Var får man tag i rätt färg??

Hornet Steffo

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
CBR600RR
Hej,
Behöver spraya min ram lite (har fått några repor). Hojen är en CBR600RR 05
Färgkoden till ramen är NH416M. Är det någon som vet hur man får tag i denna färgen på sprayburk.
/Steffo

De blandar sjävla, kolla vilken butik som ligger närmast dig och ring dom.
Tänk på att om du ska lacka själv och klarlacka ska du även beställa deras klarlack som som blandar själva då den inte innehåller massa lösningsmedel som fördigblandade klarlacker har, blir mycket tjockare och bättre resultat.

// Linus

Jag kan ha fel men är det inte så att man måste ha ett NCS-nummer på färgen (dvs en beteckning enligt branschstandard)? Koden som du har verkar vara Hondas egna betecking, och säger förmodligen inte andra tillverkare någonting.

El Torpedo skrev:
2543388 Jag kan ha fel men är det inte så att man måste ha ett NCS-nummer på färgen (dvs en beteckning enligt branschstandard)? Koden som du har verkar vara Hondas egna betecking, och säger förmodligen inte andra tillverkare någonting.

Någon som vet om det är så att man behöver NCS-numret på färgen eller om det räcker Hondas färgkod? Får ringa meca imorgon o höra annars.

Det ska räcka med hondas färgkod. När jag skulle köpa färg sa jag bara Hyundai´s TS Coboltblå...

// Linus

lack går att spektrometerläsa hos en auktoriserad handlare, men det kommer bli nyansskillnad, går att imitera inte replikera lack tyvärr, jag har i jobbet gjort flra bil lacker och fått don nästan exakt men ett tränat öga kann alltid se skillnaden

Back