vad kan detta vara??

Gick med
16 Mar 2003
Ort
Helsingborgs trakten!
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
när jag efter en liten runda stannar, men har motorn igång kommer där små oregelbundna "knackningar" från motorn.
När man gasarpå försvinner dom.... det började lite efter att jag fixat på trimpipan, kan det ha något att göra med att det körts för hårt me trimpipan?? :confused:
när jag fixade ihop min honda mtx lät det ungefär lika dant på tomgång o då var det svänghjulet som blivit lite löst :rolleyes:
får ta o kolla de...
sen undrar ja vilken motorolja man ska ha i tzr-motorn??
 
Jag använder castrol 2takt... funkar kalas bra! förresten, hur skaffade du ditt mörka kåpglas och hur fick du tag på ensitscutsen?

___________________
Ät lingon
 
Kör med vafan som helst :) Biltema funkar bra. Ang knackningarna så är det troligtvis kolvbultslagret, det undre vevlagret eller kolven. Eller alla tre om du har tur ;)
 
Nisse Järnet skrev:
Kör med vafan som helst :) Biltema funkar bra. Ang knackningarna så är det troligtvis kolvbultslagret, det undre vevlagret eller kolven. Eller alla tre om du har tur ;)
Haha, en till som ska byta lager. Välkommen till klubben :tummenupp
 
som sagt, jag undrade vilken MOTOROLJA man ska ha i motorn :fakta
finns juh olika tjocklekar på motoroljor.
e det inte jobbigt som att byta lager, om det knackar som nu på tomgång... behöver man byta dom då eller kan man ha de så, alltså finns där en risk att skiten skär om det låter såhär?? :confused:
eller är dessa lagrena mindre jobbiga att byta?? :rolleyes:
ang mitt kåpglas så e det målat me svartfärg bara, ska fixa de senare.... o cutsen har jag köpt på en en mc-skrot :tummenupp
 
Last edited:
Lingonpoeten skrev:
Jag använder castrol 2takt... funkar kalas bra! förresten, hur skaffade du ditt mörka kåpglas och hur fick du tag på ensitscutsen?

___________________
Ät lingon

:rofl :banana
 
AdrenalineRush skrev:
som sagt, jag undrade vilken MOTOROLJA man ska ha i motorn :fakta
finns juh olika tjocklekar på motoroljor.
e det inte jobbigt som att byta lager, om det knackar som nu på tomgång... behöver man byta dom då eller kan man ha de så, alltså finns där en risk att skiten skär om det låter såhär?? :confused:
eller är dessa lagrena mindre jobbiga att byta?? :rolleyes:
ang mitt kåpglas så e det målat me svartfärg bara, ska fixa de senare.... o cutsen har jag köpt på en en mc-skrot :tummenupp
10W30, svarar på resten sen. Hinner inte nu! :banana
 
:D nu när vi e offtopic... ang 2t olja så kan ja tillägga att ja brukar köra på Agip 2T olja semisyntetic... men nu tänkte ja testa biltemas syntetolja för 40spänn!! :fakta :tummenupp
 
jag kör med biltemas syntetolja! den funkar skitbra. jag har kört med alla olika märken och sorter men jag märker ingen större skillnad. den största skillnade är priset och hur det sedan inverkar på psyket(till den dyra oljans fördel)
 
om du ska byta ramlager kan du räkna med att säsonen e slut.. d tar tid.. å d är itne det minsta skoj!! det samma gäller nog vevlagret...
 
Back
Top