Suzuki GSX 750, avgassystem

hugge

Gör som Kina köp Volvo
Gick med
16 Feb 2004
Hoj
Suzuki GSX 750
Hej! Måste vända mig till sporhojs expertisen.. Jag äger en Suzuki GSX 750 -99. Den utan kåpor som man hade på körskolorna för hundra år sedan.. Det jag inte får fram är om det är likadant avgassystem till alla dom hojarna. Suzuki GSX 750, 750F och så finns det någon som heter Katana!?. Tänkte köpa mig ett slipon och det var ju inte så lätt :)
Med vänlig hälsning Hugge

Okej, vet du har man kan ta reda på det? Har ju försökt med google med det är inte så lätt inte..

Har ett jag hade på min gsxr om du vill kan jag mätta/fota fästet så ser man om de passar

Inazuma (GSX 750, 98-02) har ett tvärstag mellan de främre ramrören, vilket ofta krockar med krökar från GSX-R 750/1100. Senast förra veckan provade jag fyra krökar jag hade liggande, innan jag till sist hittade ett som inte slog i tvärstaget. Jag vet inte hur tvärstagen sitter på GSXF/Katana, men du bör veta om att det inte alls är självklart att krökar från GSXR/GSXF passar.

Han ska ju bara ha ett slip on så de kvittar

Juste GSXR finns ju också.. Blev det ju inte lättare då :) Men om du vill fota fästet så säger jag inte nej till det. Då kan man ju jämföra hur det ser ut på mig.

Baserat enbart på att ha kollat bilder så tror jag inte att det är samma. Även om de är mycket lika. Jämför man denna med denna så ser ljuddämparens fäste vid bakre fotpinnen ut att sitta lite längre fram på den nakna modellen än på F-modellen.

Ljuddämparna på GSX750 och GSX750F ser ut att sitta ihop med "mellanröret". Så ljuddämparklumpen sitter permanent ihop med en rörstump på några dm som går fram till resten av avgassystemet. Vill man sätta ett slip-on på de där hojarna och inte hittar något färdigt paket så får man nog själv tillverka ett mellanrör mellan slip-onet och främre delen av avgassystemet.

Men det är ju som sagt var bara hur det ser ut på bilder. Verkligheten kan se annorlunda ut

Ljuddämpare från en GSX-R 750 av liknande årsmodell passar med stor säkerhet inte utan åtminstone halvstora modifieringar. GSX-R 750 av de årsmodellerna har bolt-on ljuddämpare (ett slip-on kläms fast på mellanröret eller hålls fast vid det med fjädrar, bolt-on skruvas fast med skruvar direkt i ljuddämparen.

(GSX750 kan i andra länder även kallas Inazuma 750)

Tack :) Inte var det lätt att komma fram till något bra inte.. Får väl ta och köra med original :D

Nyheter
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”