Tt600r beter sig märkligt

Jompestrompen

Ny medlem
Gick med
28 May 2022
Hoj
Ttr600
Hej skogsmoppen krånglar det hela började med att den inte ville varva ur ordentligt. Den blev sämre hostade till ofta vid accerelation tillslut tvärdog den. Nu startar den i 2sekunder och dör sen. Det är inte bränslefel för alla lampor dör Med motorn. Nån som vet vad man ska mäta cdin till? Eller nått annat tips?
 

Bifogat

  • 16537631049678172236254465237445.jpg
    16537631049678172236254465237445.jpg
    1.2 MB · Visningar: 20
Hej skogsmoppen krånglar det hela började med att den inte ville varva ur ordentligt. Den blev sämre hostade till ofta vid accerelation tillslut tvärdog den. Nu startar den i 2sekunder och dör sen. Det är inte bränslefel för alla lampor dör Med motorn. Nån som vet vad man ska mäta cdin till? Eller nått annat tips?


Batteri?

Batterianslutningar?

Övriga kontaktdon?


Mät spänning över polerna på batteriet, och fortsätt genom systemet för att hitta var du tappar ström.

Leta efter glappa anslutningar, oxiderade anslutningar eller annat som ser skumt ut.

När du väl får igång den, mät över batteriets poler igen för att säkerställa hur mycket den laddar, fortsätt med att belasta batteriet under gång och stillastående för att försöka fastställa batteriets kondition och eventuella avvikelser.

Berätta hur det går för dig.
 
Batteri?

Batterianslutningar?

Övriga kontaktdon?


Mät spänning över polerna på batteriet, och fortsätt genom systemet för att hitta var du tappar ström.

Leta efter glappa anslutningar, oxiderade anslutningar eller annat som ser skumt ut.

När du väl får igång den, mät över batteriets poler igen för att säkerställa hur mycket den laddar, fortsätt med att belasta batteriet under gång och stillastående för att försöka fastställa batteriets kondition och eventuella avvikelser.

Berätta hur det går för dig.
Hej denna modell har inget batteri. Kikat lite efter oxidering men inte hittat någe.
 
Kolla alla anslutningar som är skruvade, kolla igenom kabelstammarna efter kabelbrott eller skadad isolering som gör att det jordar på fel stället, kolla även tändlåset så att inte det glappar, dvs ruckla med nyckeln, och kolla om det funkar bättre om den är i spänn åt olika håll.
 
Om de är en Yamha ttr 600a byggd i Holland eller vart de va i slutet på 90 talet så har dem värdelösa kabelhärvor. Koppartrådarna blir kolsvarta och går av speciellt vid styrkronan där kabelstammen viker sig.
Om de inte är kabelfel så låter de som statorns lindning är felande. Ohmmät statorn med andra ord. Kan även va triggerspolen som är väck så ohmmät den också.
 
Har gått igenom allt skruvat och triggerspolen är kollad. Ska ge mig på kabelhärvan strax. Tack för bra tips!
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top