Triumph Daytona 675-tråden!

Alexorus

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2021
Hoj
Daytona 675
Hej! Har köpt en D675 precis, dock har den blivit sänkt av en tidigare ägare. Jag skulle vilja återställa höjden på den så jag undrar om nån här kanske sitter på en original länk så kallad ”dogbone” som dom kan tänka sig sälja?
Mvh Alex
 

Bastian

Medlem
Gick med
13 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Vill tipsa om att Lackman kan blanda Tornadoröd på sprayburk. Färgkod är Standox CM och färgen i min burk blev likadan som original efter att ha lagt klarlack ovanpå.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Funderar på att byta bromspumpen för frambromsen då jag inte är riktigt nöjd med hur fritt framhjulet rullar efter jag renoverat oken.
Tycker fortfarande att bromsen ligger an lite för mycket.
Tänker då att det kanske är dags att renovera huvudcylindern eller byta hela pumpen.
Något jag bör tänka på vid köp av pump?
Kan jag montera vilken pump jag vill?
Vad rekommenderas i så fall?
Kan jag montera en brembopump för senare Daytonamodell på min 07’a?
 
Last edited:

Raderad medlem 61114

Guest
Funderar på att byta bromspumpen för frambromsen då jag inte är riktigt nöjd med hur fritt framhjulet rullar efter jag renoverat oken.
Tycker fortfarande att bromsen ligger an lite för mycket.
Tänker då att det kanske är dags att renovera huvudcylindern eller byta hela pumpen.
Något jag bör tänka på vid köp av pump?
Kan jag montera vilken pump jag vill?
Vad rekommenderas i så fall?
Kan jag montera en brembopump för senare Daytonamodell på min 07’a?
Ja du kan använda bromspump/huvudcylinder från valfri hoj med samma dimension på cliponen (i princip alla sporthojar). Bara välja nåt från en nyare hoj som inte gått så långt.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Ja du kan använda bromspump/huvudcylinder från valfri hoj med samma dimension på cliponen (i princip alla sporthojar). Bara välja nåt från en nyare hoj som inte gått så långt.
Tack.
Ska jag se om jag hittar en renoveringssats eller om man kanske ska gå på en brembopump istället.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Tack.
Ska jag se om jag hittar en renoveringssats eller om man kanske ska gå på en brembopump istället.
Finns på EBay från England för runt 600kr (finns för ca 2000kr med och då ingår nya kolvar som sällan behöver bytas) inkl frakt, men då tillkommer väl moms å tull numera ?‍♂️
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tack.
Ska jag se om jag hittar en renoveringssats eller om man kanske ska gå på en brembopump istället.
Jag har köpt delar från Sprint Manufacturing tidigare utan att vara missnöjd. Hur det fungerar nu efter Brexit vet jag inte...

1633948117877.png
 

Raderad medlem 61114

Guest
Finns på EBay från England för runt 600kr (finns för ca 2000kr med och då ingår nya kolvar som sällan behöver bytas) inkl frakt, men då tillkommer väl moms å tull numera ?‍♂️
Haha, vet inte varför men jag kollade ju lite för oken ? Aja, inget att se, gå vidare!
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
har bra relation med min lokal handlare så har bett dem komma med ett pris om de tar hem ett kit till mig.
Ska bli intressant att se vilket pris de kan ge.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Blev billigare att handla lokalt i Sverige än att beställa från UK.
Får vänta en vecka på delarna men det är det värt.
Tror inte jag fått dem snabbare från UK också stöttar man den lokala handlaren.
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Köpte denna skönhet i våras! Fick några mil på den på gata men sedan provade jag den på bana och den var hur rolig som helst att köra. Nu blir det banhoj av den så jag köpte lite prylar för det som ska lackas och monteras i vinter..
 

Bifogat

  • 244768800_583962426376352_6272213683475870735_n.jpg
    244768800_583962426376352_6272213683475870735_n.jpg
    135.1 KB · Visningar: 48
  • 244705027_237402595075218_689223520819892499_n.jpg
    244705027_237402595075218_689223520819892499_n.jpg
    81.8 KB · Visningar: 49

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Någon som sett en Daytona 765?
Om man skulle råka springa på en och köpbegäret slår in. Är den då värd uppgraderingen?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Någon som sett en Daytona 765?
Om man skulle råka springa på en och köpbegäret slår in. Är den då värd uppgraderingen?
Ptjaa, ett tips kan vara att PM:a trådskaparen för denna tråd för 1.5 decennium sedan. Förstår jag det rätt är han väl uppdaterad i saken…?
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Skulle göra en varmkörning av Daytonan. Den var ovillig att starta. När den ändock startat, var den ovillig att gå och stannade efter en kort stund. Vid nytt startförsök gick det inte alls. Bensinmätaren visade tomt.
Jag väntade en stund och vred ånya på nyckeln. Den botade-om och lät riktigt och bensinen visade halv tank som den skulle. Motorn small igång precis som vanligt och lät som vanligt, MEN check-engine-lampan lyser nu!
Vad är det som händer?
 
Last edited:

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Skulle göra en varmkörning av Daytonan. Den var ovillig att starta. När den ändock startat, var den ovillig att gå och stannade efter en kort stund. Vid nytt startförsök gick det inte alls. Bensinmätaren visade tomt.
Jag väntade en stund och vred ånya på nyckeln. Den botade-om och lät riktigt och bensinen visade halv tank som den skulle. Motorn small igång precis som vanligt och lät som vanligt, MEN check-engine-lampan lyser nu!
Vad är det som händer?
Ladda batteriet om du inte gjort det, fick en hel hög med konstiga fel på min med lite dåligt laddat batteri
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Skulle göra en varmkörning av Daytonan. Den var ovillig att starta. När den ändock startat, var den ovillig att gå och stannade efter en kort stund. Vid nytt startförsök gick det inte alls. Bensinmätaren visade tomt.
Jag väntade en stund och vred ånya på nyckeln. Den botade-om och lät riktigt och bensinen visade halv tank som den skulle. Motorn small igång precis som vanligt och lät som vanligt, MEN check-engine-lampan lyser nu!
Vad är det som händer?

Ladda batteriet om du inte gjort det, fick en hel hög med konstiga fel på min med lite dåligt laddat batteri
Hmmm....det är fulladdat.
Kopplade ur det i hopp om att släcka check-engine men den lyste så fint, när jag startade efteråt.
 

Davidd

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2021
Hoj
Cbr 1100-98
Hej. Börjar planera hojköp inför våren och just nu ser daytonan mest intressant ut. Har idag en street rs-20 så vet att jag gillar karaktären i den 3-cylindriga motorn. Tänkte försöka få tid att köra lite bana, och tycker min nuvarande hoj är för fin att kasta i lecakulorna. Står ju säkert i tråden men om nån kan redogöra om det finns årsmodeller som ska undvikas. När gjordes uppdateringar/facelift? Vanliga problem? Nån form av prisindikation( finns bara 1 till salu just nu).

Tacksam om någon vill ta sig tid att svara.
 

Bastian

Medlem
Gick med
13 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Skulle göra en varmkörning av Daytonan. Den var ovillig att starta. När den ändock startat, var den ovillig att gå och stannade efter en kort stund. Vid nytt startförsök gick det inte alls. Bensinmätaren visade tomt.
Jag väntade en stund och vred ånya på nyckeln. Den botade-om och lät riktigt och bensinen visade halv tank som den skulle. Motorn small igång precis som vanligt och lät som vanligt, MEN check-engine-lampan lyser nu!
Vad är det som händer?
Om motorlampan lyser så ska man kunna få en felkod från ECUn? Det borde hjälpa dig att felsöka. Köp en OBD adapter och läs av felkoden med TuneECU kanske?

Du får gärna skriva en liten guide för oss andra sedan ;)
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top