Uppgradera triumph street triple -08 vart börja?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ska laga lite kosmetiska skador jag orsakat och tänkte passa på att busa till den lite.

Lär ju knappast vara först med det så borde ju gå att googla fram vad som är värt att göra och inte, men jag hittar noll varken på svenska eller engelska

Vad är flaskhalsarna?
Vad kan man förvänta sig av fullsystem, öppet filter och passande tuneboy mapp? eller är de värt att lämna in för mappning?

Andra enklare saker?

Tips på vettiga sökord vore guld!

Fatbarstyre och dreva om minst -1 +5 eller mer så borde den kännas busigare. Om det var en del av frågan?

Såg en riktigt snygg på Gelleråsen med clipons och racecuts, fick mig att vilja köpa en :tummenupp

Clipon, racefotpinnar, quickshifter, bättre bromspump och plötsligt blir den rolig att köra:)

Arrows 3-1system med tune-ECU map ger 114 hk på bakhjulet. Tryck dit en daytonabakdel och sadel kanske? Leta rätt på öhlinsre från en kraschad street triple R?

Fatbarstyre och dreva om minst -1 +5 eller mer så borde den kännas busigare. Om det var en del av frågan?

Ja precis sånt jag menna!

Frågan e om inte fatbar är lite för brett, va gränsfall på gixxern men de e ju bara kapa isf

Ja dreva finns det ju utrymme för, varvstoppet är ju vid 250 nu och de e ju att ta i hehe

Clip on? Nja då vore se ju vettigare att bygga på en krashad daytona?

114, va e orginal? 104?

Va inne och kollade på 675.net men e rätt kass på engelska facktermer men får sätta mig in lite mer så ska jag nog förstå. :tungan gött då vert jag lite va jaag ska kolla på ebay efter tackar!

Clip on? Nja då vore se ju vettigare att bygga på en krashad daytona?

114, va e orginal? 104?

Clip-on blir kanon! Men inte så busigt.

114 är nog litegrann av en teoretisk glädjesiffra på veven. Inte på bakhjulet.

Har sökt en del efter dyno-resultat med denna kombinationen (har själv lowboy och mappning), och de flesta ligger runt 99-104 bhp MED lowboy på. 96 bhp någonstans med originalgrejjorna. (på bakhjulet då alltså)
Men värt det skulle jag säga att det är ändå, bara för ljudet!

Aldrig kört hoj med clip on styre annat än provat nån polares sporthoj lite snabbt, så blir nog fatbar

Okej hmm då kanske man ska nöja sig med leovince höga slip on, ljudet och utseendet på dem e fan porrigt! Får se va man hittar i vinter ;)

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!