Trött blir man!!!

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
En av de lokala alkoholisterna lyckades vingelcykla rätt in i och över min älskling nu ikväll utanför jobbet.

Resultatet består i en mosad backspegel, repad sidokåpa bak, kraftigt skrapad ventilkåpa, böjd och ledsen blinkers bak plus lite småmos på passagerarfotpinnen. Till det tillkommer repade plastdelar som ska sitta ihop men har delat sig där klantarslet träffade, t h om baklampan.

Efter att ha gapat av mig det värsta vansinnet så får jag stå och älta med fyllot i nära 45 minuter om hur vi ska lösa det här. Han kom trots allt in och sa vad som hänt och det var ju inte meningen, en olycka kan ju hända vem som helst även risken är större för dessa %#/¤(& parasiter.
Efter dessa 45 minuter så var jag rätt less på allting.
Fyllots syn på det hela pendlade hej vilt mellan att han skulle betala allt till att jag hade parkerat fel och kunde ju testa och stämma honom som redan hade fogden efter sig mm.

Han ifrågasatte även hurvida stödet varit nerfällt överhuvudtaget med tanke på att han enligt egen utsago bara touchat den med sin kasse med öl etc, verkade helt rimligt att jag hade ställt hojen balanserades själv på sina två hjul enbart för att just detta skulle hända! Det föreslog han när jag sa att han skulle stå för självrisken för försäkringen. Jag ville ha gamla skador fixade på hans bekostnad. Att det krossade spegelglaset samt div färgrester låg på plattorna nedanför hojen var ju inga bevis.

Jaha detta ledde ju ingenstans så jag bad om hans namn, adress och tfn men det vägrar han uppge, bara att han heter Erik och bor ovanpå. Jag känner ju igen fyllot eftersom han är inne på affärn var och varannan dag så det ska väl gå att ta reda på ändå.
Hursom så säger jag till han och vänta där medans jag går och hämtar telefonen för och ringa vår vän, farbror polisen för att fråga om råd.

Medans jag är och hämtar telefonen så lallar ju fyllot givetvis iväg så att be dem skicka dit någon känns ju menlöst.
Får tipset att åka till skadebesiktningsstation mån morgon och göra anmälan där.

Så där är man nu. Jag lär ju inte få några pengar av fyllot, även om han ville så lär han ju knappast ha några.

Självrisken på vagnskadedelen, 3 laxmackor lär jag väl få stå för själv då eller kan försäkringsbolaget kräva fyllot på hela kostnaden.
Eller blir det som så att jag får stå för allt (får nobben av IF) eftersom jag inte har någon vettig motpart med egen försäkring alt stabil ekonomi som skadas av polisanmälan & inkasso/kronofogde.

Vad sjutton ska man säga på besiktningstationen?

Någon som vart i en liknande situation? :(

Två saker har du att göra:

1. Pröjsa självrisken och få hojen lagad

2. Spöa gubben när ingen ser!

Är det inte samma som för bilar när det är parkeringsskada och man inte vet vem som orsakat den , trafikförsäkringsföreningen kliver väl in vid såna tillfällen om den skyldige smiter.

Nä va trist på din fina bumse! :(

1930:- i självrisk borde det bli för parkeringsskada/smitning. Råkade nyligen ut för det med bilen..

Kram och lycka till och hoppas du hinner fixa den innan säsongen är över!

/F. aka "chokladpollyn" :rodnar

Ken Keniff skrev:
Är det inte samma som för bilar när det är parkeringsskada och man inte vet vem som orsakat den , trafikförsäkringsföreningen kliver väl in vid såna tillfällen om den skyldige smiter.

Dessvärre inte när det är en person som åsamkar skadorna. Då räknas det som vandalisering och går på vagnskadeförsäkringen.. För att det skall räknas som parkerings skada måste ett annat fordon vara involverat. Har jag själv surt fått erfara :(

Hade han inte cyklat in i hojen? Eller hade han bara vinglat in i den?

Kain skrev:
Dessvärre inte när det är en person som åsamkar skadorna. Då räknas det som vandalisering och går på vagnskadeförsäkringen.. För att det skall räknas som parkerings skada måste ett annat fordon vara involverat. Har jag själv surt fått erfara :(

Cykel räknas väl som fordon?

Edit: oj, pollyn hann visst före med den frågan...

Tror att försäkringsbolaget tar hand om indrivningen av skjälvrisken om du kan uppge personen som gjorde skadan.
Så ta reda på snubbens namn och personnummer.

ett stort + är om det finns vitnen till allt!

Eller så kräver dom att du har gjort en polisanmälan eftersom vingelisten smet sin väg....

gpf skrev:

Trodde du att du skulle hinna före mig?! :D In your dreams baby ;)

Caffe: uppdatera oss! Har du förresten varit med på några BMW-körningar? De brukar pressa mig varje gång jag ser dem (klubbmedlemmarna) att jag ska hänga med.. Om du fixar hojen kanske vi kan hänga med nån gång. Får du lånehoj om du lämnar in den? (Brukar jag få på BMW i Solna iaf, fast då måste jag blinka lite extra med de stora bruna ;) )

gpf skrev:

Tyvär är det endast skador orsakade av "trafikförsäkringspliktigt" fordon som ersätts. :(
Mao så för att den lägre självrisken skall gälla så får du INTE säga att det var en cykel som orsakade skadorna. Moppe å uppåt funkar...... :tummenupp

Back