Var fan sitter oljefiltret på min Husky?

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Hej! Bytte olja och pappfilter på hojen igår (Husky TE610E -99). Läste mig fram till att utöver det finns det 2 silar som man kan rensa. Hittade den ena på vänster sida av motorn vid drevet efter en stund men det andra på högrs sidan finns fan inte!
Har hittat bilder från 2000års handbok men jag har en 99 där bilderna nästan är likadan. Där ser filtret iofs lite mindre ut men ändå, VAR I HELVETE SITTER DET??? Jag kan inte hitta det! :) Motorn är nog samma på de flesta Husky 610 så det är fritt fram o svara för dem som hittat det!

EDIT: Det är Part1 på bild1 och Part20 på bild 2.

Bifogat

• 610motor.JPG
    610motor.JPG
    101.7 KB · Visningar: 84
  • 610motor1.JPG
    610motor1.JPG
    77.8 KB · Visningar: 109
oj glöm mitt svar. Brukar det inte bara finnas ett sil filter?

Enl skissen finns det ingen logik i sil (nr 20) hur sitter det fast ?

Kan det var till någon annan motor,Husa kör väl en manual per år.

Posta i offroad/motardforumet annars där finns det lite mer Husaägare.

Nexor skrev:
Ok jag ska förtydliga, jag har hittat det vänstra som du nämner men det är nr. 20 jag inte kan finna.

Jaha..

På xren sitter ju silfiltert innanför kåpan(kopplingskorgsidan). Kan part 20 filtret göra det också?

Långa farbron skrev:
Enl skissen finns det ingen logik i sil (nr 20) hur sitter det fast ?

Kan det var till någon annan motor,Husa kör väl en manual per år.

Posta i offroad/motardforumet annars där finns det lite mer Husaägare.

Alltså det ända som sitter där är oljenivåfönstret. Kan det vara så att man ska plocka ut det? Husa=Husaberg, jag har Husqvarna och nej motorn är i princip samma. Lite uppdateringar men i min egen manual så är det i princip samma bilder fast från andra vinklar.

DJM skrev:
Jaha..

På xren sitter ju silfiltert innanför kåpan(kopplingskorgsidan). Kan part 20 filtret göra det också?

Mycket möjligt, men varför göra det så komplicerat? Snart måste väl nån som hafte en sån här motor o rengjort svara...

Kom igen nu då någon Qvarna expert! Ska jag behöva ringa Halvards eller? Är det någon som förstår att luren ligger 5m bort, va va??

Jag vill bara veta var konstruktörerna har gömt oljesilen som ska sitta på min högra motorhalva!!!!

Last edited:
Back