Vandaliserat tändningslås - suck!

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Kommer ut till hojen som för ovanlighjetens skull stått ute över natten. Då har någon/några j-kla amöbor sabbat tändningslåset totalt, det är bara mos i hålet. Kul! :mad:

Så jag kan inte låsa upp styrlåset, och jag vill inte ha hojen stående där, så jag tänkte höra om det finns nåt bra sätt att montera bort tändningslåset (med låskolv för styrlåset) utan att behöva ta bort övre gaffelkronan och allt det där???
Hojen är en R6:a -00.
 

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Marcus skrev:
Kommer ut till hojen som för ovanlighjetens skull stått ute över natten. Då har någon/några j-kla amöbor sabbat tändningslåset totalt, det är bara mos i hålet. Kul! :mad:

Så jag kan inte låsa upp styrlåset, och jag vill inte ha hojen stående där, så jag tänkte höra om det finns nåt bra sätt att montera bort tändningslåset (med låskolv för styrlåset) utan att behöva ta bort övre gaffelkronan och allt det där???
Hojen är en R6:a -00.

Ett lås kan ju alltid borras :fakta
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
ta bort allt skot som ligger i låset med en skruvmejsel sedan tar du och vrider om så funkar det.
 

Räven

Norrlänning
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tungelsta
Hoj
Gasgas sm400
Så jäkla ruttet!! Har hänt min hoj två gånger, första gången bröt dom av metallstången eller vaddenuvar dom hade vandaliserat Bettan med, andra gången (hojen stod i garage) råkade dom paja en av sladdarna från tändningslåset så härket bara gick runt med startmotorn.... Fick hjälp från en kompis att byta tändningslåset, väldigt enkelt egentligen (eller så fick han det att se ut så)
Vill bara delge mina sympatier, lycka till med hojen.
 

pEth

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Örebro
Hoj
såld
Marcus skrev:
Kommer ut till hojen som för ovanlighjetens skull stått ute över natten. Då har någon/några j-kla amöbor sabbat tändningslåset totalt, det är bara mos i hålet. Kul! :mad:

Så jag kan inte låsa upp styrlåset, och jag vill inte ha hojen stående där, så jag tänkte höra om det finns nåt bra sätt att montera bort tändningslåset (med låskolv för styrlåset) utan att behöva ta bort övre gaffelkronan och allt det där???
Hojen är en R6:a -00.


hmm samma sak hände mig förra sommarn :( det e jäkligt pissigt man blir förbannad som faen :mad:
ja lämnade in den på carlbarks, det kostade 4000 :- men då byte de tanklås oxo för ,man vill ju inte krångla me olika nycklar :rolleyes:

man kanske kan göra det själv men de på carlbarks sa att det e ganska bökigt. det e meningen oxo som säkerhetsgrej för att man inte ska kunna sno en hoj o bara byta lås på den...

jag fick låna en kärra o köra iväg den till verkstan bara för att nått cepe vart där o pillat. det kostade mig 4k som ja kunnat gjort någe roligt för, jekla mongon!! :mad: :mad: :mad:
 

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gothenburg
Hoj
ZX-12R SÅLD
vet ingenting om hur,,, men behöver du hjälp m ngt så ere bara tt hojta till :tummenupp

Edit; asså jag menar skjuts, lyfta osv :tummenupp
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Har lyckats få upp styrlåset nu, det blev lite lättare då.

Det jag har förstått ska vara jobbigt med bytandet till nya lås är bultarna till styrlåset, de skallarna är ju helt släta. Blir väl till att köpa på sig några borr och sätta igång... :crash

(Tack för hjälperbjudandet toker! :tummenupp )

pEth skrev:
hmm samma sak hände mig förra sommarn :( det e jäkligt pissigt man blir förbannad som faen :mad:
ja lämnade in den på carlbarks, det kostade 4000 :- men då byte de tanklås oxo för ,man vill ju inte krångla me olika nycklar mongon!! :mad: :mad: :mad:

4000:- säger du? :skrämd På Yamahacenter skulle de ha 1500:- för tändningslås + tanklock + låscylinder till bakcutsen, frågade inte ens vad de skulle ha för att göra det, jag vill inte lägga en spänn mer än nödvändigt så jag gör det själv.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top