RookieSM skrev:
När får man se en riktig racerapport från Olle?

Jag sa ju att det skulle gå bra!
Haha, jag vågar inte göra en riktig racerapport, jag låter bara så divig då ;P
Nämen såhär var det:
Första träning vare gyttja, jag körde i farfarstempo runt banan och försökte hitta vart fasiken jag skulle. Tio sekunder efter den snabbaste. Andra träningen var inställd, kvalet blev flyttat till morgondagen då warmupen även den blev inställd.
På kvalet visste jag fortfarande inte vart jag var på banan, 6 sekunder efter ledaren men inte alls långt till den som var före mig. Kvalade sämst av alla. Minns inte va väder det var, tror det var halvtjaskigt.
Första heatet valde jag slicks bak då det hade blive mycke torrare. Det var ett skitdåligt val då jag fick sladd även på asfalten in i kurvor, även med kopplingen indragen å ingen broms... Starten likaså, burnout direkt (första gången jag varit med om det på asfalt, men man lär ju), å jag som såg starten som min stora fördel, där är jag alltid bra. Förövrigt så var startproceduren kvick, jag hann inte riktigt vara med nån av gångerna innan det blev grönt ljus. Ut på banan å detta var första gången jag använde frambromsen mer än "bara lägga ann" på den här banan! Trots allt fick jag fajtas med Tensmyr och det var riktigt roligt

På sista varvet hade jag läge att köra om honom i sista kurvan men slog av för att jag tänkte att jag skulle ha större chans att komma före honom i mål på nästa varv (jag är skitdålig på ligga först), tyvärr visades det ju att vara målflagg på det varvet... Så 15de blev jag i första heatet. 3 komma nånting efter den snabbaste. (varvtider fortfarande)
Andra heatet hade jag lärt mig och satte på regndäck, det började halvvått och med glasögon som var helt igentäppta. Rolloffsen hade jag lämnat hemma

Jag såg ingenting alls utan lotsade runt mest på ljudet av de andra hojjarna nästan hela vägen fram till velodromen. Farligt värre. Snart öste det ner regn och lervällingen var ett faktum. Jag hade tränat hela vintern på 17" isdäck så halkigt var min grej. Jag fick upp riktigt bra tempo där första sex varven och folk föll å andra lugnade ner sig och jag flyttade mig högre å högre i listan. Så på sjunde varvet (tror jag) gick jag i ett hopp och landade med hjulen i olika spår. Stod mot styrstoppen på sidan direkt men var bestämd att jag inte skulle falla. Efter det lugnade jag ner mig ordentligt och försökte behålla min placering. Jocke Karlsson gled förbi mig riktigt stilrent, den mannen vet hur man kör fort på kladd! Sen kom ett par killar till, med lite mer tveksamma moves på leran. Hursomhelst tog jag mig iaf i mål på en åttondeplats, vilket jag är riktigt nöjd över
Mina mål för helgen var kanske lite höga, placera mig top 10 och spöa Kallies (som kom med till KTM Euro cup, i uttagningen där jag vurpade bort mig...). Båda målen lyckades styra upp, så jag är riktigt nöjd

Delad niondeplats (stod på 9nde på en lista, å 10de på en annan, 20 poäng hade vi båda två efter helgen), och Kallies hamnade bakom i resultatlistorna. Dessutom var det bra mycke roligare än uttagningen till KTM-cupen, alla var vänliga trots vädret och banan var rolig å köra. Dessutom fick man använda sin egen moped.
Ni som inte var där kan spana in på SVT24 18.30 nu på lördag, eller reprisen på söndag 15:30! Då kanske ni får se en nyvaken Olle göra en flummig intervju också!