Turbo-moto

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Tjena speed freeks.

Visst, jag är inte som alla andra. Men jag vill bygga minimoto turbo, finns massa 110cc 4-taktare har jag sett, tyvär oftast i för stora ramar. Men, men, det är till för att fixas annars kör jag modellen större. Just det spelar mindre roll.!!

Vad jag funderar över är om någon här, kanske med turbo erfarenhet kan tippsa om en jätteliten stressfläkt som skulle passa till 40hk sisådär...

Och, ni andra vad tror ni om ett bygge som det här.??

Tror ni det är möjligt att göra 200 på minimoto.??

I andra hand funderar jag på en 80cc cross motor, dom lämnar lite knappt 30hk, det skulle också funka problemet där är att få platts med expansionskammaren.!!

Livet börjar när snubbarna med vita rockar jagar en längs gatan...

Faster skrev:
Tjena speed freeks.

Visst, jag är inte som alla andra. Men jag vill bygga minimoto turbo, finns massa 110cc 4-taktare har jag sett, tyvär oftast i för stora ramar. Men, men, det är till för att fixas annars kör jag modellen större. Just det spelar mindre roll.!!

Vad jag funderar över är om någon här, kanske med turbo erfarenhet kan tippsa om en jätteliten stressfläkt som skulle passa till 40hk sisådär...

Och, ni andra vad tror ni om ett bygge som det här.??

Tror ni det är möjligt att göra 200 på minimoto.??

I andra hand funderar jag på en 80cc cross motor, dom lämnar lite knappt 30hk, det skulle också funka problemet där är att få platts med expansionskammaren.!!

Livet börjar när snubbarna med vita rockar jagar en längs gatan...

hej tyvar är du lite sen ute när jag va på mc mässan i göteborg va det en turbo mini där men fan va tuft

Aldrig få man vara glad.!! Men tack för infon. Får göra min snabbare helt enkelt.!!

Hur får man turbo att funka på en 2taktare? Man måste ju ha en förgasare som är trycktät? Sen ska man ha en liten turbo från nån gräsklippare kanske? Hur förser man turbon med olja på en 2t då? Måste ju bygga nån form av separat oljetillförsel.

Funderade på detta ja med men la ner planerna när man började fundera lite närmre :)

Montera turbon efter expansionen (tror jag).!! Olja, det är ett enkelt problem som man löser när grejerna sitter på plats.

Men, jag ska bygga på 4-taktare, funderar lite på 150cc och 1 förgasare från en R6, då har jag ungefärlig storlek till samma cyl. vol. och till ungefärlig effekt.

Men, men, det är långväg kvar.!! Tankar är till för att formas.!!

Face your fears, live your dreams

Fan va go.!!

Finns det någon info om hojen.?? Vad det sitter för typ av stressfläkt, hk, eller likn.??

Faster skrev:
Fan va go.!!

Finns det någon info om hojen.?? Vad det sitter för typ av stressfläkt, hk, eller likn.??

ingen aning men jag skulle tro att turbon bara sitter där för synes skull :gnissla men det hadde varit tuft.....jag ska la med köpa en mincross och fan en liten turbo hadde varit sköj :arsele

Jo visst, så är det säkert. More show than go.!!

Och, ganska fett med en minimotard-turbo, men jag bygger helt klart på en miniR1(midimoto eller vad det kallas) Speed is everyting.!!

Har inte fått något vettigt svar från dom turbofirmorna jag varit i kontakt med bara, lite synd... Men det kommer väl, får bara ligga på dom hårdare.!!

World speed minimoto record, here i come.!!

Lixom... en händig pojk bygger sånt där själv genom att lära sig vad som krävs för att det ska funka (det finns massor av info om det här på SH). Ska man ha hjälp av en etablerad turbofirma lär man räkna med att priset inte blir så värst långt ifrån ett "riktigt" turbokit.

Turbodelen på forumet är klart underskattat.

I det finns en grym mängd information och kunskap.

Brukar själv sitta som en lite fluga på väggen och läsa där,lärorikt och intressant.

Allright missförstånd där grabbar.!! Turbofirma har kontaktats för att hitta ett lämpligt aggregat, inget annat.!!

Självklart ska jag bygga själv, det är ju minst halva nöjet...

Wrrrrrooooooommmmmmmm.!!

bra funkar ditt så kan du ju bygga en turbo motor av min :Bugar om jag nu köper en :4skrika

Funkar mitt kommer receptet till forumet som ett brev på posten, var så lugna.!!

Back