Stunt i Örebro

Gåshud

kkk
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
GSX 1000R
Fins det någon som gillar att stunt köra i Örebro :va
jag är alltid ute och leker men ser sällan någon som lider av samma symtom som jag :yoparty :yoparty
Det vore kul om man var ett gäng som höll på det finns ju ställen som man inte stör så mycket på……

Last edited:
Bak/framhjulså åkning

Vart tränar ni och när ??? skriv gärna så man kan hänga på... så jävla tråkigt att alltid åka, jag är ofta ute och tränar bakom rejmes men ser sällan någon annan, snart kommer dreven 60kugg bak och 16fram fan vad kul hi hi hi

Gåshud skrev:
2370959 Vart tränar ni och när ??? skriv gärna så man kan hänga på... så jävla tråkigt att alltid åka, jag är ofta ute och tränar bakom rejmes men ser sällan någon annan, snart kommer dreven 60kugg bak och 16fram fan vad kul hi hi hi

till vilken nytta att ha så extreme drevning??

Bruno skrev:
2370965 till vilken nytta att ha så extreme drevning??
Jag ska åka sakta på bakan,
jag är trött på att fara fram i tvåhundra på bakhjulet,
Jag håller på att bygga om min R6a till stunthoj......

Gåshud skrev:
2371086 Jag ska åka sakta på bakan,
jag är trött på att fara fram i tvåhundra på bakhjulet,
Jag håller på att bygga om min R6a till stunthoj
jag kör 2 ner fram och 5 upp bak utan problem, du behöver inte dreva så mycket. det blir inte lättare.

Bifogat

• 2006_08_09_015liten.jpg
    2006_08_09_015liten.jpg
    27.1 KB · Visningar: 103
Bruno skrev:
2371092 jag kör 2 ner fram och 5 upp bak utan problem, du behöver inte dreva så mycket. det blir inte lättare.
ok vad har du för cc på din hoj ?
jag pratade med Matti Tepsa i Karlskoga för någon helg sen och han sa att han körde på den drevningen....

Gåshud skrev:
2371392 ok vad har du för cc på din hoj ?
jag pratade med Matti Tepsa i Karlskoga för någon helg sen och han sa att han körde på den drevningen....

denna hojen är en 750, har kört 600 med original drevning utan problem, slowwwwwww:yoparty

Gåshud skrev:
2371466 ok :yoparty då får vi se hur de går....
Jag får dreven nästa vecka hoppas jag :)

lycka till men mitt råd är att lära dig sakta ner hojen med original drevning först.

Gåshud skrev:
2371508 ok, jag får pröva, men det var lättare på min ktm 525a...

allt är lätt på en KTM:D . försök få upp r6:an så fort som möjligt. gärna så att du håller runt 40, gärna mindre och sakta sedan ner till runt 15 kilometer. detta bör gå utan problem med original drevning, sedan kan du fundera på att dreva. på så vis lär du dig en bra bromskontroll och det kommer du att behöva med stordrev:tummenupp

Bruno skrev:
2371553 allt är lätt på en KTM:D . försök få upp r6:an så fort som möjligt. gärna så att du håller runt 40, gärna mindre och sakta sedan ner till runt 15 kilometer. detta bör gå utan problem med original drevning, sedan kan du fundera på att dreva. på så vis lär du dig en bra bromskontroll och det kommer du att behöva med stordrev:tummenupp
jo det är nog så, jag får öva:näsblod

jag kör orginal drevning på min 636a.. drar upp den från nästan stillastående.. o klarar av att köra sakta med den.. ska göra en liten drevning i början av nästa vecka.. blir -1 +3.
det va det ända jag kunde få tag på snabbt.. mitt nuvarande drivpakete e såååå satans slut.

Green skrev:
2371657 jag kör orginal drevning på min 636a.. drar upp den från nästan stillastående.. o klarar av att köra sakta med den.. ska göra en liten drevning i början av nästa vecka.. blir -1 +3.
det va det ända jag kunde få tag på snabbt.. mitt nuvarande drivpakete e såååå satans slut.

har hørt at kawan har lågre utveksling på ettan enn for eksempek F4i, stemmer dette?? har på min F4i orginal fram och 67bak

turbo-frank skrev:
2373332 har hørt at kawan har lågre utveksling på ettan enn for eksempek F4i, stemmer dette?? har på min F4i orginal fram och 67bak

nä tror inte den har så låg utväxling, men jag e inte säker. men kawan e lite starkare på lägre varv än f4i.

Tips att köra på är bakom rejmes o en bit in för bi bilexpo tror jag det är, vid Emhart Pop Tech... lång raka med en stor vänd plats på ingen trafik.

Det är stor skillnad på F4i och 636:an på ettans växel. 55kuggars bakdrev på kawan är som ett 65kuggars på Hondan.

Tommy_L skrev:
2373726 Det är stor skillnad på F4i och 636:an på ettans växel. 55kuggars bakdrev på kawan är som ett 65kuggars på Hondan.

e det pga det bättre bottendraget eller utväxlingen i lådan?

Green skrev:
2374284 e det pga det bättre bottendraget eller utväxlingen i lådan?

Jag tror det är utväxlingen i lådan, sedan känns det som kawan kan köras med lägre varv utan att stanna.

Back