Varför har pojkar puckar?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Och inte tjejer?
Jag pratar om skinnställ. Dam resp. killskinnställ.
Det finns folk som har likdandt skinnställ som jag, men med knäpuckar på?
Jag själv får nöta på skinnet om jag önskar att knäskrapa.

Varför är det såhär? :confused:

Ska du ha puckar bara för att det ska vara rättvist eller för att du tänker använda dom?? Jag har också haft skinnställ utan puckar förresten... och blodiga knän :crash

grejen är ju att på ställ från före 1700-talet var det ju inte puckar på något ställ... det var ju bara lite mer skinn på knäna!! på alla nya ställ sitter det ju puckar om man inte köper motardställ förstås!!

Killar skrapar inte knä för att det ett bra stöd och ett bra sätt att bedöma nedläggninsvinkel vid aktiv körning, utan för att polarna har gjort det/säger att man SKA ha gjort det, annars är man inte tuff. Tjejer har inte det behovet. Så enkelt är det.

McB skrev:
Killar skrapar inte knä för att det ett bra stöd och ett bra sätt att bedöma nedläggninsvinkel vid aktiv körning, utan för att polarna har gjort det/säger att man SKA ha gjort det, annars är man inte tuff. Tjejer har inte det behovet. Så enkelt är det.

Kan inte du skrapa? :D

Tja, jag vet inte. Det var ett lamt skämt men är din fråga seriös så förstår jag den nog inte.

Arlen ness har ju ett kanonsnyggt damställ med puckar på, kostar inte så mycket heller, tror det är 7500 eller nåt :tummenupp

Min tjej har ett dajnäs monza...damvariant... (fan så mycket snyggare än mitt....) själv har jag dajnäs motodrom....

vad jag ville komma till var att min tjej hatar puckar å sånt... hon kör lagligt å inte skrapar säger hon...
Hmm, ja vet då rakt inte.... tycker att min puckel på ryggen är rätt onödig dock...

(tråkigt osammanhängade inlägg.... Nåväl jag kan bara spamma)

Man behöver väl inte köra olagligt för att kunna lyckas skrapa?

Varför jag frågar är för att jag helt enkelt var nyfiken.
Har inga behov av att skrapa knäna just nu.

WASP skrev:
Arlen ness har ju ett kanonsnyggt damställ med puckar på, kostar inte så mycket heller, tror det är 7500 eller nåt :tummenupp

Ett sånt hade jag.. testade rätt många ställ.. o sen testade jag de där damstället i L.. o fan va gött de satt.. blir nog ett sånt igen sen.. :tummenupp

Back