Svenska miljonärer (kanal 5)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Såg på ett debattprogram på SVT i förra veckan som bl a innehöll ett kort inslag med en person som skulle föreställa en miljonär. Tyckte mest det var gratisreklam för kanal 5s program. Deltagare gav intryck av att vara en nyrik föredetta kåkfarare som inte hade en uns ödmjukhet i sig. En sådan person som svenska folket hatar - och han är förvånad att bilen blivit sönderslagen..

Jag har inte fortfarade inte sett programmet på kanal 5, men fick en länk skickad till mig om en annan deltagare. Man förstår givetvis tonen i programmet. Ytterligare ett hatobjekt för vanligt folk. Inte helt olikt Hollywoodfruar och Östermalmskärringarna eller vad det programmet nu hette med folk som också har ett skumt ekonomiskt förflutet med polisen och skattemyndigheterna i hälarna.

Är det någon som tittat på kanal 5s program? Är det verkligen sådant som folket vill se?

http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/article13618808.ab?partner=wwwredirect
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Det är säkert spännande för vissa att se vad man kan få för sig när man har mer pengar än vett. Miljonärerna i det där programet är människor som gillar att visa upp vad de lyckats med. Ingen Jante där inte. På gott och ont. En visade upp att han hade en skattkista i källaren. Kanske inte så begåvat med tanke på att tjyvar också tittar på tv.
De som läser Veckans Nu och Se&Hör har säkert behållning av programmet.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Med tanke på tv utbudet känns det skönt att kunna titta på t ex Helgonet med Roger Moore om kvällarna. Om det förekommer produktplaceringar så är de inte särskilt relevanta så här 40 år senare.

Det är nog mest skvallerkärringar och avundsjuka, talanglösa soffliggare som ser på tv numera. I alla fall den typen av program jag syftar på.
 

Fredde_85

69hk 117kg = :D
Gick med
11 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna TC610 Motard
"Den excentriske Varbergsmiljonären är också van att göra saker på sitt eget sätt. När hans son föddes kämpade Lasse Diding till exempel förgäves för att få döpa honom till ”Brfxxccxxmnpcccclllmmnprxvclmnckssqlbb11116”.
– Jag höll på med det där namnkriget i tio år."


Hahaha wtf?! :D
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det där är en riktig bluffproduktion.

Jag har att göra med en av "miljonärerna" och fick idag detta mail:

------
Förtydligande angående XXX medverkan i programmet Svenska Miljonärer:

XXX beslutade sig för att deltaga i programmet, med arbetsnamnet Framgångsrika Svenskar, producerat av STO-CPH för Kanal 5. Informationen var att programmet skulle handla om entreprenörer från Sverige. Ett behjärtansvärt ämne då XXX gärna vill inspirera andra att starta egna företag.

Slutprodukten blev dock inte alls vad XXX blivit lovad. Programmet döptes om från ”Framgångsrika Svenskar” till Svenska miljonärer” och fokus hade helt skiftat. Istället för att handla om affärsmannaskap som det initialt var bestämt, handlade det nu mer om jetsetliv och extravagans.

Filmteamet som följde XXX har fått vara med vid diverse tillfällen. Mestadels då XXX har arbetat. Tyvärr har de klippt bort merparten av det och istället fokuserat på sociala tillställningar.

Hade XXX vetat att det var denna riktning programmet skulle ha hade XXX under alla omständigheter ha tackat nej till att medverka. XXX känner sig idag grundlurad och skulle helst inte vilja vara med. Kanal 5 låter XXX dock inte dra sig ur, trots påtryckning från advokat.

Det är tråkigt hur produktionsbolag och skandal-tv agerar, där brief och slutresultat inte alls stämmer överens.
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Såg på ett debattprogram på SVT i förra veckan som bl a innehöll ett kort inslag med en person som skulle föreställa en miljonär. Tyckte mest det var gratisreklam för kanal 5s program. Deltagare gav intryck av att vara en nyrik föredetta kåkfarare som inte hade en uns ödmjukhet i sig. En sådan person som svenska folket hatar - och han är förvånad att bilen blivit sönderslagen..

Jag har inte fortfarade inte sett programmet på kanal 5, men fick en länk skickad till mig om en annan deltagare. Man förstår givetvis tonen i programmet. Ytterligare ett hatobjekt för vanligt folk. Inte helt olikt Hollywoodfruar och Östermalmskärringarna eller vad det programmet nu hette med folk som också har ett skumt ekonomiskt förflutet med polisen och skattemyndigheterna i hälarna.

Är det någon som tittat på kanal 5s program? Är det verkligen sådant som folket vill se?

http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/article13618808.ab?partner=wwwredirect

Jag var med i programmet på kanal5play så långt som att det var någon som hette
Cyborg och bodde på något ställe som hette Ollon-näs, sen tröttnade jag.
Kan någon berätta vad fortsättningen handlade om?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top