Tank-Foam???

alma

#94 i någon klass...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Italienskt utan ram, BMW g450x, pw50, ttr 50, kx 65
Vilken färg skulle man ha på tank-foamet?

/Alma

Senast frågan diskuterades vill jag minnas att svaret blev att färgen på tankfoamet ska vara svart. Rätta mig gärna om jag har fel.

Vafa....!!! Det är Blått i min! Gulsvartkawwa! Jag kräver att köpet går tillbaka!

:p

Chris Ash skrev:
Tankfoam, sånt skit som man trycker ner i tanken för att reglerna säger att man ska det.
Funkar lika bra med "Däckfix på burk" eller hårmousse... :crash

Skitsamma, bort med alla filter öppna upp fuggarna ordentligt så åker foamen rakt in i brännugnen och lämnar av lite extra effekt i processen.

Allvarligt. Spelade färgen nån roll? Jag kommer ihåg diskussionen men inte hur den slutade. Har aldrig märkt attt blå tankskum skulle lösa upp sig iaf inte på dom 3 säsonger jag kört med blått.
OT (On Topic) Vilka säljer Foam förutom KK och gärna i Stockholm.

gulsvartkawwa skrev:
...Allvarligt. Spelade färgen nån roll? Jag kommer ihåg diskussionen men inte hur den slutade. Har aldrig märkt attt blå tankskum skulle lösa upp sig iaf inte på dom 3 säsonger jag kört med blått...

Diskussionen dök upp för första gången på nätet i svenska RR-kretsar på MCERR-listan innan Sporthoj.com fanns. I den diskussionen sade sig någon/några ha haft problem med blått tankfoam. Att det löste upp sig och följde med besinen till förgasarna och satte igen dom. Diskussionen har även förekommit här på Sporthoj.com. Då var det Chrille som sade att han hade haft samma problem med blått tankfoam.

Det verkar dock tillhöra ovanligheterna att blått tankfoam skulle ge problem. Min f d teamkompis Peter använde blått tankfoam i tre år och hade aldrig några problem. Det ligger nog fortfarande kvar i tanken. Mattias kanske kan rapportera om det blå tankfoamets tillstånd.

Om man är osäker kan man alltid köpa ett bränslefilter från Biltema för 12:90.

:bow Biltema :bow

Bifogat

• 52-295_l.jpg
    52-295_l.jpg
    1.9 KB · Visningar: 624
Skummet ska tvättas noga i bensin innan andvändning annars hamnar all skit som finns i det nya skummet i fillteren... :tummenupp
Problemet är att vissa inte tvättar sitt skum utan bara trycker i det i tanken, då lär man få problem.

Vart har ni köpt det och vilket "fabrikat"? Från vilken importör/handlare?

*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back