär ju ha lite fördel tror jag.
Det finns en finfin gokart-bana precis bredvid rallycross/motardbanan, men den får man tydligen inte köra på. :confused: :kocko
Han som driver MyAdventure är tydligen den enda som får ta ut motarder på den banan, alla andra är det förbjudet för...

Se så, kom och kör på Borås motorstadium idag! :tummenupp
Banan öppnar kl 17 och man får köra till kl 21.

Vädret i Borås: regnskurar och ca 20 grader.
Kanske inte världens bästa väder men det regnar inte just nu iaf. :)

henrikkrueger skrev:
Se så, kom och kör på Borås motorstadium idag! :tummenupp
Banan öppnar kl 17 och man får köra till kl 21.

Vädret i Borås: regnskurar och ca 20 grader.
Kanske inte världens bästa väder men det regnar inte just nu iaf. :)

Regnar inte? Här i Sjömarken bara vräker det ner. Var tog denna sommaren vägen?

th0r skrev:
Regnar inte? Här i Sjömarken bara vräker det ner. Var tog denna sommaren vägen?

Det regnade inte när jag skrev inlägget men typ 10 min senare vräkte det ner... :huvet
Jaja, jag kommer åka dit och pröva iaf! Får se hur det går :3freak
Ska du köra idag?

henrikkrueger skrev:
Det regnade inte när jag skrev inlägget men typ 10 min senare vräkte det ner... :huvet
Jaja, jag kommer åka dit och pröva iaf! Får se hur det går :3freak
Ska du köra idag?
I söndags åkte jag 30 mil för att få åka två timmar i spöregn. You better be there. :tungan

OlleR skrev:
I söndags åkte jag 30 mil för att få åka två timmar i spöregn. You better be there. :tungan

Åkte dit så jag var där typ sex/halv sju... :) Det va faktiskt uppehåll hela tiden, men satan va blött det var! Tror det är dax att köpa regndäck.
De gatdäck som satt på Husan när jag köpte henne funkar kanske inte världsbäst på blött underlag.

Helt ok bana med en feting slajd inbromsning från hög fart :tummenupp
Tyvärr för långt för mig att åka och träna på.

Back