Tippa R1000 Gelleråsen

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Hur går det nu då ???????

1. Niklas Bergren (lågoddsare)
2. Anders (gammelgubben) Svensson - tjuvtränat en del
3. Robert (tif-racing)
4. Jacob Athage(osäker på stavningen)
5. Jag själv (om ja inte åker på arslet som jag gjort tidigare på den j-vla banan.)
6. Sachsen

Någon som vet om Jarno Leivo ska köra? han va snabb på falken.. :gnissla
Sen är estländaren Manuus Jershov eller nått med oxå, han kan va lite giftig..
Täten ligger på låga 10:or och Niklas höga 9:or...

Macke överraskar och kommer 8:a eller 9:a !

:banana :banana :banana

Edit: Ändrar mej, ja kommer nog inte så bra, 6-7 låter rimligare, körde bara 1.14 förra året och åkte ändå på rumpan... *chicken på den här banan*

Japp jag och Jarno tänkte köra på Gelleråsen, men vi har bara kört där en gång förra året när vi tog licens. Så jag vet inte hur fort det går.
Om vi nu har fått plats, har inte fått svar än.
Har ni andra fått svar från Karlskoga???

Last edited:
PeterM skrev:
Japp jag och Jarno tänkte köra på Gelleråsen, men vi har bara kört där en gång förra året när vi tog licens. Så jag vet inte hur fort det går.
Om vi nu har fått plats, har inte fått svar än.
Har ni andra fått svar från Karlskoga???
Jobbit....... gillar inte för mkt motstånd... :huvet
Närå, kul att ni kommer!

fezt skrev:

3. Robert (tif-racing)
5. Jag själv (om ja inte åker på arslet som jag gjort tidigare på den j-vla banan.)
6. Sachsen

Edit: Ändrar mej, ja kommer nog inte så bra, 6-7 låter rimligare, körde bara 1.14 förra året och åkte ändå på rumpan... *chicken på den här banan*

Tjena.

Vad är det där för inställning??? :va
Du har kört så bra så det är bara att satsa för seger, annars ger du upp i förhand. Det går inte.
Simma lugnt, så ses vi på åsen.
/Niklas
PS. Kan du inte slacka av gaswiren på gubbens hoj :tummenupp

#8 R1000 skrev:
Tjena.

Vad är det där för inställning??? :va
Du har kört så bra så det är bara att satsa för seger, annars ger du upp i förhand. Det går inte.
Simma lugnt, så ses vi på åsen.
/Niklas
PS. Kan du inte slacka av gaswiren på gubbens hoj :tummenupp
Ok...
1.Simon Svensson
2.Anders Svensson
3. Niklas Berggren a.k.a slynan, som går i mål 30sek efter vinnaren Simon. (orsaken är när Niklas försökte passera Simon på första varvet efter att Simon tagit starten som vanligt, så bromsar niklas på sig, blir yr i huvudet och kör 1 varv åt fel håll innan han inser sitt misstag, sen tar han upp kampen åt rätt håll och blir ändå 3:a) Mohaha!
Nämen seriöst, självklart försöker ja spöa dej, men de e jääävligt svårt ska du veta. Knutstorp kanske ja kan ha en chans, men gelleråsen e verkligen inte min bana.
Vi ses moppefucko...... :tummenupp

fezt skrev:

3. Robert (tif-racing)
6. Sachsen

Nej du har helt fel Simon!!!

Så här kommer det att se ut. :D

1. Rickard Larsson
2. Niklas Bergren
3. Robert (tif-racing)
18. Simon
19. Anders

Vi ses där. :gnissla

Lasen skrev:

1. Rickard Larsson
2. Niklas Bergren
3. Robert (tif-racing)
18. Simon
19. Anders

Skönt att se att du har förmågan att drömma fortfarande!

Håll undan när jag kommer!!!!!

Lasen skrev:

1. Rickard Larsson
2. Niklas Bergren
3. Robert (tif-racing)
18. Simon
19. Anders

kriiiig... nu e mitt enda mål att vara före #50.... :hihi

Ja, helt säkert är det ju att jag inte kommer att vinna i alla fall :)
Skall försöka ta rygg på snabb-Macke den här gången också (för att försöka komma upp ur "bottenträsket") men det verkar ju vara stört omöjligt. Han kör ju ifrån mig hela tiden :) Nej, jag är som vanligt vara nöjd om jag håller mig på hjulen och kvalar in. Resten är bara bonus. När det gäller tätstriden så tror jag på lågoddsarna. Niklas, fam Svensson och Robban (för han har tränat som satan på Åsen i år och kör även ERF:en nu i helgen). Dessa herrar får även passa sig för Mathias Olsson i TIF Racing som är tillbaka och han är också ruskigt snabb.

PS. Kom idag på vad TIF Racing står för. Det är nog egentligen inte Tärnsjö IF utan Thankgod It's Friday Racing :) :) :)

/ Kenneth

Last edited:
KennethN skrev:
Skall försöka ta rygg på snabb-Macke den här gången också (för att försöka komma upp ur "bottenträsket") men det verkar ju vara stört omöjligt. Han kör ju ifrån mig hela tiden :)

Ta rygg på Niklas så kan du bli tvåa om han inte vurpar eller som simpa tror kommer att åka åt fel håll.
Grabbarna från Tärnsjö kan nog bli giftiga, men dom behöver justera slacket i gaswiren så det blir lite fart ut på rakan????!!!!
En kul tävling kommer det att säkert bli hur som helst.
Undrar om Rookie 1000 kan göra om bravaden från Sviestad att alla håller sig på hjulen.
Läste en helt otrolig artikel om filip Backlund i Svenskan idag. Dom är ju inte särskilt pigga på att skriva om Road-Racing och har Filip ändrat på det är det bara att ta av mössan för honom.
Otroligt vad grabben kör fint. Han passerade mig i onsdags på åsen på sådant sätt att jag först trodde jag åkte bakvarv.
Hoppas vi får ett fint race på söndagen 31/7.

Hej alla.

Någon som kommit över en startlista...
Jag som är en riktig Rookie skulle vilje studera vilka som anmält sig, och bedömma om det finns en rimlig chans att kvala in. Ni andra som tjuvtränat kan slås om segern i år, nästa år....

Jag tippar Anders, Niklas, Rickard, Simon.

Rickard vill nog bättra på sin placering från Linköping, här finns det plats för honom att ta starten eftersom banan är bredare.

Själv skall jag försöka ta Johan, undrar om han läser detta...

Ingemar

Lasen skrev:
Det har du chansen att vara redan imorgon...... kl 12.40 :arsele

Vad hände?
Hörde rykten om att du kraschade?
Första varvet, första kurvan? Säg att det inte var sant...
:confused:

flykay76 skrev:
Vad hände?
Hörde rykten om att du kraschade?
Första varvet, första kurvan? Säg att det inte var sant...
:confused:

Det stämmer.

jag och alla andra körde ut på regndäck och på sitinglap insåg jag att det var torrspår runt hela banan.

jag stod nr 18 i starten och fick en superstart och var 5:a in i första kurvan.

I utgången av kurvan var det helt torrt och jag tror att jag gasade som jag brukar med slicks(jag hade Niklas Berggren i sikte bara 2 placeringar framför.) så bakdäcket bara toksläppte. fick en highsider och var millimeter från att bli påkörd av en kille med 600 men han hann köra ut i grusen och krashade han också.

Med facit i hand så skulle man kört med slicks. :va

Lasen skrev:
Det stämmer.

jag och alla andra körde ut på regndäck och på sitinglap insåg jag att det var torrspår runt hela banan.

jag stod nr 18 i starten och fick en superstart och var 5:a in i första kurvan.

I utgången av kurvan var det helt torrt och jag tror att jag gasade som jag brukar med slicks(jag hade Niklas Berggren i sikte bara 2 placeringar framför.) så bakdäcket bara toksläppte. fick en highsider och var millimeter från att bli påkörd av en kille med 600 men han hann köra ut i grusen och krashade han också.

Med facit i hand så skulle man kört med slicks. :va
Ohhhhh nej inte nu igen :död

Guru-Anders skrev:
KennethN skrev:
Skall försöka ta rygg på snabb-Macke den här gången också (för att försöka komma upp ur "bottenträsket") men det verkar ju vara stört omöjligt. Han kör ju ifrån mig hela tiden :)

Ta rygg på Niklas så kan du bli tvåa om han inte vurpar eller som simpa tror kommer att åka åt fel håll.
Grabbarna från Tärnsjö kan nog bli giftiga, men dom behöver justera slacket i gaswiren så det blir lite fart ut på rakan????!!!!
En kul tävling kommer det att säkert bli hur som helst.
Undrar om Rookie 1000 kan göra om bravaden från Sviestad att alla håller sig på hjulen.
Läste en helt otrolig artikel om filip Backlund i Svenskan idag. Dom är ju inte särskilt pigga på att skriva om Road-Racing och har Filip ändrat på det är det bara att ta av mössan för honom.
Otroligt vad grabben kör fint. Han passerade mig i onsdags på åsen på sådant sätt att jag först trodde jag åkte bakvarv.
Hoppas vi får ett fint race på söndagen 31/7.

Slacket i gasviren kan ni behöva till helgen, Robban och jag har tjuvtränat hela helgen, som bästa Rookisar i Erf racet och som otroligt skärpta föråkare för lugna gruppen så är vi på gång.... :fyllisar

Racet

Japp nu e vi på gång i TIF Racing.
Så kolla efter blå flaggen o gå snällt åt sidan :D

Mam skrev:
Slacket i gasviren kan ni behöva till helgen, Robban och jag har tjuvtränat hela helgen, som bästa Rookisar i Erf racet och som otroligt skärpta föråkare för lugna gruppen så är vi på gång.... :fyllisar
Det har inte gått nåt ERF denna helgen :fatta!

Back