Undrar om jag ska tacka ja

lois

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
R1-02
så här ligger det till, jag krockade med min bil för ett halv år sedan, jag fick ett ärr i pannan och lite verk.
´fb bad mig skicka bilder det gjorde jag och fick svar att jag skulle få 12 500 för ärret på pannan,, Någon som kan ge mig råd om ska jag överklaga. För jag tycker att jag fick ett är som kommer att synas hela mitt liv..
någon som är insatt i det, ska man tacka jag till det första erbjudandet de säger eller ska jag överklaga :va

ursäkta stavfellennn

lois skrev:
så här ligger det till, jag krockade med min bil för ett halv år sedan, jag fick ett ärr i pannan och lite verk.
´fb bad mig skicka bilder det gjorde jag och fick svar att jag skulle få 12 500 för ärret på pannan,, Någon som kan ge mig råd om ska jag överklaga. För jag tycker att jag fick ett är som kommer att synas hela mitt liv..
någon som är insatt i det, ska man tacka jag till det första erbjudandet de säger eller ska jag överklaga :va

ursäkta stavfellennn

Testa om du kan få det omprövat. Jag svarade vänligt på första brevet med att jag var missnöjd med ersättningen. Fick ett nytt bud där de dubblat ersättningen. Easy money.

Är det ett stort ärr?
Jag och en kompis hade en fylleincident då han rick "stryk" av en badbrygga som då gav han ett ärr på ca 10 cm på bröstet , och det fick han 30000:- för, men om han hade varit äldre än 25 så hade han tydligen bara fått hälften.

Stefanp skrev:
Är det ett stort ärr?
Jag och en kompis hade en fylleincident då han rick "stryk" av en badbrygga som då gav han ett ärr på ca 10 cm på bröstet , och det fick han 30000:- för, men om han hade varit äldre än 25 så hade han tydligen bara fått hälften.

vad är de för försäkring som täcker sånt?
klantförsäkringen eller? okej om de va en bilolycka eller nått.. men på fyllan :va

inte konstigt att de e höga premier på allt när folk får massa cash pga av sin egen klantighet :va

Stefanp skrev:
Är det ett stort ärr?

Så kan jag få någon för det 12 cm långa ärret jag har på magen efter att min blindtarm sa upp sig och sprack?

FreddaAbborre skrev:
Så kan jag få någon för det 12 cm långa ärret jag har på magen efter att min blindtarm sa upp sig och sprack?

Det är jag knappast rätt person att svara på , men vem vet ,

heimdal skrev:
vad är de för försäkring som täcker sånt?
klantförsäkringen eller? okej om de va en bilolycka eller nått.. men på fyllan :va

inte konstigt att de e höga premier på allt när folk får massa cash pga av sin egen klantighet :va

På fyllan kan det mesta hända, är du nykterist eller???

Stefanp skrev:
Det är jag knappast rätt person att svara på , men vem vet ,

Hade vart najs och få reda på hur det är.

Vad går skador på för på försäkring? Hemförsäkringen? Olycksfallsförsäkringen?

Varför ska man få pengar för att man får ett synligt ärr? SalusAnsvar envisades med att ge mig pengar när jag fick sy i ansiktet och jag tog emot dem, men jag tycker inte att det är någon självklarhet att man ska få! På vilket sätt blir man snyggare/mår bättre av pengarna?

FreddaAbborre skrev:
Hade vart najs och få reda på hur det är.

Vad går skador på för på försäkring? Hemförsäkringen? Olycksfallsförsäkringen?
Olycksfallsförsäkring för skador på fritiden. Vissa tecknar egen, andra har genom ex facket. Trafikskador täcks av trafik- och fordonsförsäkring. Skador på arbetet är väl försäkring genom facket eller arbetsgivare?

Jag har tecknat en extra sjuk- och olycksfallsförsäkring utöver den som finns för studerande på SLU. Den gäller för resa till och från universitetet och under undervisning.
Jag tycker att det kan vara bra att ha en "egen" försäkring i och med att jag genom häst- och MC-intresse samt veterinärstudier utsätter mig för inte helt obetydliga risker för allvarliga olyckor. :näsblod

oscar skrev:
På vilket sätt blir man snyggare/mår bättre av pengarna?

Om det är så att man vill göra något plastikkirurgiskt åt det kan lite pengar vara bra att ha... Då kan man både bli syggare och må bättre.
Du får ersättning för "vanprydnaden".
Oavsett vad du gör med pengarna... så är pengar alltid trevligt? :tungan

Last edited:
oscar skrev:
Varför ska man få pengar för att man får ett synligt ärr? SalusAnsvar envisades med att ge mig pengar när jag fick sy i ansiktet och jag tog emot dem, men jag tycker inte att det är någon självklarhet att man ska få! På vilket sätt blir man snyggare/mår bättre av pengarna?
Pengar = Lycka :fakta

Jag skar nästan av mig en tumme och fick 4700 spänn för missprydande ärr...

Rätt lurigt, det var ju fråga om en tumme inte om dicken

Jag vill också ha pengar för mina ärr. Hela mina sidor på överkroppen samt en bit ut på ryggen är täckta av ärr. Vid varje led i min kropp finns det ett ärr. Har ärr i halsen efter respiratorn.

Har jag fått något? Nä inte en krona, men alla andra verkar ju få för sina små ärr.

Qwerty skrev:
Jag vill också ha pengar för mina ärr. Hela mina sidor på överkroppen samt en bit ut på ryggen är täckta av ärr. Vid varje led i min kropp finns det ett ärr. Har ärr i halsen efter respiratorn.

Har jag fått något? Nä inte en krona, men alla andra verkar ju få för sina små ärr.

Trafikförsäkringen innehåller även olycksfallsförsäkring.

Jag har fick en sisådär 7500kr (för ett operationsärr på handen) av trafikförsäkringen så det låter som att du har lite att casha ut... :fyllisar

Vet inte hur länge man har rätt att ställa ersättningsanspråk, men 2-3 år kanske?

Malmö-motard skrev:
Trafikförsäkringen innehåller även olycksfallsförsäkring.

Jag har fick en sisådär 7500kr (för ett operationsärr på handen) av trafikförsäkringen så det låter som att du har lite att casha ut... :fyllisar

Vet inte hur länge man har rätt att ställa ersättningsanspråk, men 2-3 år kanske?

Är inga trafik ärr, drunknings olycka. Kapade lungor och dränerat i hela halva kroppen, därför finns dom där.

När skadorna var 2-3år gammla sa man att man skulle vänta för att se hur stor skada det är. Efter väntan sa man att jag först skulle växa klart för att se hur stor skada det är. Efter jag växt klart så säger man att ärr bildning eller vanskapt utav skada ingick inte i försäkringen det året skadan inträffade. Men väl året efter och när försäkringen tecknades.
Har aldrig bekymmrat mej med att försöka något mera, men en liten slant på ett mer än ett dussin feta skulle verkligen behövas. Så kanske en dag så tar jag tag i kragen och försöker ockra så som alla andra för sina "små" ärr.

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år