Var köpa T-koppling för M10 Banjo?

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Hej.

Jag undrar om någon vet var jag kan köpa en T-koppling för M10 Banjobultar?

Tack på förhand.

Dubbel banjobult med två banjokopplingar?

Det hade ju varit det enklaste, men det går tyvärr inte då banjon sitter på undersidan på den radialpump jag har bytt till så det bygger såpass mycket neråt med en dubbel banjo med två slangar med 90° böj på att det tar i kåpan, så jag måste ha en enkel slang från huvudcylindern som delas till två en liten bit ner, så en T-koppling känns just som det bästa alternativet.

Redigerar lite här. Såg att du skulle splitta ledningen redan.
Speeding kanske kan ha en lösning.
Dom brukar klura ut det mesta.

Last edited:
Undrar vad en beggad gammal splitter från valfri lika gammal hoj kostar, lär ju inte slitas och bli dålig tänker jag.

Jag skall kolla med gamla RN MC, men tyvärr så är den nya ägaren inte särskilt "service minded"...

Och så finns väl Bikes demontering kvar också ?
Sjuntorpsvägen, Upphärad.
Hur har det gått med besök hos Hydroscand Hisingen ?

Hur svårt är det att borra ett hål i en bit alu stång i kors o sedan gänga M10/1,0-M10/1,25 tar typ 10 minuter.

Hur svårt är det att borra ett hål i en bit alu stång i kors o sedan gänga M10/1,0-M10/1,25 tar typ 10 minuter.

Du har helt rätt i att det inte är särskilt svårt att tillverka en egen T-koppling, men jag har tyvärr inte något lämpligt material, och det känns onödigt att köpa t.ex en bit svarvämne i rostfritt eller allu för att använda en liten spillbit.

Om jag hade haft tillgång till svarv och/eller fräs så hade det varit en helt annan femma, då hade jag tillverkat en snygg T-koppling, och en hel del andra delar.

Men hittar jag ingen koppling så blir jag ju illa tvungen att göra min egen.

Nåja moddlarn vi glömmer aldrig hur svårt det var att parkera i Götlaborg under mc mässan heller! :D :7peta

Nä det är ju sant. Men jag är bättre på att fila till metall bitar än att hitta i Göteborg:tummenupp. Kommer ta minst 10 år innan jag sätter mina fötter i Göteborg igen men jag gjorde rent ett par R1 ok i kväll med roterande stålborste:banana

Det verkar ju finnas gott om T:n, ser som inget större problem att hitta dessa.

Finns på eBay https://www.ebay.com/sch/i.html?_nk....TR1.TRC0.A0.H0.Xbrake+line+splitter+m10.TRS1 Litauen är väl med i EU så där slipper man till och moms.

Hel säljer både bromsslangar och t-koppling, du slipper tull och moms fram till nyår. Tog ca en vecka för mig att få grejerna och då tillverkar dom bromsslangarna efter beställning. Enkelt och smidigt att bara beställa allt på ett ställe, svarar på mail då jag ville vara säker på att få rätt bromsslangar till min hoj då det finns lite olika versioner på samma årsmodell.

Last edited:
Back