tålv å klåck

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
skrapa nummerplåten?

Jo tänkte undra lite.......

Ni som kan åka å dutta i bakskärmen/nummerplåten

Kokar inte bakbromsen? Den lär ju få jobba styggt ivf....

Jag smygprovade lite igår, men problemet för mig är att jag hinner komma så långt å det går så fort innan jag kommer högt......

Ska man dreva supersjukt kanske typ 10kugg upp ibak??

Åka på slangen å göra stoppis kan ju alla dutta skärmen har jag bara sett en här istan (gävle) göra ivf....... det rockar :tummenupp För det går sakta å folk verkligen TITTAR när man gör det...... bra att kunna bus som inte motorn vrålar av eller man behöver åka över 100 blås.....

Tips?
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Antar att du pratar om den här Nissen? Han måste skaffa en dator så han också kan kasta bort sitt liv här!

Tror du bromsen får jobba så mycket då? Det går ju så sakta så det borde vara värre att bromsa ner från toppfart, eller?
 

Bifogat

  • maxx.jpg
    maxx.jpg
    44.6 KB · Visningar: 476

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
YEpp han rokkar!!

Jag har ingen aning, därför frågade jag.....

Jag bromsar nästan aldrig med bakbroms i trafiken, då ställer den ju ut....... ibland vill man ju faktiskt inte det....

Rigge skrev:
Antar att du pratar om den här Nissen? Han måste skaffa en dator så han också kan kasta bort sitt liv här!

Tror du bromsen får jobba så mycket då? Det går ju så sakta så det borde vara värre att bromsa ner från toppfart, eller?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Haller du pa i timtals sa ja, du lar fa bromsen att bli for varm och bromsen funkar inte alls till slut.

Har sjalv inte borjat med 12's.. men... ska snart..
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Gäller att ha bromsvätska påfyllt ordentligt också. En kille här i Uppsala är en riktig fena på att skrapa skärmen och köra slalom på slangen, men det var någon gång som han kört länge och när det var dags att bromsa ner hojen inför ett rödljus, fanns ingen bromsverkan kvar pga luft som gått in i bromsslangen. Tog en stund innan motorbromsen slog till och resultatet blev en stoppie och krasch ut i korsningen.
 

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
TomK skrev:
Gäller att ha bromsvätska påfyllt ordentligt också. En kille här i Uppsala är en riktig fena på att skrapa skärmen och köra slalom på slangen, men det var någon gång som han kört länge och när det var dags att bromsa ner hojen inför ett rödljus, fanns ingen bromsverkan kvar pga luft som gått in i bromsslangen. Tog en stund innan motorbromsen slog till och resultatet blev en stoppie och krasch ut i korsningen.

LoL, stackarn :D
 

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det behövs väll ingen speciell drevning men det underlättar ju avsevärt om kopplar upp den på slangen från så nära stilla stående och varvar ganska mycket och lutar sig mycket bakåt. Och så bör man vara mycket berädd med bakbromsen.

Det är mycket av allt som gäller. :crash


Edit: och var försiktig så att du inte ramlar av hojjen när du kör så högt. Vet hur det är... :fakta
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top