Trasdockan Syd

Monica

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Kawa Z750s, MT-01 och Suzuki GSX1400
Ser att TYFRI mc har lagt in om sitt engagemang i Stockholm angående Trasdockan. Denna Trasdocka börjar sin resa här hos oss i Skåne! ATSUB´s ordförande Birgitta Holmberg kommer ner och åker med oss runt. Vi som står för arrangemanget här i Skåne är Brottsoffer- och Kvinnojouren i Ystad-Skurup-Sjöbo och jag är samordnare i densamma.

Programmet är: Invigning 15.00-16.00 i Skurup på Stortorget, sedan kör vi i mc-kortege över Skivarp och Abbekås till Ystad och rullar in på Stortorget där kl 16.45. Vi stannar där till 17.30 och åker sen vidare till Marknadsplatsen i Sjöbo och beräknad ankomst där är 18.00. Här räknar vi med att avsluta 18.45 ca.

Många som har varit i kontakt med mej undrar vad man kan göra. Man gör massor bara genom att deltaga denna dag och därigenom visa sitt stöd och att man inte accepterar att barn ska behöva växa upp med våld i hemmet och/eller bli sexuellt utnyttjade av de personer som de är så beroende av som barn.

TYFRI mc har ett gott och nära samarbete med ATSUB, så ni som bor i trakterna hoppas jag tar tiden och ställer upp! Samtidigt så hoppas jag att vi här omkring i söder också blir många, så det syns att vi bryr oss.

Trasdockan åker sedan vidare från oss och norrut och slutar som sagt i Stockholm den 9 september.

puff :7peta puff

i övermorgon är det dags..... jag hoppas vi syns :tummenupp

Tack alla ni som ställde upp och gjorde gårdagen så mäktig och minnesvärd!! :tummenupp

Ride safe!

Nyheter
Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...