Strategi & rävspel

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Om man räknar hur många varv man hinner på tex Anderstorp under en timme så blir det ungefär 32.7 varv om man kör 1.50 respektive 34.3 varv om man kör 1.45 tider, altså tjänar man 1.6 varv per timme ggr sex timmar = 9.6 varv minus ett antal depåstopp.

Dock innebär tempoökningen att man garanterat måste göra minst ett hjulbyte samt en extra tankning om man nu inte har enduracetank samt att körpassen kortas ner från 60 minuter till 50 minuter.

Med stor tank, få byten, snabb men mjuk körstil, snabb depåpersonal, tur med SC samt hundra andra parametrar så kan man bli en vinnare.
 
Last edited:
grattis du har kommit på hemligheten till vinst få snabba stopp och köra mjuk och snabbt..hur vågar du skriva de här där konkurenterna kan se de :D
 
Zenit skrev:
2513164 grattis du har kommit på hemligheten till vinst få snabba stopp och köra mjuk och snabbt..hur vågar du skriva de här där konkurenterna kan se de :D
Strategin är i teorin väldigt enkel, dock är det inte helt lätt att överföra teorin till verklighet.

Ekvationen innefattar komplexa beräkningar där varje tjänad sekund per varv skall överföras till ökad bensinförbrukning, däckslitage, riskanalys samt Murphyfaktorn.

Förarbyte vid safety car är ju optimalt, men för att få SC så måste ju någon köra omkull, på Mantorp sprack all vår strategi p.g.a 49 varv SC.
 
GSXR1100R skrev:
2513191 Strategin är i teorin väldigt enkel, dock är det inte helt lätt att överföra teorin till verklighet.

Ekvationen innefattar komplexa beräkningar där varje tjänad sekund per varv skall överföras till ökad bensinförbrukning, däckslitage, riskanalys samt Murphyfaktorn.

Förarbyte vid safety car är ju optimalt, men för att få SC så måste ju någon köra omkull, på Mantorp sprack all vår strategi p.g.a 49 varv SC.

låter spännade synd på mantorp sån e sporten får komma o kolla på de nån gång :)
 
Strategi

Det er ikkje enkelt,det er viktig å beholde roen sjølv om det har gått litt dårlig på depostop.Vi har hatt mange småting i år.Mista styreholk,bytta 5 bakdekk på Falkenberg,Feil på framdekk Anderstorp finale,måtte bytte et ekstra.Knutstorp aldi sett bana anet enn på kart,brukte litt tid på å lære banen kom på 3 plass med litt flaks.
Stor tank god ide men mer enn ein time på føraren går det ut over tempo.Kiviks har ingen hurtigfylling men dei er kjemperaske på bana.
Kjør jevnt bli aldri med på sprint løp kjøringa i starten,da er risken for velt stor.Du trenger ikkje ha verdens raskeste førere det har ikkje vi men 3 jevne førere.Da vinner du erf.Gå veldig nøye over sykkelen mellom kvart race så slipper du teknisk.Min strategi er veldig enkel.
Senk skuldrene ha det morro.
Ha sykkelen mest mulig på bana,det er i depo man vinner race.

Mvh
proffesor Trøbbel
 
Hagheim Motor skrev:
2518625
Ha sykkelen mest mulig på bana,det er i depo man vinner race.

Mvh
proffesor Trøbbel
En mycket god strategi som gav full utdelning i år :tummenupp

Proffessor Drövel :tungan
 
GSXR1100R skrev:
2513058 Om man räknar hur många varv man hinner på tex Anderstorp under en timme så blir det ungefär 32.7 varv om man kör 1.50 respektive 34.3 varv om man kör 1.45 tider, altså tjänar man 1.6 varv per timme ggr sex timmar = 9.6 varv minus ett antal depåstopp.

Dock innebär tempoökningen att man garanterat måste göra minst ett hjulbyte samt en extra tankning om man nu inte har enduracetank samt att körpassen kortas ner från 60 minuter till 50 minuter.

Med stor tank, få byten, snabb men mjuk körstil, snabb depåpersonal, tur med SC samt hundra andra parametrar så kan man bli en vinnare.
Kloka ord och sen finns det ytterligare en bra anledning till att köra så. Det blir billigare. :)

Mindre däckslitage och mindre kostnader för krascher.
 
Vi tänker köra helt utan depåstopp...:D
 

Bifogat

  • fuel.jpg
    fuel.jpg
    83.5 KB · Visningar: 61
Back
Top