TL 1000 burkar på en SV 1000??

beamer

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
CBR900RR -96
Funderar på att köpa en SV 1000 S -03 nästa vecka :tummenupp . Dock så är det lite tråkigt ljud i orginalljuddämparna...nån som vet om effektburkarna passar från en TL 1000 S -00?

MatteKholm skrev:
Vad får du ge för SV'n? Dom är jäkligt läckra, kanske kan bli en sån till nästa sommar...

Får ge runt 52-55k i mellan om jag byter in min gixxer plus nåt tillbehör. Hade min hoj på service idag och fick låna SV halva dan....det skulle man aldrig gjort :squid Fy fan vilken hoj! Hur grym som helst är den.

MatteKholm: Du skulle ha pallrat dig ner till Flen igår. Då lekte vi med en SV1000 hos Sulas. Passade även på att gasa Daytona 600 och 955 m fl :cool:

För 20min sen mötte jag en SV1000 på väg mot Norrtälje på 76´an. Den lät inte orginal = Lät fiiint. :tummenupp
Han dock inte se vad de va för burkar.

Kolla med Din MC i rotebro dom har en SV 1000 med yoshimura burkar eller system på.

tl1000larsson skrev:
Kolla med Din MC i rotebro dom har en SV 1000 med yoshimura burkar eller system på.

Det stämmer, jag har provat den och den brölade på rätt bra. :bow

Största problemet nu är om man ska ta en silver eller en blå?

Spinky Spendrup skrev:
Det stämmer, jag har provat den och den brölade på rätt bra. :bow

Största problemet nu är om man ska ta en silver eller en blå?

Jag har oxå otroliga problem att välja färg :confused: Tycker alla färgerna är snygga...men kan inte bestämma mig :(

Silver är jäkligt "clean" och snygg, helst med lite vita blinkers och så. Dock så finns den färgen till alla Suzuki modeller (sonic silver)..lite trist kanske? Den blå är lika snygg den, fast blå känns väldigt vanlig på hojar nu...Koppar är väl den enda färgen som just denna modell är ensam om. Nä fy fan...vilken ska man välja egentligen???? Ett angenämt problem men ack sååå jobbigt.

Burkarna från TLR passar tydligen rätt över vad jag har sett...är det samma på TLS som TLR??

Jaha, då har jag beställt en silver då :tummenupp Får den innan helgen! Då blir det åka av----- :squid

Burkarna från TL 1000S passar iaf, kollade det idag.

Vad får man ge i renköp? Visst fan faller den in i 7:an? Nervös som en tös för nästa årets försäkring :(

Tjena TL-kusiner (för det är ju en TL motor i SV1000 ;))
Jag kan tänka mig att sälja mina Yoshi RS3´or i aluminium som nu har gått ca 500 mil. Fina och rätt sound :tummenupp
Jag har nämligen fått ha-begär på ett helsystem.

Nja, blå räknade jag bort rätt snabbt eftersom det vimlar av blåa hojar på vägarna. Den kopparfärgade var slut och KGK Suzuki så den var bara att glömma. Silver fanns endast ett par av kvar...så jag är inte helt säker på om jag får nån än...meen det ser ljust ut iaf. Ska ringa och kolla försäkringen nu om jag hinner.

Vad ska du har för burkarna från TL:en?

Spinky Spendrup skrev:
Lyllo dig! :D Oledolade du fram färgvalet?

Vad får du pynta i försäkring då?

9700:-/år/helförsäkring ligger det på nu, får se om man hitar nåt bättre...knappast troligt skulle jag tro. Dom har höjt priset en hel del iaf. Hade en TL 1000 R -99 förra sommaren som jag betalade 6500:-/år/helförsäkring.

beamer skrev:
Nja, blå räknade jag bort rätt snabbt eftersom det vimlar av blåa hojar på vägarna. Den kopparfärgade var slut och KGK Suzuki så den var bara att glömma. Silver fanns endast ett par av kvar...så jag är inte helt säker på om jag får nån än...meen det ser ljust ut iaf. Ska ringa och kolla försäkringen nu om jag hinner.

Vad ska du har för burkarna från TL:en?

Du har PM

beamer skrev:
9700:-/år/helförsäkring ligger det på nu, får se om man hitar nåt bättre...knappast troligt skulle jag tro. Dom har höjt priset en hel del iaf. Hade en TL 1000 R -99 förra sommaren som jag betalade 6500:-/år/helförsäkring.

Sålde TLR:en för en gammelgixxer? :confused:

J-Bone skrev:
Sålde TLR:en för en gammelgixxer? :confused:

Japp behövde lite stålar då :D Åkte BMW M5 ett tag vilket kostade en del. Dock så är nog gammelgixxern lite snabbare än TLR:en :confused: plus att den är i totalt nyskick. Hade mer än gärna haft kvar gixxern om jag haft råd. Alla som sett den fattar inte att den kan vara i samma skick som en sprackans hoj. Ev hamnar den kanske i skyltfönstret hos handlarn :tummenupp
Har dock saknat V-twinne känslan för mkt! Finns inget som slår den! Testade alla nya Suzuki förra veckan och SV var klart fränast.

Tokbra vrid och ett perfekt chassie med lika bra bromsar.

Visst gick nya GSX-R 1000 oxå bra....skulle ha funnits en V-twin med dom krafterna :rock

beamer skrev:
Japp behövde lite stålar då :D Åkte BMW M5 ett tag vilket kostade en del. Dock så är nog gammelgixxern lite snabbare än TLR:en :confused: plus att den är i totalt nyskick. Hade mer än gärna haft kvar gixxern om jag haft råd. Alla som sett den fattar inte att den kan vara i samma skick som en sprackans hoj. Ev hamnar den kanske i skyltfönstret hos handlarn :tummenupp
Har dock saknat V-twinne känslan för mkt! Finns inget som slår den! Testade alla nya Suzuki förra veckan och SV var klart fränast.

Tokbra vrid och ett perfekt chassie med lika bra bromsar.

Visst gick nya GSX-R 1000 oxå bra....skulle ha funnits en V-twin med dom krafterna :rock

Hmm.. hur kan du inte ha råd med gammelgixxern men ha råd med en ny SV ?

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back