Vad är det som tickar? 640..

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Har egentligen aldrig tänkt på det, men nu tycker jag att det har börjat ticka mer (dvs högre) än vanligt. Fast jag kanske inbillar mig..
Men det tickar iaf från motorn. Hörs tydligt på tomgång.
Tycker mig även höra nåt tickande, nästan skramlande ljud vid gaspådrag.. Men jag kan inte säga om det är från motorn, då det nästan låter som nåt som skramlar från ljuddämparna.

Men som sagt, vars kommer tickandet ifrån? Hojen har gått drygt 1400 mil..

skoteridioten skrev:
Har egentligen aldrig tänkt på det, men nu tycker jag att det har börjat ticka mer (dvs högre) än vanligt. Fast jag kanske inbillar mig..
Men det tickar iaf från motorn. Hörs tydligt på tomgång.
Tycker mig även höra nåt tickande, nästan skramlande ljud vid gaspådrag.. Men jag kan inte säga om det är från motorn, då det nästan låter som nåt som skramlar från ljuddämparna.

Men som sagt, vars kommer tickandet ifrån? Hojen har gått drygt 1400 mil..

Kolla så det är tätt vid grenröret.

Men rent generellt kan det vara vad som helst,en KTM vibrerar mycket(den borde säljas med en flaska gänglåsning) gå över skruvar och bultar och kolla.

Hehe. Hittade på vad det är som skramlar iaf. Typ insatsen till baklyset sitter helt löst..

Om det fortfarande är nåt som tickar kanske du borde kolla upp ventilerna?

Mmm. Det kan nog va ventilerna.. den har gått 1450 mil nu så det är väl dags för en justering.

ibland hjälper inte ens det :3freak

skoteridioten skrev:
Mmm. Det kan nog va ventilerna.. den har gått 1450 mil nu så det är väl dags för en justering.
Rätta mig om jag har fel alltså men om det nu är ventilerna som låter, borde dom inte ha låtit hela tiden sen förra justeringen. Gapet blir ju mindre och inte större med många mil och slitage.

Mitt tips, leta nån annan stans.

.

Back