Välkommna alla nyfikna! KTM/Milla visar hojjarna!!

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Står det på kvittot vad för köpregler de tillämpar?
Om det inte står på kvittot gäller inte konsumentköpslagen då eller hur är det?
Din mamma förlorar 5000:tungan

Konsumentköplagen gäller oavsett vad som står på hennes kvitto sålänge hon är konsument..
 

KTM/Milla

Nybörjare!!!
Gick med
6 Feb 2007
Ort
Sala
Hoj
KTM 450 SX-F / KTM 505 SX-F -07
Jo de skiljer ju i alla fall otroliga 75kubik :D och några år på hojarna. Utvecklingen går ju framåt :tungan

Och om nu inte storleken har med saken att göra (Vilket det tydligen har hos Milla :tuttar eftersom hon tänker ha kvar 525an) så vilken hoj förlorar man mest ekonomiskt på? En ny hoj som tappar x antal tusen bara den har lämnat affären eller en beggad hoj som man kan få tillbaka pengarna på om man säljer den ganska snart efter inköp.

om man säger så här så kan jag ju byta 450'in mot en sån hära ktm Superkuk eller vad f-n den hette, där snackar vi storlek på grejerna...:tuttar
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
om man säger så här så kan jag ju byta 450'in mot en sån hära ktm Superduke

Du är helt otrolig. Du har inte råd med kläderna du har på din kropp ändå köper dina föräldrar två grusmaskiner åt dig. Du inser efter några dagar att det kanske inte var så smart, bra tänkt. Sedan tänker din hjärna lite, och nu vill byta mot en touring, som kostar betydligt mer...

Gör om, gör rätt

Har du hört talas om ekonomisk rådgivning?

oki få hoppas på de bästa o säga att jag vill ha öppetköp på hojjen..

I konsumentköplagen finns ingen reglering för öppetköp. Öppetköp är något återförsäljaren/företaget har som "erbjudande" därav är det olika villkor butik till butik dock behöver man inte ha öppetköp. Kan även intyga att ingen tar emot fordon på sk. öppetköp utan de kan köpa in fordonet...
 
Last edited:

KTM/Milla

Nybörjare!!!
Gick med
6 Feb 2007
Ort
Sala
Hoj
KTM 450 SX-F / KTM 505 SX-F -07
Du är helt otrolig. Du har inte råd med kläderna du har på din kropp ändå köper dina föräldrar två grusmaskiner åt dig. Du inser efter några dagar att det kanske inte var så smart, bra tänkt. Sedan tänker din hjärna lite, och nu vill byta mot en touring, som kostar betydligt mer...

Gör om, gör rätt

Har du hört talas om ekonomisk rådgivning?



I konsumentköplagen finns ingen reglering för öppetköp. Öppetköp är något återförsäljaren/företaget har som "erbjudande" därav är det olika villkor butik till butik dock behöver man inte ha öppetköp. Kan även intyga att ingen tar emot fordon på sk. öppetköp utan de kan köpa in fordonet...

Har du någonsin hört talas om ironi?? Jag ska lämna tillbaka 450'in till affären den kom ifrån, dom köper in den och jag förlorar endast 5000:- på affären. Jag skulle aldrig köpa en Superduke på allvar, man måste ju få skoja lite eller är du alltid gravallvarlig?
Det enda jag insett är att 525'an är den maskinen jag vill ha inte 450'in så pengarna från försäljningen utav den kommer ligga frysta i väntan på någon annan maskin.
Så min ekonomiska situation har du ingen aning om och därför kan du inte sitta här och göra utlägg om vad jag har råd med eller inte.
Mina föräldrar stöttar mig och är motorintresserade också och vill ge mig möjligheten att lyckas med det jag vill. Eller om man säger så här dom ger mig starten så för jag förvalta resten efter eget omdömme.
Men och andra sidan hade du också läst mina inlägg så ska jag betala av 525'an till mina päron så i princip så har jag " lån " på hojjen men det är kanske också något du inte har en aning om vad det är.
Med detta svar hoppas jag att du fått rätsida på alla dina funderingar kring mitt liv och leverne men har du fler funderingar och behöver RÅDGIVNING hör gärna av dig så ska jag hjälpa dig bäst jag kan.:tuttar

När vill du ha superkuken inkörd då?? :slicka

Vi kan väl se vad som hinns med ikväll? Annars har vi ju hela helgen att tillgå:tuttar
 
Last edited:

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
Kul med nya hojar osv, men du hadde inte druckit typ 500 redbull innan du gick in hos handlaren!??. Missförstå mig rätt men detta känns lite lekskola, var det inte du som var över 30-år??.. Dina föräldrar vill satsa på dig, hmm planerar du på klättra internationellt inom motorsporten? :)

Kul tråd, det väcker ju lite vassa fingrar bakom tangernterna ialf!

Roligt att du har skoj!. Btw vad jobbar du med?
 

BORG

B-BRAIN
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Newmill
Hoj
CRF450
Vart DU blyg nu?? Det är ju bara härligt och NATURLIGT juh, vi ska ju bara rejsa på isen......:tuttar :yoparty

Nä inte blyg mest kåt på att få köra lite is... :D :tungan Har nämligen inga endurofälgar till hojen. Men de blir nog om man hittar en uppsättning till bra pris. Annars kan ju du köpa en uppsättning och sen ångra dig så kan jag köpa den billigt av dig :D :pannkyss
Bara en tanke från tidigare inlägg här och där man kanske e tvungen att skriva typ ironisk inom parantes så att folk inte missförstår varje gång man e de.
 

Hi-ho

Guest




Vi kan väl se vad som hinns med ikväll? Annars har vi ju hela helgen att tillgå:tuttar

Har en liten fundering!
Kollar man på din bild men "den nya" 450:in, så ser man din 525:a också, men kollar man även på bilderna som Moprhed visar på sin Nya 450:i, så ser man även samma 525:a som står i bakrunden...

Skulle vara kul att se BILDER PÅ ERA 450 IHOP,,, (Om det nu finns två 450)

//J
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Har en liten fundering!

Skulle vara kul att se BILDER PÅ ERA 450 IHOP,,, (Om det nu finns två 450)

HaHa, snyggt jobbat Hi-ho.

Ska Morphed bli utan moppe nu när du skall lämna tillbaka crossen!?
 

Bifogat

  • Sx-f 450 1.JPG
    Sx-f 450 1.JPG
    83.6 KB · Visningar: 85

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Är det läge att plocka fram popcornen kanske :)

Äh va fan tar en :öl istället
 

Morphed

ORGANDONATOR
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Nacka
Hoj
KTM 450 SXF
Har en liten fundering!
Kollar man på din bild men "den nya" 450:in, så ser man din 525:a också, men kollar man även på bilderna som Moprhed visar på sin Nya 450:i, så ser man även samma 525:a som står i bakrunden...

Skulle vara kul att se BILDER PÅ ERA 450 IHOP,,, (Om det nu finns två 450)

//J

Jupp de är millas 525a o min 450.. Vi skulle ut o åka så jag tog en bild på 07an innan jag krängde på vinter puckarna.. Visst har hon en 450 oxå men övertala henne att en nybörjare inte behöver ha de nyaste o dyraste grejjorna... VA med å köpte 525an med henne o sen vart jag lite paff när hon kom efter en o halv vecka o sa att hon köpt en 450 oxå :huvet

Fruntimmer!!! :gnissla
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top