Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oavsett förare och hoj hade de blivit förnedrade av F1:an.Såg ut som att Stoners hoj hade både fram å baklyse samt parkerades på sidostödet efter loppet.
Alltså en gatcykel.
Synd att det inte är repsolhondan han satt på förra året, det hade vart klart intressantare.
P€RRA;5759772 skrev:Oavsett förare och hoj hade de blivit förnedrade av F1:an.
Dagens F1-bilar är ca 20 sekunder snabbare än MotoGP per varv på Sepang (1:40 mot 2:00).
Ja, det hade den fått.Däremot hade den andra bilen fått spö av en hoj som inte var en vanlig gathoj med slicks på...
Lite kul att se dock att han är snabbare från linjen än båda bilarna.
P€RRA;5759788 skrev:Ja, det hade den fått.
Bristen på down force är dock en fördel när det gäller toppfart för MotoGP-hojarna, men de har lägre fart ut ur kurvorna och måste bromsa tidigare :-(
Men där skojade ju Webber till det, en F1:a har mycket bättre acceleration från linjen än en hoj!
http://www.bbc.co.uk/sport/0/motogp/17486184
Hur som helst tror jag Moss har rätt: En F1-bil accelererar snabbare än en MotoGP-hoj.
Den har mer gummi i backen och inget framhjul som vill upp i luften.
Vad jag menar är att effekten i en MotoGP-hoj antingen får bakhjulet att spinna eller framhjulet att lyfta. Då griper elektroniken in och stryper effekten till bakhjulet. Det är ju bara att kolla på en dragracehoj för att se hur man ska designa något som ska accelerera fort från stillastående.Tja... mer gummi i backen spelar ingen roll för MotoGP-hojen, den spinner ju inte redan som det är i dag. Och eftersom en Modern 600 går med framhjulet i luften hela ettan så har jag svårt att se att en MotoGP-hoj skulle kunna gå mer än marginellt fortare.
P€RRA;5760591 skrev:EDIT: Jämförde toppfarterna på Sepang 2011 (det regnade ju 2012 för MotoGP). Stoner och Pedrosa noterade 315 km/h på kvalet medan rekordet för F1 är 311,4 km/h av Adrian Sutil, Force India.
Inom fyrhjulssporten kom man redan så långt man ansåg sig behöva i toppfart på 70-talet, utvecklingen av aerodynamik och däck har sedan gått mot hög kurvhastighet. Malaysia har många snabba böjar och gynnar hög downforce och jag gissar därför att F1:an har väldigt högt luftmotstånd i 300 km/h på Sepang. Skulle en F1 optimera för sluthastigheten hade de slagit hojen iom att de kan sänka luftmotståndet och ändå ha högre utgångshastighet än en hoj pga mer gummi i backen. För hojar så är "downforce" inte aktuellt.P€RRA;5760591 skrev:EDIT: Jämförde toppfarterna på Sepang 2011 (det regnade ju 2012 för MotoGP). Stoner och Pedrosa noterade 315 km/h på kvalet medan rekordet för F1 är 311,4 km/h av Adrian Sutil, Force India.
http://www.motogp.com/en/Results+Statistics/2011/MAL/MotoGP/QP/Classification
http://www.f1fanatic.co.uk/f1-infor...pang-international-circuit-track-information/
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |